Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-20@03:17:45 GMT

اسپانیا نظامیان خود را از افغانستان خارج می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۱۹۸۴

اسپانیا نظامیان خود را از افغانستان خارج می‌کند

اسپانیا با پایان دادن به یک ماموریت ۲۰ ساله، ۱۳ می (۲۳ اردیبهشت) آخرین نیروهای نظامی خود را از افغانستان خارج خواهد کرد.

به نقل از روزنامه ال پائیس، وزارت دفاع اسپانیا به ماموریت خود در این کشور آسیایی در حالی خاتمه می‌دهد که طی این ۲۰ سال برای اسپانیا سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو هزینه مالی داشته و به بهای جان ۱۰۰ نظامی تمام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر ۲۴ پرسنل نظامی و دو مترجم در قالب ماموریت ناتو در افغانستان از سوی این کشور اروپایی حضور دارند.

ستاد کل دفاع اسپانیا از زمان توافق دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری سابق آمریکا با طالبان مبنی بر عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی، آماده خروج از افغانستان بود اما با پیروزی جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا این روند به حالت تعلیق درآمد. کاخ سفید سرانجام ۱۴ آوریل (۲۵ فروردین) اعلام کرد که خروج کامل نظامیان آمریکایی تا ۱۱ سپتامبر و همزمان با بیستمین سالگرد حمله به برج‌های دوقلو انجام خواهد شد. 

به نوشته ال پائیس، نخستین ۳۵۰ نظامی اسپانیایی، چهار ماه پس از حملات القاعده به واشنگتن و نیویورک، ۲۴ ژانویه ۲۰۰۲ (چهارم بهمن ۱۳۸۰) در چارچوب نیروهای بین المللی کمک برای امنیت (ISAF) وارد کابل شدند. در طول این دو دهه، بیش از ۲۷ هزار سرباز اسپانیایی با هزینه بیش از سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو در ماموریت افغانستان شرکت کرده اند.  

با ورود نخستین گروه نیروهای اسپانیایی به افغانستان، وزارت دفاع اسپانیا با صدور بیانیه ای اعلام کرد: هدف از این ماموریت، ارائه آموزش، مشاوره و کمک به نهادهای امنیتی افغانستان بوده تا وقتی‌ که افغان ها بتوانند وظایف کامل خود را بدون نیاز به حمایت‌های بین المللی عهده دار شوند.

آمریکا در هفتم اکتبر ۲۰۰۱  (۱۵ مهرماه ۱۳۸۰) به بهانه جنگ با تروریسم به افغانستان حمله کرد. دولت بایدن اکنون درحالی خبر از پایان جنگی بی سرانجام را داده است که پس از ۲۰ سال جنگ و خونریزی،  هیچ ثمره ای بخصوص در زمینه تامین امنیت در کشور افغانستان نداشت؛ جنگی که از زمان جورج بوش پسر به بهانه مبارزه با تروریسم برای آمریکا و آمریکایی ها با هزینه هزاران میلیارد دلار آغاز شد./ ایرنا



 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۱۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش تبادل آتش میان اسرائیل و حزب‌ا...

  براساس این گزارش، نیروهای مقاومت اسلامی لبنان مقر عناصر صهیونیست را در پادگان برانیت در نزدیکی مرزهای مشترک با فلسطین اشغالی هدف قرار‌دادند.رسانه‌های صهیونیستی نیز دیروز اذعان کردند که این رژیم صبح بسیار پرتنشی را آغاز کرده و حداقل ۱۰ موشک از سمت لبنان به سمت بخش شمالی اراضی اشغالی شلیک شده است.مقاومت لبنان تاکید کرد که این عملیات موفقیت‌آمیز با استفاده از موشک‌های برکان صورت گرفته و به صورت مستقیم به اهداف مورد نظر اصابت کرده است.این نیروها همچنین محل تجمع نظامیان صهیونیست را در جنوب پادگان مذکور در دو عملیات جداگانه هدف قرار دادند.تجمع این نظامیان اشغالگر در اطراف منطقه رامیا با موشک و خمپاره نیز هدف قرار گرفت.بامداد دیروز نیز حزب‌‌ا... لبنان اعلام کرد که یک خودروی نظامی را هنگام ورود به پایگاه صهیونیستی متولا هدف قرار داد که سرنشینان آن کشته و زخمی شدند.خبرنگار المیادین در جنوب لبنان نیز تأیید کرد که پایگاه نظامی متولای رژیم صهیونیستی هدف آتش مستقیم از جانب لبنان قرار گرفت.
     
در همین حال دیروز پس از آن‌که حزب‌ا... لبنان با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت عملیات ویژه در عرب العرامشه واقع در الجلیل غربی را برعهده گرفت، رسانه‌های اسرائیل از افزایش شمار زخمی‌های این عملیات خبر دادند. کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی که ابتدا شمار زخمی‌های این حمله را ۶ نفر اعلام کرده بود، از افزایش آنها به ۱۴ نفر خبر داد و گزارش کرد که حال ۴ نفر از آنها وخیم‌است.حزب‌ا... لبنان نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمایت از مردم پایدار نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت آنها و در پاسخ به ترور شماری از رزمندگان خود در عین بعال و الشهابیه، عملیات عرب العرامشه را انجام داده است. بر اساس این بیانیه نیروهای مقاومت در ساعت ۱۳ و ۱۵ دقیقه به وقت لبنان حمله‌ای ترکیبی با موشک‌های هدایت شونده و پهپادهای تهاجمی به مقر فرماندهی محرمانه شناسایی نظامی اسرائیل در عرب العرامشه انجام دادند و موجب کشته و زخمی شدن چند نفر شدند.روز سه‌شنبه نیز حزب‌ا... لبنان چندین عملیات علیه مقرهای نظامیان اسرائیلی در نزدیکی مرزهای لبنان انجام داد که هدف قرار دادن سامانه پدافند هوایی ارتش اسرائیل در «بیت‌هلل» و لانچرهای سامانه گنبد آهنین با چندین پهپاد در دو مرحله از جمله آنها بود که به اعتراف رسانه‌های اسرائیلی به کشته و زخمی شدن چندین اپراتور این سامانه‌ها منجر شد.

دیگر خبرها

  • نخستین واکنش آمریکا به انفجار بزرگ در پایگاه حشدالشعبی عراق
  • آمریکا از پاسخ به استفاده از پایگاه نظامی پاکستان طفره رفت
  • اجازه پایمال شدن حقوق زنان را نمی دهیم
  • خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نخواهد شد
  • گسترش تبادل آتش میان اسرائیل و حزب‌ا...
  • لاپوشانی جنایات نظامیان صهیونیست از سوی بلینکن
  • سیاستمدار پاکستانی: اسلام‌آباد ۲ پایگاه به آمریکا داده است
  • آمریکا باید از ‌آب‌های خلیج فارس خارج شود
  • آمریکایی‌ها روزی از گزینه نظامیِ روی میز حرف می‌زدند، اما ...
  • عملیات نیروهای فلسطینی در کرانه باختری و غزه علیه اشغالگران