Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر اعلام کرد: اکنون در اواسط فصل تخم گذاری لاکپشت‌های دریایی منقار عقابی در پارک ملی دریایی نایبند قرار داریم و امسال به علت نبود گردشگران، شرایط برای تخم‌گذاری بدون مزاحمت آن‌ها فراهم شده است.

در نایبند علاوه بر تهدیدات انسانی، تهدیدات طبیعی نیز متوجه لاکپشت‌ها و محل لانه‌گذاری آن‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطلوب نبودن سواحل به دلیل آبگیر بودن در زمان مد و تخریب لانه‌ها از سوی برخی گونه‌های حیات وحش منطقه مانند روباه و شغال از جمله این تهدیدها است.

برای برون رفت از این وضعیت با توجه به اینکه این لاکپشت‌ها در معرض خطر انقراض قرار دارند مداخله مدیریتی لازم است که طبق برنامه هر ساله به همت اداره پارک ملی دریایی نایبند، لانه‌ها جابه‌جا می‌شوند و در محلی ایمن قرار می‌گیرند تا تخم‌ها به نوزاد تبدیل شوند.

آلودگی نوری و تردد انسانی نیز به شدت بر روی فصل تخم‌گذاری لاکپشت‌ها تاثیر دارد که از افرادی که به هر نحوی به این سواحل می‌آیند درخواست شده است از ایجاد سرو صدا و تولید نور خودداری کنند.

کد خبر 5206717

منبع: مهر

کلیدواژه: لاک پشت شیوع کرونا گردشگری بوشهر وزارت آموزش و پرورش ویروس کرونا شهرداری تهران واکسن کرونا محسن حاجی میرزایی روز قدس سازمان تامین اجتماعی راهپیمایی روز قدس صنایع دستی آزادی زندانیان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران روز معلم قوه قضاییه بنیاد شهید و امور ایثارگران تخم گذاری لاکپشت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۱۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عامل ایجاد مزاحمت در بوکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سرهنگ "موسی بهاری"  گفت: در یکی از محلات بوکان شخصی اقدام به مزاحمت برای شهروندان و مسدود نمودن مسیر تردد نموده بود که عوامل انتظامی جهت بررسی موضوع بلافاصله به محل اعزام شدند.

سرهنگ "بهاری" افزود: متهم با تظاهر به قدرت نمایی و تلاش برای ایجاد رعب و وحشت برای رهگذران ایجاد مزاحمت می‌کرد که با اقدام به موقع پلیس در محل دستگیر گردید.

رئیس پلیس بوکان با اشاره به تشکیل پرونده و معرفی متهم به مرجع قضایی تصریح کرد: پلیس در برخورد قاطع با مزاحمین و کسانی که به هرشکل ممکن بخواهند آرامش مردم را خدشه دار نمایند برخورد قانونی خواهد نمود.

دیگر خبرها

  • دستگیری عامل ایجاد مزاحمت در بوکان
  • رهاسازی چاه عمیق بدون حفاظ در مجموعه باستانی گورستان سیراف + فیلم
  • قیمت گوشت مرغ امروز پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت گوشت قرمز امروز پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • کشف جانوری با «170 چشم» در سواحل چین (+عکس)
  • حقوق ناجیان غریق سواحل دریایی کشور چهار برابر افزایش یافت
  • تلاش دیدنی یک لاکپشت برای همراهی با گربه (فیلم)
  • گردشگران بلاروس می‌توانند بدون روادید به ایران سفر کنند
  • ۶۷۵ هزار گردشگر نوروزی از خدمات دریایی استان بوشهر استفاده کردند
  • تكمیل زیرساخت‌های گردشگری ساحل دریاچه ارومیه