Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لردگان استان چهارمحال و بختیاری از شناسایی و تعقیب قضایی عوامل اصلی گروه سازمان یافته تقلب در کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد به نقل از دادگستری چهارمحال و بختیاری، سعید جریده‌اصل ‌اظهار داشت: در سال 1399 برخی افراد با انگیزه‌های مالی و سودجویانه ضمن تشکیل یک گروه سازمان یافته مبادرت به اغفال تعدادی از دانش آموزان در رشته‌های مختلف کرد و به این آنها و والدینشان اطمینان خاطر دادند که به سئوالات کنکور سراسری و پاسخنامه سئوالات دسترسی دارند و می‌توانند در ازای دریافت مبالغی همزمان با روز برگزاری آزمون سراسری پاسخ سئوالات کنکور را در اختیار دانش آموزان ارائه قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لردگان افزود: در روز برگزاری آزمون سراسری از برخی داوطلبان تجهیزات الکترونیکی کشف شد که این تجهیزات از طریق گروه مجرمانه تهیه و در اختیار داوطلبان قرار گرفته بود و البته با هوشیاری و دقت مراقبان این افراد موفق به استفاده از این تجهیزات نشدند.

وی ادامه داد: پس از کشف تحهیزات مزبور، تحقیقات قضایی جامع و کاملی جهت کشف ابعاد قضیه آغاز شد و در جریان این تحقیقات مشخص شد عده‌ای سودجو با تشکیل گروهی سازمان یافته نسبت به فعالیت غیر مجاز در زمینه کنکور سراسری اقدام و مدعی دسترسی به سئوالات کنکور سراسری و پاسخ نامه‌ها هستند.

جریده‌اصل با بیان اینکه همه عوامل این گروه در اسرع وقت شناسایی، دستگیر و تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند، تصریح کرد: در حال حاضر تحقیقات جهت بررسی صحت یا نادرستی ادعای متهمین در جریان است و تا اتمام تحقیقات نمی‌توان در این خصوص اظهار نظر کرد.

مافیای کنکور مشغول کار استواکنش عجیب آموزش و پرورش به "درآمد هزار میلیارد تومانی از موسسات کنکور"درآمد 1000 میلیارد تومانی آموزش و پرورش از کنکور!

سعید جریده اصل همچنین خاطرنشان کرد: به علت آنکه متهمان با افراد دیگری در سایر استان‌های کشور مرتبط بودند و می‌بایست آن افراد نیز شناسایی و از ایشان تحقیق شود لذا رسیدگی قضایی تاکنون ادامه یافته است.

وی افزود: علیرغم این موضوع در آینده‌ای نزدیک تحقیقات قضایی در دادسرای عمومی و انقلاب لردگان خاتمه می‌یابد و با توجه به دلایل به دست آمده مبنی بر ارتکاب جرم از سوی متهمان، پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری دو ارسال خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب لردگان با اشاره به اینکه همه داوطلبین کنکور سراسری که با این گروه مجرمانه ارتباط داشتند در همان ابتدای کار شناسایی شده اند اظهار داشت: اسامی این داوطلبان مزبور نیز به سازمان سنجش و آموزش کشور اعلام گردید تا مطابق مقررات نسبت به تخلفات احتمالی ایشان رسیدگی و اتخاذ تصمیم شود.

جریده اصل در پایان اعلام داشت: طی چند روز اخیر همه موسسات غیرمجازی که در زمینه کنکور سراسری در شهرستان لردگان فعالیت داشتند شناسایی و دستورات قضایی لازم برای پلمپ این موسسات و جلوگیری از فعالیت آن‌ها صادر شد.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عمومی و انقلاب سازمان یافته کنکور سراسری جریده اصل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۲۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقلب در سرجلسه کنکور با کنترل فضای سایبری به صفر می‌رسد

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، همایش ملی تبیین ابعاد اجرایی و حفاظتی آزمون سراسری ۱۴۰۳ امروز (پنج شنبه، ۳۰ اردیبهشت) با حضور مسئولان و کارشناسان سازمان سنجش آموزش کشور در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد،

علی اکبر فامیل کریمی، رئیس مرکز حراست وزارت علوم با اشاره به عملیات وعده صادق اظهار کرد: در مقابله و برخورد با دشمن هنر این است که بتوانی راهبرد دشمن را برهم بزنی و امروز با وجود قدرت‌های برتر جهانی این امر قابل تکرار نیست.

وی ادامه داد: بعضی موضوعات امنیت ملی از ابتدا مشخص است مانند موضوعاتی که در گرو سازمان‌های امنیتی و نظامی است و از ابتدا محرمانگی و طبقه بندی در آن لحاظ می‌شود و تعاریف و پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. بخش دیگری از موضوعات امنیت ملی که در جامعه امروز رخ داده به صورت بالقوه می‌تواند امنیت ملی باشد و از ابتدا در ابن حوزه قرار نمی‌گیرد.

وی با ارائه مثالی گفت: موضوعاتی مثل امنیت غذایی، امنیت سایبری از این مقوله است که امروز در امنیت ملی مهم‌ترین حوزه امنیت غذایی و امنیت سایبری است.

 کریمی یاداور شد: یک موضوع سوم در حوزه امنیت ملی وجود دارد و آن مقوله‌ای مانند کنکور است که از ابتدا در حوزه امنیت ملی قرار ندارد و در ذهن و افکار عمومی نیز اینطور تلقی نمی‌شود، اما وقتی به کل فرایند دوباره نگاه می‌کنیم، می‌تواند در این حوزه قرار گیرد و خانواده‌ها بای اطمینان خاطر داشته باشند که امنیت کنکور حفظ می‌شود.

وی با اشاره به دستگاه‌های تصمیم‌گیر در حوزه کنکور گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی وظیفه رصد بر کنکور را برعهده دارد، شورای امنیت کشور (شاک) از نیرو‌های مختلف خود برای حفظ امنیت کنکور استفاده می‌کنند. همچنین در وزارت علوم یکی از مهم‌ترین فعالیت‌ها در طول سال آزمون سراسری است.

رئیس مرکز حراست وزارت علوم در ادامه به ۵ پروتکل (دستورالعمل) در برگزاری کنکور گفت: این پروتکل‌ها در فرایند یکساله اجرا می‌شوند و طبقه بندی در هر کدام از ان‌ها باید رعایت شود. پروتکل اول آزمون سازی است که ۲۴ محور برای آن تعریف شده و هر کدام شامل ده‌ها فعالیت است، پروتکل دون قرنطینه سوالات است که دقیق‌ترین فعالیت‌ها طی آن صورت می‌گیرد، پروتکل سوم چاپخانه تا مخزن نگهداری سوالات و پروتکل‌های چهارم و پنجم از مخزن‌های اصلی به فرعی و از فرعی به مخل سوالات است.

فامیل کریمی گلوگاه اصلی تقلب را فضای مجازی سر جلسه آزمون دانست و افزود: با کنترل فضای سایبری تقلب در این زمان به حداقل رسیده و ممکن است به صفر هم برسد.

وی در پایان تاکید کرد: سازوکار دقیق برگزاری کنکور با انحراف روبرو نمی‌شود ولی ممکن است ایراد‌های کوچکی رخ دهد و دشمن با اختلال در فضای روانی مردم اعتماد آنها را کاهش دهد.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون استخدام دبیر با یک میلیون داوطلب
  • اعلام اقدامات حفاظتی در نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • عده‌ای از طرف شبکه‌های تقلب اجیر شده‌اند که در کنکور غایب باشند | یک روش ابداعی و پیچیده را برای مبارزه با تقلب آغاز کرده‌ایم
  • رئیس سازمان سنجش: عده‌ای اجیر می‌شوند در جلسه کنکور غایب باشند
  • بازداشت ۲۰ نفر در خصوص فروش سئوالات کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • تقلب در سرجلسه کنکور با کنترل فضای سایبری به صفر می‌رسد
  • تقلب سازمان یافته در کنکور سال گذشته رخ نداد/ تجربی پر جمعیت‌ترین گروه آزمایشی در آزمون سراسری است
  • اساسنامه سازمان ملی سنجش بعد از کنکور ابلاغ می‌شود
  • لردگان گرمترین نقطه چهارمحال و بختیاری بود
  • زمان‌ بندی برگزاری نوبت نخست کنکور ۱۴۰۳