Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه خبرگزاری یونایتدپرس،  یک گروه از محققان آمریکایی برای اولین بار به این ارتباط پی بردند. آنها متوجه شدند که مردان دارای یک شکل متداول ریزش موی حساس به هورمون معروف به «آلوپسی آندروژنتیک»، بیشتر مستعد بستری شدن در بیمارستان به دلیل ابتلا به کووید-۱۹ هستند.

مطالعه این محققان نشان داد که در میان مردان مبتلا به کرونا، بستری در بیمارستان ۷۹ درصد به «آلوپسی آندروژنتیک» مبتلا بودند درحالی که این میزان در گروه مردان با سن مشابه ۳۱ تا ۵۳ درصد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان خاطرنشان کردند که آلوپسی آندروژنتیک ناشی از فعالیت ژن گیرنده آندروژن یا آی آز (AR) است که در بعضی از مردان می تواند به ریزش مو منجر شود.

آنها توضیح دادند: آنزیمی به نام TMPRSS۲ که عامل اصلی عفونت کووید-۱۹ است، به آندروژن نیز حساس است و ممکن است تحت تأثیر ژن AR نیز قرار گیرد. به نظر می رسد که یک بخش کلیدی در این ژن  هم بر شدت کرونا و هم بر تمایل مردان به از دست دادن موهایشان به دلیل آلوپسی آندروژنتیک تأثیر می گذارد.

این محققان یافته های خود را در ششم می در نشست بهاری مجازی «آکادمی پوست اروپا» ارایه دادند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ میلادی (۲۴ آذر ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد.

ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

«تدروس آدهانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسی تاکید کرد که اگرچه واژه همه‌گیر (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد؛ اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند. در بسیاری از کشورها در حال حاضر این ویروس شیوع دارد.

.

برچسب‌ها ویروس کرونا پژوهش سازمان جهانی بهداشت ریزش مو پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا پژوهش سازمان جهانی بهداشت ویروس کرونا پژوهش سازمان جهانی بهداشت ریزش مو اخبار کنکور ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۱۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلای جهانی دوباره از جا برخاست

به گزارش قدس آنلاین، بهای هر اونس طلا با ۰.۴ درصد افزایش به ۲۳۶۹ دلار  رسید. هر اونس طلای آمریکا با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۳۸۵ دلار و ۱۰ سنت رسید.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حالی که کشورهای غربی خواستار خویشتن‌داری در پاسخ به حمله ایران شدند، اعلام کرد که رژیم صهیونیستی تصمیمات خود را در مورد نحوه دفاع از خود خواهد گرفت.

نظرسنجی فدرال رزرو نشان داد که فعالیت‌های اقتصادی ایالات‌متحده از اواخر فوریه تا اوایل آوریل اندکی افزایش یافت و این نگرانی در بین شرکت‌ها وجود داشت که پیشرفت در کاهش تورم متوقف شود.

بر اساس گزارش رویترز، لورتا مستر، رئیس بانک فدرال رزرو کلیولند گفت که انتظار دارد فشارهای قیمتی در سال جاری کاهش یابد و به فدرال رزرو اجازه دهد تا هزینه‌های استقراض را کاهش دهد اما تنها زمانی که مطمئن باشد که تورم به طور پایدار به هدف دو درصدی خود می رسد. کاهش نرخ بهره جذابیت نگهداری شمش‌های غیر بازده را افزایش می‌دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۸.۲۸ دلار در هر اونس رسید، پلاتین ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۹۴۰.۵۵ دلار رسید و پالادیوم به ۱۰۲۶ دلار و ۲۵ سنت رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • همه‌چیز در مورد یک ویروس بهاری؛ بیشتر مراقب کودکان خود باشید
  • نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها
  • طلای جهانی دوباره از جا برخاست
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند
  • عامل چاقی مردان و زنان یکسان است؟
  • عامل چاقی مردان و زنان که احتمالا نمی‌دانید
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • نکته جالب درباره عامل چاقی مردان و زنان که احتمالا نمی‌دانید
  • مواد شیمیایی در پارکینگ ها احتمال ابتلا به ALS را افزایش می دهد