Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@01:47:19 GMT

چشم‌اندازهایی زیبا از تالاب صالحیه

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۱۸۶۱

چشم‌اندازهایی زیبا از تالاب صالحیه

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، وسعت این تالاب با احتساب زمین‌های باتلاقی پیرامونی بیش از ۱۰ هزار هکتار بوده و قسمتی از آن نیز در استان قزوین واقع شده است. این تالاب در فصل بهار استراحتگاه حداقل ۹۰ گونه از پرندگان مهاجر است. بیشتر پرندگان تالاب صالحیه جزو خانواده مرغابی سانان هستند، پرندگانی از جمله «غاز خاکستری»، «آنقوت»، «تنجه»، «آووست»، «کاکایی»، «درنا خاکستری»، «حواصیل خاکستری»، «خروس کولی» «چوب پا»، «فالاروپ گردن سرخ» و «کاکایی سرسیاه کوچک» و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

. به این تالاب مهاجرت می‌کنند. و گاها انواع اردک‌ها نیز در تالاب صالحیه مشاهده می‌شوند.

به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز، از سال ۹۴ به بعد که حق آبه برای ورود به تالاب صالحیه از رودخانه کُردان فراهم شده، وضعیت بسیار مطلوب‌تری پیدا کرده است. در کنار این مهم آب‌های سطحی آن منطقه نیز به سمت تالاب صالحیه هدایت شده و با این اقدامات مثبت اکنون شاهد آبگیری خوب آن هستیم.

گنجینه تنوع زیستی شکل گرفته در اطراف این تالاب و مهمتر از همه تهدید نمک‌های آن برای سلامت مردم و مزارع کشاورزی اطراف، لزوم احیا و حفظ تالاب صالحیه را دوچندان کرده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: نحوه برگزاری امتحانات مدارس 1399 1400 دعای روز بیست و چهارم رمضان روز قدس فطریه نشست وین استان البرز تالاب صالحیه تنوع زیستی پرندگان مهاجر طبیعت زیبا نحوه برگزاری امتحانات مدارس 1399 1400 دعای روز بیست و چهارم رمضان روز قدس فطریه نشست وین تالاب صالحیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۱۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گل دوم عثمان دمبله به لوریان روی حرکت تکنیکی زیبا و پاس کیلیان ام باپه (لوریان 0-3 پاری سن ژرمن)

پاری سن ژرمن با کسب بردی پر گل مقابل لوریان، حالا در یک قدمی کسب دوازدهمین قهرمانی خود در لیگ فرانسه قرار گرفته است. گل سوم پاری سن ژرمن روی حرکت انفرادی زیبای ام باپه خلق شد.

دانلود (11.2MB)

دیگر خبرها

  • تصاویری زیبا از ایجاد یک دریاچه در کویر تل شیطان (فیلم)
  • گل دوم عثمان دمبله به لوریان روی حرکت تکنیکی زیبا و پاس کیلیان ام باپه (لوریان 0-3 پاری سن ژرمن)
  • علی ربیعی: تعطیلی روز شنبه توطئه نیست /بستن فضای مجازی چه خاصیتی دارد؟ وقتی خودتان هم در شبکه های مجازی هستید و تیک آبی و خاکستری می گیرید
  • تالاب انزلی، میزبان بیش از هزار پرستوی دریایی
  • تصاویری زیبا از ایجاد یک دریاچه در کویر «تل شیطان» پس از بارش فراوان باران
  • میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی
  • تالاب قره گل بوکان میزبان پرندگان مهاجر و‌ بومی
  • نمایی زیبا از چال کندی دزفول (فیلم)
  • نمایی از خوزستان زیبا+فیلم
  • نمایی زیبا از چالکندی دزفول + فیلم