Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا از آمریکا و دیگر کشورهای تولیدکننده عمده واکسن کرونا  خواست به جای صحبت کردن در باره حق مالکیت اختراع واکسن، در صادرات آن پیش قدم شوند.

او در یک کنفرانس خبری در حاشیه اجلاس سران این اتحادیه گفت: اکنون برای کل دنیا به واکسن نیاز داریم و بحث درباره حق مالکیت آن فایده‌ای ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: اتحادیه اروپا تنها منطقه قاره‌ای یا دموکراتیک جهان است که در مقیاس گسترده اقدام به صادرات واکسن کرونا کرده است. با حمایت سازمان بهداشت جهانی، حدود ۵۰ درصد از واکسن ویروس کرونای تولید شده در اروپا تقریبا به ۹۰ کشور صادر می‌شود.

رئیس کمیسیون اروپا اظهار کرد: ما از همه کسانی که در بحث چشم پوشی از حقوق مالکیت نیز شرکت می‌کنند دعوت می‌کنیم  به ما بپیوندند و متعهد شوند که سهم زیادی از واکسنی را که در آن منطقه تولید می‌شود، صادر می‌کنند. 

فن در لاین تاکید کرد: فقط تولید بالاتر، از بین بردن موانع صادرات و به اشتراک گذاری واکسن‌هایی که قبلا سفارش داده شده اند، می‌توانند به سرعت به مبارزه سریع با بیماری همه گیر کمک کنند. بنابراین آنچه در کوتاه مدت و میان مدت ضروری به نظر می‌رسد اول از همه اشتراک واکسن، دوم صادرات واکسن‌هایی که تولید می‌شوند و سوم سرمایه گذاری در افزایش ظرفیت تولید واکسن است.

رئیس کمیسیون اروپا اضافه کرد: اتحادیه اروپا مکانیسم تقسیم واکسن خود را آغاز  و به تازگی ۶۱۵ هزار دوز واکسن را به بالکان غربی صادر کرده است.

کشور‌های اروپایی روز جمعه با پیشنهاد جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای لغو حق ثبت اختراع واکسن ویروس کرونا، مخالفت کردند و کلید پایان دادن به شیوع ویروس کرونا را ساخت و به اشتراک گذاری واکسن‌ها با سرعت بیشتر دانستند.

دیروز آلمان نیز با پیشنهاد آمریکا برای چشم پوشی از واکسن‌های کرونا مخالفت کرد و گفت بزرگترین محدودیت در زمینه تولید واکسن، مالکیت معنوی نیست؛ بلکه افزایش تولید و تضمین کیفیت است.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتحادیه اروپا واکسن کرونا شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۱۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهمیه سری آ ایتالیا برای شرکت در لیگ قهرمانان اروپا اضافه شد

لیگ قهرمانان اروپا از سال آینده با فرمت جدید و با ۳۶ برگزار خواهد شد.  یکی از تغییرات فرمت جدید، اختصاص یافتن سهمیه اضافه برای دو کشوری است که نمایندگانش بهترین عملکرد را در سه رقابت اروپایی یوفا یعنی لیگ قهرمانان اروپا، لیگ اروپا و لیگ کنفرانس ثبت کنند.

با صعود آاس رم و آتالانتا به نیمه نهایی لیگ اروپا و صعود فیورنتینا به نیمه نهایی لیگ کنفرانس اروپا، ایتالیا بهترین عملکرد را در این فصل مسابقات اروپایی در بین همه کشورهای اروپا داشته. تیم های ایتالایی اگرچه در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه نگرفتند و هیچ ایتالیایی ای در بین هشت تیم برتر لیگ قهرمانان نبود، اما تیم های این کشور در لیگ اروپا و لیگ کنفرانس خوب پیش رفتند و سهمیه پنجم سری آ ایتالیا در فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا قطعی شد.

 این سهمیه اضافه به تیم پنجم جدول سری آ اختصاص می‌یابد که در حال حاضر در اختیار رم است و به این ترتیب مصاف هفته آینده بولونیا و رم (تیم های چهارم و پنجم سری آ ایتالیا) که حساسیت فوق العاده ای در راه صعود به لیگ قهرمانان داشت، کمتر می شود. البته رم جایگاه پنجمی خود را توسط آتالانتا در خطر می بیند و شاگردان گاسپرینی هم یکی از مدعیان کسب سهمیه لیگ قهرمانان هستند.

دیگر سهمیه اضافه به احتمال فراوان به بوندس لیگا می‌رسد. پس از ناکامی عجیب تیم‌های لیگ برتر در فصل جاری مسابقات اروپایی، بوندس لیگا فاصله زیادی تا رزرو کردن سهمیه پنجم ندارد، به خصوص اینکه دورتموند، بایرن مونیخ و بایرلورکوزن هنوز به کار خود در مسابقات اروپایی ادامه می‌دهند. استون ویلا تنها نماینده باقی مانده از لیگ برتر انگلیس است.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • تاکید مقام‌های اروپایی بر لزوم جلوگیری از تشدید تنش‌ها در پی حادثه اصفهان
  • رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد: میزان ذخایر سرم و تولید واکسن روتاویروس
  • سهمیه سری آ ایتالیا برای شرکت در لیگ قهرمانان اروپا اضافه شد
  • آاس رم و صعود به مرحله نیمه نهایی مسابقات اروپایی طی ۴ فصل اخیر
  • ۱۴ سیلو برای خریدگندم در آذربایجان‌غربی آماده شده است
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • افتتاح دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت های ارتوپدی در پارک فناوری پردیس
  • جهش واردات برخی کشور‌های اروپایی از ایران در نخستین ماه ۲۰۲۴
  • فعالیت دو مرکز تحقیقاتی و فناوری در حوزه تولید واکسن
  • دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت‌های ارتوپدی افتتاح شد