Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مسئول سازمان بسیج سازندگی گیلان با اشاره به نقش قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در اجرای پروژه‌های بزرگ در گیلان گفت: ساخت سد پلرود رودسر و پروژه ریلی گیلان با سرعت و قدرت در حال انجام است. - اخبار استانها -

سرهنگ پاسدار احمد ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  رشت اظهار داشت: پس از جنگ تحمیلی سپاه به عرصه سازندگی کشور ورود پیدا کرد و به‌ویژه توجه خاصی به نقاطی که در جنگ آسیب بیشتری دیده داشت و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) نیز به همین جهت تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه گیلان با بیان اینکه همه ظرفیت‌های سپاه در این قرارگاه بسیج شد تا بتوانیم هر چه زودتر ایران را بسازیم افزود: تلاش ما بر این بوده که کشور ما از لحاظ زیرساخت و امور زندگی برای مردم هر روز بهتر از گذشته شود.

 وی گفت: خوشبختانه در این حوزه کارهای بزرگی انجام و قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) تبدیل به بازوان توانمند اجرایی کشور شده و پروژه‌های بسیار بزرگی را به ثمر رسانده و یا در حال انجام آن‌ها است که از نمونه آن‌‌ها خودکفایی در بنزین، ساخت بزرگراه‌ها، سدها و حوزه‌هایی مانند راه‌آهن است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: هکتارها جنگل با تجاوز به اراضی ملی سالانه در گیلان از بین می‌رود10 هزار جعبه تخم نوغان در استان گیلان توزیع شدبی‌مسئولیتی مدیران گیلانی برای قزوینی‌ها دردساز شد/ آسمان طارم از ملخ مراکشی سیاه شد

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه گیلان عنوان داشت: در این راستا در اردیبهشت‌ماه سال 79 بسیج سازندگی نیز تشکیل شد تا بتواند کارهای کوچکتر را در حوزه عمران و آبادانی و در مناطق محروم به دست خود مردم و گروه‌های جهادی انجام دهد.

ابراهیمی افزود: در این راستا نیز اقدامات خوبی در حوزه محرومیت‌زدایی، آب، راه، ساخت مسکن محرومین و امور فرهنگی و آموزشی در جای جای ایران اسلامی توسط گروه‌های جهادی که بسیج سازندگی افتخار سازماندهی آن‌ها را داشته انجام شده و در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه این ماموریت سپاه بوده و هر جا مردم مشکلی داشته باشند در کنار مردم است تصریح کرد: سپاه در جنگ، عمران و آبادانی و در بحران‌ها حضور خود را ثابت کرده و اکنون در بحران کرونا نیز پاسداران ما در کنار مردم هستند و مطمئنا سپر بلای مملکت و سرباز ولایت بوده و هر کاری که از دستشان بر بیاید برای سربلندی نظام و مردم انجام می‌دهند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه گیلان ابراز داشت: خودکفایی در بنزین پروژه سنگین و بزرگی بود و پس از تحریم ابرقدرت‌ها تصور می‌کردند که می‌توانند با تحریم بنزین ما را در تنگنا قرار دهند که خوشبختانه با توان بسیار بالای قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) در حوزه بنزین خودکفا شدیم و اکنون می‌توانیم حتی صادرات بنزین نیز داشته باشیم.

ابراهیمی با بیان اینکه در کشورهای حاشیه خلیج فارس شرکت و پیمانکاری وجود ندارد که بتواند مانند قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص)  قدرتمند عمل کند گفت: قرارگاه‌ خاتم در خدمت مردم بوده و یک پیمانکار نیست لذا برای رسیدن منفعت به پروژه‌ها ورود پیدا نکرده بلکه برای گره‌گشایی از مشکلات مردم به پروژه‌ها ورود پیدا می‌کند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه گیلان با تأکید بر اینکه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) با پروژه‌های ملی و بزرگ و بسیج سازندگی با پروژه‌های کوچک عام‌المنفعه و زود بازده در کنار مردم است عنوان داشت: در استان گیلان پروژه راه آهن، سد پلرود رودسر و خط انتقال لوله گاز با ورود قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) با سرعت و قدرت در حال اجرا است.

وی اظهار داشت: در قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) استفاده از جوانان نخبه از ابتدا یکی از رویکردهای مهم در اجرای پروژه‌ها بوده و جوانان ایثارگر نخبه علمی در قرارگاه خاتم‌الانبیا مشغول فعالیت هستند و پروژه‌های بسیار بزرگی در جای جای ایران اسلامی توسط همین جوانان ایثارگر انجام شده است.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: پیوند بسیار خوبی بین علم و عمل در قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) ایجاد شده است و در ساماندهی گروه‌های جهادی در بسیج سازندگی از وجود جوانان نخبه دانشگاهی و علمی در همه پروژه‌های کوچک و زود بازده در دورترین نقاط استان گیلان بهره‌گیری می‌شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه گیلان تصریح کرد: همه اقدامات انجام شده در قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) و بسیج سازندگی علمی بوده و تا جایی که توانستیم از توان علمی نخبگان برای پیشبرد پروژه‌ها بهره برده‌ایم تا هزینه پروژه‌ها و مدت زمان اجرای آن‌ها را کاهش دهیم.

انتهای پیام/614/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء ص قرارگاه خاتم الانبیاء ص حال انجام پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۱۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت بزرگ‌ترین پروژه ذخیره‌سازی باتری در اروپا

توسعه‌دهنده هلندی باتری‌های گیگا، مجوز ساخت پروژه سیستم ذخیره انرژی باتری ۶۰۰/۲۴۰۰ مگاوات ساعتی در بلژیک را دریافت کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، توسعه‌دهنده هلندی باتری‌های گیگا، مجوز ساخت پروژه سیستم ذخیره انرژی باتری (BESS) با ظرفیت ۶۰۰/۲۴۰۰ مگاوات ساعت در بلژیک به نام لاک‌پشت سبز گیگا را دریافت کرده است. این پروژه که قرار است بزرگ‌ترین ذخیره‌سازی باتری در اروپا باشد، در مجاورت یک ایستگاه فشار قوی ۳۸۰ کیلوولت جدید قرار دارد که توسط اپراتور سیستم انتقال برق بلژیکی اداره می‌شود.

این پارک باتری جدید در یک شهرک صنعتی ساخته خواهد شد که در گذشته محل کارخانه تولید روی بوده است و پیش از اجرای این پروژه برنامه‌هایی برای احداث یک پارک باتری مشابه در آن توسط یک شرکت انرژی دیگر وجود داشت. انتظار می‌رود ساخت‌وساز این پارک در سال ۲۰۲۵ آغاز شود و تخمین زده می‌شود در سال ۲۰۲۸ تکمیل شود. به گفته توسعه‌دهنده، این سیستم نقش کلیدی در گذار انرژی بلژیک و اروپا ایفا خواهد کرد.

بزرگ‌ترین پارک ذخیره‌سازی باتری در بلژیک

پروژه ذخیره‌سازی باتری بلژیک دارای ۲۰ باتری هر یک با یک اینورتر، ۱۸۵ ترانسفورماتور فشار متوسط، پنج ترانسفورماتور فشار قوی با ظرفیت کل ۱۵۰۰ مگاولت و همچنین ۲۵ هزار و ۶۵۰ متر مربع منطقه کاشت خواهد بود. توسعه‌دهنده طرح اعلام کرده است که این پروژه پس از راه‌اندازی، میانگین مصرف انرژی ۳۳۰ هزار خانواده را در سال ذخیره می‌کند و آن را به شبکه برق بازمی‌گرداند.

با توسعه ذخیره‌سازی انرژی در مقیاس کاربردی در مکان‌های استراتژیک، قیمت انرژی پایدارتر خواهد شد و اروپا کمتر به واردات انرژی فسیلی وابسته خواهد بود. از سوی دیگر اجرای این پروژه با راه‌اندازی بزرگ‌ترین باتری در اروپا، ظرفیت ذخیره‌سازی بسیار بیشتری را برای این قاره در سال‌های آینده خواهد داشت.

توسعه‌دهنده هلندی قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ ساخت سیستم ذخیره‌سازی پنج گیگاواتی از پروژه را به پایان برساند. این سازنده هلندی پیش از این نیز یک باتری ۱۲/۷.۵ مگاوات ساعتی را در سال ۲۰۲۰ و به دنبال آن سیستم دیگری با ظرفیت ۲۵/ ۴۸ مگاوات ساعت در سال ۲۰۲۲ در هلند تحویل داده است. در حال حاضر نیز پروژه دیگری را برای ساخت یک پارک باتری ۳۰۰ مگاواتی تنها در فاصله ۱۵ کیلومتری از مکان تأسیس لاک‌پشت سبز گیگا واقع در شهر کینروی بلژیک در دست توسعه دارد.

کد خبر 746526

دیگر خبرها

  • عملیات حفاری تونل گردنه الماس سرعت می‌گیرد
  • احداث تقاطع‌های غیر همسطح رشت با سرعت در حال اجرا است
  • سرعت ساخت در پروژه‌های خیرساز بیشتر و هزینه‌های آن کمتر است
  • لزوم استفاده از ظرفیت قرارگاه خاتم‌الانبیا در حل مشکلات بندرعباس
  • شاهین خزر رودسر در گیرودار مشکلات مالی
  • کاشت ۸۰هکتار باغ زیتون در لرستان
  • انجام بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی در خراسان جنوبی طی ایام نوروز
  • انجام بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی در خراسان جنوبی
  • بررسی طرح های عمرانی و محرومیت زدایی پیرانشهر
  • ساخت بزرگ‌ترین پروژه ذخیره‌سازی باتری در اروپا