Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، صفایی مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه گفت : با تحقق ۷ هزار تن عسل از زنبورستان‌های زیر پوشش تعاونی‌های روستایی استان کرمانشاه، تولید این محصول نسبت به پارسال ۱۵ درصد افزایش می‌یابد.

او با اشاره به اینکه ۳ هزار و ۹۰۰ زنبورستان زیر نظر اتحادیه تعاونی کشاورزی زنبورداران استان فعالیت دارند گفت : ۱۳۰۰ نفر هم بصورت مستقیم در این مکان‌ها مشغول به کارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او برندسازی محصول و توسعه صادرات را از برنامه‌های امسال عنوان کرد و افزود: ۴۴۶ هزار کلنی مدرن و بیش از ۴ هزار کلنی سنتی در زنبورستان‌ها زیر پوشش اتحادیه تعاونی کشاورزی زنبورداران استان هستند.

صفایی موم، ژله رویال، گرده گل و بره موم را از دیگر فرآورده‌ها تولیدی عنوان کرد و افزود: ۹ شرکت تعاونی زنبور داری در سطح استان فعالند.

او گفت: زنبورداران برداشت عسل را از اواسط خرداد ماه آغاز می‌کنند .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی تعاون روستایی کندو عسل کندوی زنبور عسل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۱۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صیدماهی در دریاچه سد مهاباد متوقف شد

جواد شاشانی مدیرعامل تعاونی صیدوصیادی مهاباد گفت: فعالیت صیادی در دریاچه سد مهاباد از اول مهرماه پارسال آغاز شده بود و در این مدت اعضای تعاونی توانستند بیش از ۴۰ تُن انواع ماهی بویژه گونه سوف را صید کنند.

وی با اشاره به اینکه صید امسال اعضای این تعاونی در مقایسه با پارسال ۱۵ درصد افزایش پیدا کرده، افزود: در این مدت اعضای تعاونی با توجه به شرایط آب‌وهوایی در طول روز با استفاده از تور ماهی‌گیری در این سد، صید می‌کردند.

مدیرعامل تعاونی صیدوصیادی مهاباد اضافه کرد: در سال‌های گذشته به دلیل رهاسازی گونه سوف که از سایر گونه‌های بومی تغذیه می‌کند، اکوسیستم دریاچه سد را تغییر داده لذا امسال همزمان با صید ماهی در این سد، طرح مبارزه با گونه سوف نیز اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه در تعاونی صید و صیادی مهاباد ۴۱ نفر به طور مستقیم و ۲۰۰ نفر نیز به صورت غیرمستقیم اشتغال دارند، اضافه کرد: به دلیل عدم رهاسازی بچه‌ماهی در سد مهاباد، میزان صیدماهی از سد بسیار کاهش یافت در حالیکه سال‌های قبل (دهه ۸۰) سالیانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تُن ماهی توسط اعضای تعاونی صیدوصیادی مهاباد برداشت می‌شد.

وی اضافه کرد: در دریاچه پشت سد مهاباد انواع ماهی‌های بومی و غیربومی گرمابی شامل زردماهی، سفید رودخانه‌ای، کپور، آمور، سیم‌برگ، سوف و فیتوفاک صید می‌شود.

شاشانی یادآور شد: اعضای این تعاونی در فصولی که صید ماهی صورت نمی‌گیرد، کار محافظت از دریاچه سد و مقابله با صیادان غیرمجاز را برعهده دارند.

وی با انتقاد از حضور صیادان‌غیرمجاز در این فصل در دریاچه‌سدمهاباد گفت: ادارات مرتبط از جمله محیط زیست باید در راستای حفاظت از دریاچه سد و مقابله با صیادان متخلف در فصل تخم‌ریزی ماهی‌ها، با اعضای تعاونی همکاری داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۵ درصدی صید ماهی از دریاچه سد مهاباد
  • صیدماهی در دریاچه سد مهاباد متوقف شد
  • صید ماهی در سد مهاباد متوقف شد
  • برنامه های هند برای توسعه تعاونی ها
  • ضرورت تاسیس و توسعه تعاونی‌ها در راستای تحقق شعار سال
  • هدفگذاری برای ایجاد ۶۰ تعاونی با ۱۶۰۰ فرصت شغلی طی امسال
  • بیمه رایگان برای مادران روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند در کرمانشاه
  • توزیع بیش از ۱۰۰ هزار تن نهاده دامی و کشاورزی در کرمانشاه
  • برگزاری انتخابات اتاق اصناف کشاورزی در خاتم
  • تاخیر در تحویل زمین‌های تعاونی مسکن زنجان ۳۴ ساله شد