Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@21:43:56 GMT

آموزش مهارت های زندگی در قالب قصه برای کودکان

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۲۰۹۳

آموزش مهارت های زندگی در قالب قصه برای کودکان

رادیو سلامت هر شب ساعت 21 و 10 در قالب برنامه سیبک و قصه های مادربزرگ برای کودکان قصه گویی می کند تا آموزش مهارت های زندگی در قالب قصه به کودکان ارائه شود.

به گزارش برنا، نازیلا نظمی، تهیه کننده برنامه سیبک و قصه های مادربزرگ در این باره توضیح داد: این برنامه هر شب به مدت 15 دقیقه ساعت 21 و 10 دقیقه روانه آنتن می شود که ویژه گروه خردسالان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گوینده و راوی برنامه فرشته قربانی است و بازیگران مریم قربانی، سارا عرب پوریان و حمیدرضا اللهیاری است که در بخش قصه نقش آفرینی می کنند.

وی ادامه داد: در این برنامه سیبک نماینده قشر خردسال است و هر بار برایش ماجراهایی پیش می آید و مادربزرگ تلاش می کند او را آگاه کند تا راه و رسم زندگی را یاد بگیرد. در این برنامه زمینه سازی می کنیم تا بچه ها مهارت های زندگی را یاد بگیرند و در قالب داستان و نمایش این اتفاق رخ می دهد.

نظمی با اشاره به حضور فعال خردسالان در برنامه گفت: تا قبل از آنکه درگیر ویروس کرونا شویم، هر شب میزبان یک خردسال بودیم و بعد از کرونا خردسالان به صورت تلفنی در برنامه حضور دارند. آنها در طول برنامه باید حدس بزنند که سیبک در مواجهه با اتفاقات چطور عمل می کند. البته در این برنامه به غیر از آنکه لیلا میرکانی قصه های ویژه خردسالان را تنظیم رادیویی می کند و در برنامه روایت می شود، ما کتاب های مناسب قصه را معرفی می کنیم تا والدین کتاب های معرفی شده برای بچه ها را آماده کنند.

این تهیه کننده در پاسخ به این سئوال که چطور با والدین در تماس هستید که هر شب یکی از خردسالان مهمان برنامه باشند، تاکید کرد: در پیج اینستاگرام برنامه، والدین خیلی فعال هستند و از این طریق بچه ها به ما معرفی می شوند و هم اینکه با قالب برنامه آشنا می شوند و مشارکت دارند. ضمن اینکه قصه هایی که در برنامه روایت می شود پشتوانه علمی و تحقیقاتی دارد و ما با روانشناسان کودک صحبت می کنیم تا به واسطه قصه ها آموزش صحیح به خردسالان بدهیم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مهارت های زندگی ویروس والدین مهارت های زندگی آموزش قصه رادیو سلامت سیبک قصه های مادربزرگ قصه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۲۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۱۴ هزار و ۳۲۸ نفر ساعت مهارت در خمین ارائه شد

مجید نصیری گفت: ۲۵۴ هزار و ۵۵۹ نفر ساعت از این آموزش‌ها در واحدهای فنی و حرفه‌ای برادران و ۱۵۹ هزار و ۷۶۹ نفر ساعت در واحدهای خواهران شهرستان ارائه شده است.

وی ادامه داد: آموزش‌های مهارتی به ۹هزار و ۸۴ نفر ساعت دانشجو و۸۳ هزار و ۷۲۳ نفر ساعت دانش‌آموز ارائه شد.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای خمین بیان کرد: ۱۲ هزار و ۴۸۰ نفر ساعت از ساکنان مناطق روستایی، ۱۶۶ هزار و ۴۰۳ نفر ساعت متقاضیان مهارت آموزی و ۳۹ هزار و ۹۳ نفر ساعت شاغلان بنگاه‌های اقتصادی پارسال در آموزش‌های مراکز فنی و حرفه‌ای خمین شرکت کردند.

نصیری گفت: پارسال ۱۸ هزار و ۲۹۱ نفر ساعت در پادگان و ۳۸ هزار و ۷۸۷ نفر ساعت در ندامتگاه آموزش‌های مهارتی فرا گرفتند.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای خمین اضافه کرد: یک‌هزار و ۳۲۲ نفر دوره مهارت آموزی هم در سال جاری در واحد برادران خمین ارائه شد.

وی، هدف از آموزش فنی و حرفه‌ای را گسترش توانایی‌ها و دانش افراد جویای کار و حتی شاغلین بیان کرد و افزود: آموزش و پژوهش، تولید استانداردهای آموزشی و ارزشیابی مهارت نیروی کار در دستور کار است.

نصیری گفت: این فرآیند از طریق آموزش در مراکز ثابت بخش دولتی، تیم‌های سیار شهری و روستایی، صنایع و صنوف، دانشگاه، زندان و پادگان‌ها و همچنین آموزش در بخش غیردولتی توسط آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد انجام می‌شود.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای خمین یادآور شد: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای نسبت به تامین و تربیت نیروی کار ماهر و نیمه ماهر مورد نیاز بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی، خدمات و ارتقای فرهنگ مهارت‌های فنی جامعه اقدام می‌کند و همچنین در کنار فعالیت آموزشی، تعیین صلاحیت حرفه‌ای افراد متقاضی را نیز انجام می‌دهد.

شهرستان خمین از توابع استان مرکزی ۱۰۵ هزار نفر جمعیت دارد که در ۲ شهر، ۲ بخش و هفت دهستان ساکن هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • همدلی با کودکان، مهارتی که خانواده‌ها با آن غریبه‌اند
  •  سومین دوره ملی مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز به کار خود پایان داد
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرامی‌گیرند
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرا می‌گیرند
  • تجلیل از ۲۹ زوج دهه شصتی در قزوین
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • هدف گذاری آموزش مهارت‌های دیجیتال به ۳۰۰ هزار نفر در کشور
  • چطور اسباب بازی ها می توانند به رشد کودکان کمک کنند؟
  • سنجش سلامت گامی برای شناسایی به موقع کودکان دارای اختلال
  • ۴۱۴ هزار و ۳۲۸ نفر ساعت مهارت در خمین ارائه شد