Web Analytics Made Easy - Statcounter

خندان‌رو با بیان این‌که طی بارندگی‌های هفته گذشته در خراسان‌جنوبی میانگین میزان بارندگی به ۵۹ میلی متر رسیده، گفت: این میزان بارندگی نسبت به سال گذشته ۶۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا خندان‌رو مدیرکل هواشناسی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با  خاورستان، اظهار کرد: طی بارندگی‌های هفته گذشته در خراسان‌جنوبی میانگین میزان بارندگی در استان به 59 میلی‌متر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این میزان بارندگی نسبت به بلندمدت 46 درصد و نسبت به سال گذشته 62 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

مدیرکل هواشناسی خراسان‌جنوبی بیان کرد: بیشترین میزان بارندگی طی سامانه بارشی هفته گذشته از آرین‌شهر با 74 میلی‌متر گزارش شده است.

خندان‌رو در مورد میزان بارندگی در شهرستان‌های خراسان‌جنوبی، عنوان کرد: از ابتدای سال زراعی تاکنون بیشترین بارندگی مربوط به شهرستان فردوس با 84 میلی‌متر و کمترین میزان بارندگی مربوط به شهرستان زیرکوه با 48 میلی‌متر بوده است.

ورود سامانه بارشی جدید به استان

وی از ورود سامانه بارشی جدید طی هفته جاری به استان خبر داد و گفت: سامانه بارشی جدید از نظر شدت و وسعت مانند سامانه بارشی هفته گذشته نخواهد بود.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی بیان کرد: طی امروز، فردا و روز دوشنبه سامانه بارشی در سطح استان فعال است. این سامانه بارشی برای امروز در شهرهای شمالی استان و فردا در شهرهای شمالی و نوار شرقی استان فعالیت دارد.

خندان رو اظهار کرد: علی‌رغم شدت و وسعت سامانه بارشی طی هفته گذشته جبران کاهش بارندگی در سال زراعی جاری نشده است؛ بارندگی طی هفته گذشته خوب بود و قطعا بی تاثیر نخواهد بود اما با توجه به کاهش بارندگی که از ابتدای سال زراعی جاری شاهد هستیم هنوز جبران کاهش بارندگی‌ها نشده است.

کاهش 45 درصدی بارندگی در خراسان‌جنوبی

وی خاطرنشان کرد: همچنان در خراسان جنوبی شاهد کاهش 45 درصدی بارندگی ها هستیم.

مدیرکل هواشناسی خراسان‌جنوبی گفت: در حال حاضر94 درصد مساحت استان همچنان خشک و تنها در 6 درصد مساحت استان شرایط نرمال است.

خندان‌رو بیان کرد: 20 درصد مساحت استان درگیر خشکسالی خفیف، 29 درصد متوسط،24 درصد شدید و 20 درصد مساحت استان درگیر خشکسالی بسیار شدید است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی درصد مساحت استان خراسان جنوبی میزان بارندگی سامانه بارشی هفته گذشته خندان رو میلی متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۲۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه فعالیت سامانه بارشی در خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،کارشناس هواشناسی گفت: بر اساس خروجی مدل‌های پیش یابی هواشناسی تا روز جمعه با تقویت و گسترش ناپایداری‌های جوی گاهی وزش باد شدید و گرد خاک، رگبار و رعد برق دربرخی مناطق بارش تگرگ و برخورد صاعقه قابل پبش بینی است.

زارعی افزود: با توجه به ماهیت رگباری بودن بارش ها، وقوع رواناب، آبگرفتگی معابر وسیلابی شدن برخی مسیل‌ها دور از انتظار نخواهد یود.

وی گفت: به لحاظ دمایی تا صبح جمعه روند دما کاهشی است.

کارشناس هواشناسی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته سربیشه با ۷ درجه سلسیوس خنک‌ترین و بندان با ۳۵ درجه سلسیوس گرمترین بوده است.

زارعی گفت: تغییرات دمایی در مرکز استان بین ۲۶ درجه سلسیوس و ۱۱ درجه سلسیوس بوده است.

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌های استان نسبت به متوسط دوره آماری بلند مدت
  • تامین آب پایدار درمناطق بلوچستان جنوبی و مرکزی
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در خراسان جنوبی
  • رتبه ۲۸ استان یزد در میزان بارندگی در کشور
  • رشد ۱۵ درصدی بارش‌های سال زراعی جاری
  • افزایش ۱۶ درصدی بارش‌ها در کشور
  • افزایش ۱۰ درصدی بارش‌های همدان نسبت به بلندمدت
  • بارش‌های کشور در سال گذشته چطور بود؟/ پاسخ احد وظیفه
  • خشکسالی در کمین این استان‌ها
  • خوب و بد وضعیت بارندگی در کشور/ افزایش و کاهش۱۶ درصدی بارش ها