Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@12:58:27 GMT

ارزش نمادهای بورسی زیر قیمت واقعی است

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۱۹۹۷

ارزش نمادهای بورسی زیر قیمت واقعی است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت:پیش بینی بنده این است که ما بلافاصله پس از انتخابات ۱۴۰۰ شاهد بازگشت اعتماد مردم به بورس و سبز شدن نهادهای بورسی خواهیم بود.

به گزارش سرویس بورس مشرق، محسن زنگنه با بیان اینکه ارزش نمادهای بورسی در حال حاضر زیر ارزش واقعی آنهاست، تاکید کرد: از این رو در شرایط فعلی ما نه تنها هیچ حبابی در بازار نداریم حتی ارزش بازاری خیلی از شاخص های بنیادین همچون شاخص فولاد، سیمان و پتروشیمی زیر ارزش واقعی خود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره چرایی قرمز شدن تابلوی بورس در شرایط بدون حباب اظهار داشت: در این زمینه دو عامل حائز اهمیت است؛ عامل اول بی اعتمادی مردم به بازار بورس است لذا پیش بینی بنده این است که ما بلافاصله پس از انتخابات ۱۴۰۰ شاهد بازگشت اعتماد مردم به بورس و سبز شدن نهادهای بورسی خواهیم بود و بنده برای این پیش‌بینی استدلال لازم را دارم، چرا که بحث بی‌اعتمادی مردم در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید:

ثبت کد شهاب سهامداران و ناشرین الزامی شد

این نماینده مجلس تصریح کرد: علیرغم اینکه ۶۰ الی ۹۰ درصد مردم سرمایه شان را در بازار بورس از دست داده‌اند اما هنوز در صف فروش هستند و می‌خواهند از بازار بیرون بیایند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه دومین عامل در قرمز شدن نهادهای بورسی سیاست‌های غلط سازمان بورس است، تاکید کرد: سازمان بورس در این روزهای آخر عمر دولت به دنبال این است تا به هر نحو که شده ارزش شاخص های کل بازار افت نکند به همین جهت می‌کوشد تا با دامنه ها بازی کند.

نماینده مردم تربت حیدریه تاکید کرد: متاسفانه اولین اقدام رئیس جدید سازمان بورس این بود که دامنه منفی روی دو درصد و دامنه مثبت را روی ۶ درصد قرارداد آن هم با این تصور که این اقدام باعث می‌شود تا خروج مردم از بازار کاهش پیداکند.

زنگنه ادامه داد: متاسفانه بستن نماد روی دو درصد باعث شد تا کسانی که می خواستند از بازار خارج شوند امکان خروج نداشته باشند و این امر آنها را عصبانی کند و حتی این نارضایتی آنها را به کف خیابان هم برساند بنابراین این دو عامل عواملی است که بورس را اذیت می کند. با این حال بنده معتقدم که ما در بازار سرمایه مشکل قانونگذاری نداریم.

منبع:بازار

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا فایل صوتی ظریف بورس بازار بورس شاخص بورس بورس تهران فرابورس اخبار بورس سازمان بورس و اوراق بهادار بازار بازار سرمایه بازار سهام سهام مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۱۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بورس فردا سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

به گزارش صدای ایران،اکو ایران نوشت: در جریان معاملات روز جاری در بازار بورس اوراق بهادار تهران در شاخص کل با رشد ۳۹۰۰ واحدی در محدوده ۲ میلیون و ۳۱۶ هزار واحدی ایستاد تا خود را در کانال جدید تثبیت کرده باشد.

ارزش بازار نیز بعد از مدت‌ها به کانال ۸ هزار همتی رسید، اما ارزش معاملاتی همچنان در محدوده‌های ۵ هزار میلیارد تومانی قرار دارد که خیلی برای اهالی بازار سرمایه امیدوار کننده نیست، اما به هر حال شاخص در مسیر صعودی گام برداشته است.

نماد بوعلی و فملی بیشتری تاثیر مثبت را بر بازار روز جاری داشتند و نماد فولاد پس از رشد در دو روز اخیر کمی عقب نشست و حتی بار منفی را بر روی شاخص کل ایجاد کرد.

فلزات اساسی برترین گروه بازار روز جاری در ارزش معاملات بودند و بیش از ۳۷۷ میلیارد تومان ارزش معاملاتی را به خود اختصاص دادند. گروه خودرویی نیز ۲۹۷ میلیارد تومان ارزش معاملاتی را برای روز جاری ثبت کرد تا در جایگاه دوم قرار داشته باشد و شیمیایی‌ها نیز در جایگاه سوم بماند. ارزش معاملاتی انجام شده در گروه شیمیایی در بازار امروز بورس تهران رقم ۲۶۴ میلیارد تومان ثبت شده است.

خبر‌هایی از مجلس برای بازار سرمایه امروز مخابره شد که نشان می‌داد یک فوریت طرح اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به تصویب رسیده است و گفته می‌شود که این موضوع در دستور کار روز‌های آینده مجلسی باشد.

همچنین گفته می‌شود در این روز‌ها بیش از ۱۲ شرکت تامین سرمایه به وزیر اقتصاد در خصوص بند س بوجه ۱۴۰۳ اعتراض کردند و پیامد‌های زیان‌بار این بند را به این وزارتخانه اعلام کرده‌اند.

سخنگوی کمیسون اقتصادی مجلس در مجلس یازدهم این طور عنوان کره است که بند قانون بودجه را به نحوی اصلاح کنیم که در عمل مانع سرمایه‌گذاری‌های افراد در بازار سرمایه به‌خصوص شرکت‌ها و صندوق‌ها با درآمد ثابت نشویم.

اما امروز نمایندگان مجلس بحث‌های دیگری در مورد بازار سرمایه داشتند و موضع واگذاری استقلال به هلدینگ خلیج فارس هم مطرح شد. نمایندگان مجلس از واگذاری سهام تیم استقلال به هلدینگ خلیج فارس گله کردند و این اقدام را غیرقانونی عنوان کردند و درخواست خود را به رییس جمهور برای جلوی گیری از این اقدام اعلام کردند.

اما روی تابلوی معاملاتی نماد استقلال خریداران صف نشینی کردند و بلوک استقلال و پرسپولیس در روز جاری معامله شدند تا تیتر واگذاری دستور روی رسانه‌های خبری بازار سرمایه درج شود.

اما مجلس امروز باز هم حال و هوای بازار سرمایه را داشت و پورابراهیمی به فرزین هشدار داد. رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در صحن علنی مجلس به رییس بانک مرکزی این طور هشدار داده است که اگر با سیاست‌هایی که بانک مرکزی در قبال مسئله ارز اتخاذ کرده پیش برویم، نگرانی ما برای افزایش التهابات ارزی به مراتب بیشتر خواهد شد. امیدواریم راهکار‌های لازم جهت بهبود بازار ارز که در نامه کمیسیون اقتصادی به رئیس جمهور بود، اجرایی و عملیاتی شود.

اما شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرده است که در هفته چهارم فروردین ماه، بیش از ۹۴۱ میلیارد تومان سود جاری، سنواتی و حق تقدم از طریق اطلاعات سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) واریز شد.

بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران
بعد از رشد شارپی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در روز‌های ابتدای در هفته جاری شاخص کل به محدوده‌های رسیده است که تکنیکالیست‌ها این انتظار را دارند کمی از سرعت شاخص کل کند شود چرا که باز هم یکی از نمایندگان مجلس با ارسال مطلبی در صفحه شخصی خود این نگرانی را ایجاد کرده است که احتمالا این موضع درگیری‌های سیاسی در منطقه همچنان ادامه‌دار است. جواد کریمی قدوسی تلویحاً نوشته که فاصله ایران با بمب هسته‌ای در صورت اِذن رهبری فقط یک هفته است. این در حالی است که کمی قبل از پاسخ ایران به حمله اسرائیل به کنسولگری کشورمان در سوریه با توئیت دیگری از جواد کریمی شاهد واکنش‌هایی در فضای مجازی بودیم.

اما به هر حال آن چه در بحث تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران وجود دارد این موضوع است که شاخص در حال واکنش به سقف کانال صعودی است که مدت‌ها است آن را ترسیم کرده‌ایم و این محدوده با واکنش‌هایی در طول یک سال و نیم گذشته همراه بوده است و نظر می‌رسد شاخص برای شکست این مقاومت کمی تردید دارد!

دیگر خبرها

  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس
  • بورس تغییر جهت داد
  • گزارش روزانه بورس ۵ اردیبهشت؛ رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل
  • پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • اجرای قانون مالیات بر سوداگری در مهار نرخ ارز،مسکن،خودرو و طلا موثر است/مصوبه مجلس به رونق بورس کمک می کند
  • افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد
  • بیت کوین به قیمت جدید رسید/ ۶۶ هزار و ۴۶۹.۳۲ دلار
  • بورس، امروز به کدام سمت حرکت می کند؛ ریزش یا ادامه صعود
  • پیش‌بینی بورس فردا سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳