Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-19@05:02:00 GMT

۴ خطری که بیماران دیابتی را تهدید می کند

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۱۸۱۵

۴ خطری که بیماران دیابتی را تهدید می کند

ایران اکونومیست-متخصص طب سنتی، شرایط روزه گرفتن بیماران دیابتی و خطراتی که این بیماران را تهدید می کند، تشریح کرد.

ناصر رضایی پور در خصوص بیماران دیابتی که روزه می‌گیرند گفت: چهار خطر عمده که بیماران دیابتی را در روزه‌داری تهدیدمی‌کند، شامل حملات اُفت قند خون، افزایش قند خون، کُمای دیابتی و بی‌آبی و افزایش استعداد تشکیل لخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در پزشکی نوین، بیماران دیابتی ازنظر خطر روزه‌داری به ۴ گروه با خطر خیلی‌بالا، بالا، متوسط و پایین تقسیم‌شده‌اند که تنها بیماران با خطر متوسط و کم، می‌توانند با مشورت پزشک و انجام تغییرات لازم در رژیم درمانی‌شان، روزه‌بگیرند.

این متخصص طب سنتی تاکید کرد: اندازه‌گیری قند خون، باعث باطل‌شدن روزه نمی‌شود.

رضایی پور گفت: زمانی که بیماران به افت یا افزایش قند خون خود شک‌کردند، باید آن را اندازه‌گیری کنند و هرگاه قند خون‌شان کمتر از ۷۰-۶۰ میلی‌گرم یا بالاتراز ۳۰۰ میلی‌گرم در دسی‌لیتر بود، روزه خود را بشکنند.

مهر

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بیماران دیابتی قند خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۱۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای زخم دیابتی‌ها این سبزی معجزه می‌کند

آفتاب‌‌نیوز :

دیابت با بسیاری از عوارض طولانی مدت همراه است که یکی از آن‌ها زخم‌های مزمن است. زخم‌های دیابتی ممکن است برای چندین ماه یا حتی چندین سال بهبود نیابند.

نتایج به دست آمده توسط دانشمندان مبنی بر تاثیر اسفناج بر تسریع بهبودی زخم‌های دیابتی ممکن است به دلیل وجود ویتامین‌هایی در اسفناج باشد که با افزایش سطح کلاژن، فیبروبلاست‌ها و تراکم عروقی در زخم‌ها، در روند بهبودی تسریع ایجاد می‌کنند.

دانشمندان پیشنهاد می‌کنند که می‌توان از عصاره اسفناج برای درمان موثر زخم‌های دیابتی مزمن استفاده کرد، اما تحقیقات بیشتری در مورد انسان مورد نیاز است.

عصاره اسفناج همچنین حاوی تیلاکوئید‌ها و انواع اسید‌های آمینه است، همچنین گلوتامین موجود در آن نقش مهمی در کاهش التهاب و بهبود زخم‌ها دارد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • رگبار باران و رعد برق آذربایجان غربی را فرا می گیرد
  • جوجه یک روزه چرا گران شد؟
  • جوجه یک روزه گران شد؟ | فروش جوجه با این قیمت ها تخلف است
  • بیماری هموفیلی قابل کنترل است
  • خطری جدی کاربران آیفون را تهدید می‌کند؛ آی‌مسیج را غیرفعال کنید!
  • برای زخم دیابتی‌ها این سبزی معجزه می‌کند
  • خطری جدی کاربران آیفون را تهدید می‌کند/ آی‌مسیج را غیرفعال کنید!
  • ثبت ۲۴۶ میلی‌متر بارندگی در آذربایجان غربی
  • میانگین بارندگی‌ها در آذربایجان‌غربی ۱۴ درصد افزایش یافت
  • جزییات افزایش ویزیت پزشکان اعلام شد/ پزشک متخصص ۱۸۹ هزار تومان