Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-19@14:12:55 GMT

خرید تضمینی گندم در کشور از یک میلیون تن گذشت

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۲۱۴۱

مدیرکل هماهنگی خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: بیش از ۵۳ هزار کشاورز گندم کار در ۸ استان کشور، محصول خود را در قالب حدود ۳۱۶ هزار محموله به مراکز خرید تحویل داده اند. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام شاتا، مرتضی سعادتی کیا گفت: میزان خرید تضمینی گندم تا ۱۸ اردیبهشت ماه به یک میلیون و ۱۰۰ هزار تُن رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل هماهنگی خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران ارزش گندم‌های خریداری شده را حدود ۴۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تاکنون بیش از ۵۳ هزار کشاورز گندم کار در ۸ استان کشور، محصول خود را در قالب حدود ۳۱۶ هزار محموله به مراکز خرید تحویل داده اند.

سعادتی کیا عنوان کرد: استان خوزستان با ۸۱۰ هزار تُن، پیشتاز خرید این محصول در کشور است. استان‌های ایلام ۱۰۳ هزار تُن، فارس ۵۷ هزار تُن و کرمان با ۵۷ هزار تُن در رتبه‌های بعدی قرار دارند و استان‌های بوشهر، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان نیز در حال انجام عملیات خرید هستند.

وی در بخش دیگر صحبت‌های خود با بیان اینکه خرید گندم از ۱۱ فروردین در کشور آغاز شده و تا حدود آبان ماه به طول می‌انجامد، خاطرنشان کرد: خرید تضمینی دانه‌های روغنی نیز در کشور آغاز و تاکنون ۲۱ هزار تُن کلزا خریداری شده است.   بیشتر بخوانید: نرخ خرید تضمینی گندم ابلاغ شد

 

انتهای پیام/

برچسب ها: گندم کشاورزان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گندم کشاورزان خرید تضمینی هزار ت ن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۲۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۰ درصدی برداشت محصول گندم در گیلانغرب

جبار ولی‌پور مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب گفت : باتوجه به پراکنش مناسب بارندگی‌ها پیش بینی می‌شود امسال ۶۶ هزارتن گندم از مزارع گندم شهرستان برداشت گردد که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش خواهد داشت.

جبار ولی‌پور با اشاره به اینکه سطح زیرکشت گندم در سال جاری ۳۱ هزار هکتار است، افزود: برداشت گندم در مناطق گرمسیری از ۱۵ اردیبهشت آغاز می‌شود.

وی اظهار کرد: ۱۵۰ دستگاه کمباین بومی و غیر بومی کار برداشت گندم را به انجام می‌رسانند.

مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب گفت: امسال در راستای تحقق شعار جهش تولید سطح زیر کشت کلزا نیز سه برابر شده و با ۶۵۰ هکتار کشت پیش بینی می‌شود یک هزار و ۳۰۰تن عملکرد داشته باشیم که ۲و نیم برابر بیشتر از سال قبل است.

سرپرست فرمانداری گیلانغرب با تاکید بر لزوم اتخاذ تمهیدات لازم در خصوص هماهنگی همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط در جهت تسهیل در امر برداشت، گفت: تدابیر لازم به منظور استقرار اکیپ‌های آتش نشانی در نقاط گرمسیری و همچنین جلوگیری از قاچاق گندم اندیشیده شده است.

علیرضا نظری افزود: چهار مرکز خرید گندم در شهر گیلانغرب، حومه، گواور و حیدریه در نظر گرفته شده و پیش بینی می‌شود ۵۵ هزارتن گندم مازاددبر نیاز کشاورزان از مجموع ۶۶ هزار تن گندم برداشت شده از طریق این مراکز خرید تضمینی انجام شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی ۲۱ هزار تن گندم توسط شبکه تعاون روستایی فارس
  • افزایش ۲۰ درصدی برداشت محصول گندم در گیلانغرب
  • خرید تضمینی ۲۱ هزار تن گندم در فارس
  • خرید تضمینی بیش از ۲۱ هزار تن گندم توسط شبکه تعاون روستایی فارس
  • گندمکاران چشم انتظار اعلام جایزه تحویل گندم
  • خرید تضمینی گندم به ۲۰۰ هزار تن رسید
  • اعلام قیمت خرید تضمینی ۱۲ قلم محصول اساسی زراعی
  • نرخ فعلی خرید گندم مورد رضایت کشاورزان نیست
  • نرخ فعلی خرید تضمینی گندم با میزان تورم هم‌خوانی ندارد
  • پیش بینی خرید تضمینی ۸۰۰هزار تن گندم از کشاورزان کرمانشاه