Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@20:19:45 GMT

خرید تضمینی ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تن گندم کشاورزان

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۱۷۵۱

خرید تضمینی ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تن گندم کشاورزان

مدیرکل هماهنگی خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران از خرید تصمینی یک میلیون و ۱۰۰ هزار تُن گندم تا ۱۸ اردیبهشت ماه در کشور خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران؛ مرتضی سعادتی‌کیا ارزش گندم‌های خریداری شده را حدود 43 هزار و 700 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: تاکنون بیش از 53 هزار کشاورز گندم کار در 8 استان کشور، محصول خود را در قالب حدود 316 هزار محموله به مراکز خرید تحویل داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعادتی‌کیا گفت: استان خوزستان با 810 هزار تُن، پیشتاز خرید این محصول در کشور است. استان‌های ایلام 103 هزار تُن، فارس 57 هزار تُن و کرمان با 57 هزار تُن در رتبه‌های بعدی قرار دارند و استان‌های بوشهر، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان نیز در حال انجام عملیات خرید هستند.

وی با بیان اینکه خرید گندم از 11 فروردین در کشور آغاز شده و تا حدود آبان ماه به طول می‌انجامد، افزود: خرید تضمینی دانه‌های روغنی نیز در کشور آغاز و تاکنون 21 هزار تُن کلزا خریداری شده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هزار ت ن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۱۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید تضمینی بیش از ۱۱ هزار تن گندم در هرمزگان

محمد رضا ماندگاری رئیس اداره بازرگانی تعاون روستایی هرمزگان گفت: از ابتدای فصل برداشت گندم ۱۱ هزار و ۴۰۰ تن محصول توسط شبکه‌های خرید به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری و۱۰ هزار و ۳۰۰ تن آن به سیلو‌ها و انبار‌های استان حمل و بارگیری شده است.

 

وی افزود: به علت برداشت نشدن محصول در سه مرکز احمدی، فارغان و طاشکوییه شهرستان حاجی آباد، اکنون هشت مرکز از ۱۱ مرکز خرید تضمینی گندم در استان فعال است.

رئیس اداره بازرگانی تعاون روستایی هرمزگان گفت: شبکه تعاون روستایی امسال آمادگی لازم برای خرید حجم بالای گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان را دارد.

ماندگاری افزود: از آنجایی که دسترسی کاربران برای ثبت آمار کشاورزان هنوز انجام نگرفته، هیچ پرداختی بابت بهای گندم به گندمکاران نداشته ایم.

وی گفت: برداشت و خرید گندم از برخی شهرستان‌های استان توسط تشکل‌های تحت پوشش به عنوان مباشر اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی آغاز شده است.

رئیس اداره بازرگانی تعاون روستایی هرمزگان افزود: همه مراحل خرید طبق دستورالعمل‌ها و با دقت کامل انجام می‌گیرد و تمامی مراکز هیچ مشکل یا کمبودی برای تحویل محصول کشاورزان ندارند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه
  • خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • خرید تضمینی گندم به ۵۵۶ هزار تن رسید
  • خرید تضمینی بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • خرید بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم در خوزستان
  • خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت آغاز می شود
  • آغاز خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت
  • رشد چشمگیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی
  • خرید تضمینی بیش از ۱۱ هزار تن گندم در هرمزگان
  • رشد چشم‌گیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی