Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-20@00:49:00 GMT

تامین واکسن، اولویت روحانی است

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۱۱۸۱

رییس دفتر رییس‌جمهوری، تامین واکسن کرونا را اولویت نخست رییس‌جمهوری دانست و گفت: پس از شروع واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال و همچنین بالای ۶۵ سال دارای بیماری زمینه‌ای، این هفته واکسیناسیون افراد بالای ۷۵ سال آغاز می‌شود و به ترتیب سن افراد برای واکسیناسیون پایین‌تر می‌آید.

محمود واعظی، رییس دفتر رییس‌جمهوری، تامین واکسن کرونا را اولویت نخست رییس جمهوری عنوان کرد و گفت: بخش قابل توجهی از نشست قبلی ستاد اقتصادی دولت به چگونگی تهیه بودجه تامین واکسن کرونا به‌شکل ارزی یا ریالی اختصاص داشت و رییس جمهوری به روسای بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه دستور داده است تا ارز و ریال آن را تامین کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دفتر رییس‌جمهوری همچنین سازمان غذا و دارو را پیگیر تهیه واکسن عنوان کرد و گفت: چندین قرارداد بسته شده و واکسن‌های متنوعی وارد کشور شده و می‌شود. پس از شروع واکسیناسیون افراد در معرض خطر بالای ۸۰ سال و همچنین بالای ۶۵ سال دارای بیماری زمینه‌ای، این هفته واکسیناسیون افراد بالای ۷۵ سال آغاز می‌شود و به ترتیب سن افراد برای واکسیناسیون پایین‌تر می‌آید.

واعظی خاطرنشان کرد: با نگاهی به نمودار در می‌یابیم درصد فوتی‌های بالای ۶۰ سال بر اثر بیماری کرونا بیشتر از سنین دیگر است. بنابراین اولویت را به آنان و افرادی داده‌ایم که دارای بیماری زمینه‌ای هستند.

وی با ابراز خوش‌بینی برای واردات و  تولید داخلی واکسن کرونا گفت: قرار است در کنار این موارد واکسن روسی کرونا در داخل کشور تولید شود.

واعظی با اشاره به پیشرفت‌های بسیار خوب در زمینه تولید واکسن‌های «پاستور» و «برکت»، ابراز امیدواری کرد که با طی مراحل تولید واکسن داخلی و همچنین تولید مشترک آن با دیگر کشورها، فرصت خرید واکسن از خارج را از دست ندهیم.

رییس دفتر رییس‌جمهوری در این زمینه تاکید کرد: حتی اگر  یک فوتی بر اثر کرونا کمتر شود موضوعی بسیار مهم است و باید این فرصت را غنیمت شمرد.

واعظی، خرید واکسن کرونا را مهمتر از تهیه اقلام دیگر توصیف کرد و گفت: اینکه بتوانیم تا زمان تولید و بهره برداری از واکسن داخلی به سرعت واکسن وارد کنیم، برای ما اهمیت دارد.  

رییس دفتر رییس جمهوری یادآور شد: روال خوبی برای واردات واکسن شروع شده است و اگر کسی هم پس از تزریق واکسن به کرونا مبتلا شد این بیماری منجر به فوت او نشود.  

وی افزود: واکسن براساس همان برنامه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا مصرف می‌شود. البته در این زمینه سوء استفاده‌هایی هم شده است که وزیر بهداشت با جدیت با این موضوع برخورد کرد و دستور داد تا مسوولان سوء استفاده کننده عزل شوند.

ایرنا/

برچسب ها: روحانی ، واکسن ، کرونا لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000ODt

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: روحانی واکسن کرونا رییس دفتر رییس جمهوری واکسیناسیون افراد واکسن کرونا تامین واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۱۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولویت نخست آموزش و پرورش تامین نیروی انسانی است

طریفی حسینی معاون آموزش ابتدایی در نشست با مدیران مدارس غرب استان سمنان در کانون فرهنگی لقمان حکیم گرمسار، با اشاره به اینکه سال گذشته موج بزرگی از بازنشستگی در این وزارتخانه رقم خورد، گفت: ۷۲ هزار ردیف استخدامی و بستر جذب ۳۵ هزار نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان و برنامه ریزی برای جذب ۱۹ هزار نیروی کیفی در عنوان های پرورشی، مشاور، مراقب سلامت و چند عنوان شغل جدید برای جذب در مدارس ایجاد شده است که این امر حاکی از نگاه ویژه دولت نسبت به جبران کمبود نیروی انسانی در این وزارتخانه دارد.

وی یادآور شد: وزارت آموزش و پرورش در یک نقطه عطف در تحولات نظام تعلیم و تربیت قرار دارد که رویکرد مهم آن در اولویت قرار دادن مسائل این وزارتخانه به عنوان مسئله اساسی کشور است.

وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش آینده کشور را می سازد، اضافه کرد: بنابراین همه دستگاه ها باید در این راستا نقش آفرین باشند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: این نهاد در صدد ریل گذاری و سیاست گذاری جدید در نظام آموزشی کشور است؛ به گونه ای که تحولات آن در کف مدرسه احساس شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • گرانفروشی مسکن ملی در شاهین شهر اصفهان
  • ۶.۵ میلیون نفر در کشور مستاجر هستند/ تامین مسکن در اولویت دولت
  • واکسیناسیون رایگان طیور بومی و روستایی در گنابادعلیه بیماری نیوکاسل
  • بالای ۸۰ درصد از تشخیص بیماری‌ها در ایران وابسته به آزمایشگاه‌ها است
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • واکسیناسیون طیور علیه بیماری «سالمونلا» اولویت سازمان دامپزشکی شد
  • اولویت نخست آموزش و پرورش تامین نیروی انسانی است
  • احمدی نژاد از اسراییل به عنوان «کشور» یاد کرد
  • هشدار دامپزشکی تربت حیدریه به دامداران در خصوص بیماری آنتروتوکسمی (قلوه نرمی)
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد