Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@14:17:39 GMT

در نپال موارد جدید ابتلا به کرونا، ۱۲۰۰ برابر شده است

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۱۱۹۰

در نپال موارد جدید ابتلا به کرونا، ۱۲۰۰ برابر شده است

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از شبکه تلویزیونی سی ان ان، در مدت کمتر از یک ماه موارد جدید کرونا در نپال یک هزار و دویست برابر شده است. هند به کانون اصلی اوج گیری بیماری کووید ۱۹ در جهان تبدیل شده است. کشور‌های همسایه هند نیز از شیوع این بیماری در همسایگی خود در امان نبوده اند. نپال یکی از کشور‌های همسایه هند است که به شدت تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز گذشته بالاترین تعداد موارد جدید ابتلا به بیماری کووید ۱۹ از زمان شروع این بیماری در نپال ثبت شد.

مراکز درمانی و بیمارستانی نپال که منابع و تجهیزات کافی در اختیار ندارند بیش از توان وظرفیت خود با بیماران کرونایی مواجه شده اند. روز گذشته نتایج تست کرونای پنج عضو پارلمان نپال نیز مثبت شد. موارد ابتلا به کووید ۱۹ در نپال روز به روز در حال افزایش است. شماری از کوهنوردانی که در نپال هستند از این کشور تخلیه شده اند آن هم پس از آنکه در یکی از پایگاه‌های کوهستانی مواردی از کرونا مشاهده شد.

کریستی لو استاوت خبرنگار شبکه در این خصوص گفت: سازمان جهانی بهداشت درباره افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ در جنوب شرق آسیا هشدار داده است. البته همچنان هند کانون موج جدید کرونا در این منطقه است. مسئولان یونیسف نیز درباره شیوع شدید کووید ۱۹ در این منطقه هشدار داده اند. به گفته جرج لاری آجی مدیر منطقه‌ای یونیسف در جنوب آسیا، موج جدید و مرگبار کرونا در این منطقه همه را تهدید می‌کند و ممکن است این موج بیماری سبب از بین رفتن دستاورد‌های جهانی شود که به سختی در مقابله با بیماری همه گیر کوید- ۱۹ به دست آمده است.

از اواسط ماه آوریل تاکنون، میانگین هفتگی موارد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در نپال به میزان یک هزار و دویست درصد افزایش یافته است. صلیب سرخ هشدار داده است که احتمال دارد در آینده نزدیک، شیوع کرونا در نپال نیز وضعی همانند هند پیدا کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: نحوه برگزاری امتحانات مدارس 1399 1400 دعای روز بیست و چهارم رمضان روز قدس فطریه نشست وین نپال ویروس کرونا افزایش مبتلایان نحوه برگزاری امتحانات مدارس 1399 1400 دعای روز بیست و چهارم رمضان روز قدس فطریه نشست وین کووید ۱۹ موارد جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۱۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار دامپزشکی گناباد در خصوص شیوع بیماری تب مالت

 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس شبکه دامپزشکی گناباد گفت: تب مالت بیماری هزار چهره و مشترک بین انسان و دام است.

دکتر متقی با بیان اینکه دام مبتلا باکتری را از راه شیر، ادرار و ترشحات در هنگام زایمان و سقط می‌تواند منتشر کند، افزود: این بیماری در انسان علائم مختلفی دارد که می‌توان به تب مواج، افسردگی، عرق شدید، سردرد ضعف، کاهش وزن، درد کمر، پشت و مفاصل است که ممکن است پس از چند هفته تا چند ماه از بین برود و در برخی افراد مزمن شده و اثرات آن تا چندین سال ادامه یابد.

وی گفت: توصیه می‌شود برای جلوگیری از بیماری تب مالت شیر را قبل از مصرف به مدت ۵ دقیقه به طور کامل بجوشانند و یا از شیر و لبنیات به صورت پاستوریزه استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • بخش عمد‌ه‌ای از سرماخوردگی‌ها کروناست
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • ‏ نپال مغلوب دختران شطرنج‌باز ایران شد
  • ‏ نپال مغلوب دختران شطرنجباز ایران شد
  • هشدار دامپزشکی گناباد در خصوص شیوع بیماری تب مالت
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • کووید باعث تحریک آسم در کودکان نمی‌شود
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • تغییر سبک زندگی راه برون رفت از شیوع سرطان