Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-19@03:27:08 GMT

قیمت نفت برنت ۶۸ دلار و ۲۸ سنت شد

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۲۴۳۸

قیمت نفت برنت ۶۸ دلار و ۲۸ سنت شد

ایران اکونومیست- قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات روز جمعه با ۱۹ سنت معادل ۰.۲۸ درصد افزایش به ۶۸ دلار و ۲۸ سنت رسید.

به نقل از رویترز، به دنبال تقویت خوش بینی ها نسبت به ترمیم اقتصاد جهانی قیمت نفت روز جمعه شاهد افزایش بود اما وضعیت بحرانی شیوع کرونا در هند مانع از رشد بیشتر قیمت ها شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات روز جمعه با 19 سنت معادل 0.28 درصد افزایش به 68 دلار و 28 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا نیز در پایان معاملات روز گذشته با 19 سنت معادل 0.29 درصد افزایش به 64 دلار و 90 سنت رسید.

در حالی که کاهش محدودیت های تردد در آمریکا در اروپا ترمیم فعالیت های کارخانجات و تداوم روند واکسیناسیون امیدها به احیای تقاضای جهانی نفت را تقویت کرده است، قیمت هر دو شاخص نفتی شاهد ثبت دومین رشد هفتگی متوالی بود.

در چین آمارها نشان داد که رشد صادرات در ماه آوریل به شکل غیرمنتظره ای شتاب گرفته است. نتایج یک تحقیق غیردولتی نیز نشان داد که فعالیت بخش خدمات رشد قابل توجهی داشته است.

اما در عین حال واردات نفت چین در ماه آوریل نسبت به مدت مشابه سال قبل با 0.2 درصد کاهش مواجه بود و به 40.36 میلیون تن معادل 9.82 میلیون بشکه در روز رسید که پایین ترین رقم از ماه دسامبر تاکنون است.

ترمیم تقاضا برای نفت در همه نقاط جهان یکدست نبوده است. در هند که سومین وارد کننده و مصرف کننده بزرگ نفت جهان محسوب می شود، افزایش شیوع کرونا سبب کاهش مصرف طوخت شده است.

موسسه مشورتی اف جی ای در یادداشتی نوشت، موج جدید شیوع کرونا در کشورهایی نظیر هند، ژاپن و تایلند در حال محدود کردن روند ترمیم تقاضا برای مصرف بنزین است. اما رشد تقاضا در برخی کشورها از جمله چین روند کند ترمیم تقاضا در کشورهای دیگر را جبران کرده است.

 

 تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۲۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیریابی دلار با خروج احساسات

کاهش التهابات منطقه یک روز کاهشی دیگر را برای بازار تهران رقم زد. پس از اتمام پاسخگویی ایران به تحرکات چند هفته اخیر رژیم صهیونیستی ریسک‌های سیاسی بازار کاهش یافت و نرخ دلار و سکه افت کرد.

به گزارش دنیای اقتصاد، در حالی که قیمت دلار در بازار روز‌های نخست هفته در معاملات نقدی و فردایی تا کانال‌های ۷۱ و ۷۲ هزار تومانی پیشروی کرده بود، روز گذشته این ارز در کانال ۶۵ هزار تومانی به فروش رسید.

ورق بازی دلار و سکه برگشت. «دنیای اقتصاد» در گزارش‌های پیشین خود اشاره کرده بود که پس از اتمام فرآیند پاسخگویی ایران به رویداد‌های نظامی منطقه، هیجانات موجود در بازار ارز و طلا تخلیه می‌شود. بازار ارز در نوروز سال جاری نسبت به سال‌های پیش فعالیت کم‌نوسانی را پشت سر گذاشته بود که در روز‌های میانی فروردین، حمله به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق سطح انتظارات تورمی فعالان جامعه افزایش یافت.

رسانه‌های داخلی و خارجی با انتشار احتمالاتی از نحوه پاسخگویی ایران به این امر سبب شکل‌گیری یک بازی روانی در بازار ارز و طلا شده و به همین دلیل حباب ارز و طلا رشد چشمگیری را تجربه کرد. در همین زمان بود که برخی از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کردند پس از صورت گرفتن اتفاق مذکور، حباب بازار‌های ذکر شده به سرعت تخلیه شده و نرخ‌ها کاهش می‌یابند. در همین راستا در ۲ روز اخیر نرخ دلار و سکه افت قیمت‌های قابل توجهی را تجربه کردند. سکه از کانال ۴۵ میلیون تومانی فاصله گرفت. دلار نیز با افت قیمت ۵-۶ هزار تومانی به کانال ۶۵ هزار تومانی رسید.

در همین راستا روز گذشته نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور، در آخرین اظهارنظر خود نسبت به تحولات اخیر بازار گفت: «با وجود اینکه تا روز شنبه ۲۵ فروردین ماه، افزایش قیمت زیادی را در بازار طلا همراه با افزایش اونس جهانی داشتیم از روز گذشته شاهد کاهش نرخ طلا و سکه در بازار هستیم.»

در ادامه رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران ضمن بیان اینکه افزایش قیمت طلا و سکه به خاطر افزایش اونس جهانی از یک ماه گذشته است، گفت: «رکورد اونس جهانی باعث تغییر در بازار‌های جهانی شد همچنین نوسانات نرخ ارز و تنش‌های سیاسی و اقتصادی نیز در روند افزایشی بازار طلا تاثیرگذار بود.»

دیروز دوشنبه ۲۷ فروردین ماه روند نرخ شاخص‌های ارزی در معاملات غیررسمی بازار ارز تهران کاهشی بود. دلار آزاد که در بازار روز یکشنبه افت قیمت چشمگیری را تجربه کرده بود در بازار روز گذشته نیز با هزار و ۱۰۰ تومان کاهش در رقم ۶۵ هزار و ۹۰۰ تومان معامله شد. یورو و پوند در همراهی با شاخص ارزی به ترتیب ۸۰۰ و ۸۵۰ تومان افت کرده و در ارقام ۷۱ هزار و ۳۵۰ تومان و ۸۳ هزار و ۵۵۰ تومان به فروش رسیدند. اما در این میان روند کاهشی بازار سکه طلا شدید‌تر بود.

هر قطعه سکه طلا طرح جدید در عصر روز گذشته حدود ۲ میلیون تومان ارزان‌تر از نرخ پیشین در رقم ۴۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

دیگر خبرها

  • (عکس) تویوتا کمری محبوب ایرانیان ارزان‌تر از چینی‌های بازار ایران!
  • رمزگشایی از مولفه‌های کاهش قیمت دلار
  • رمز گشایی از مولفه‌های کاهش قیمت دلار
  • چشم انداز تاریک تقاضا مانع افزایش قیمت نفت شد
  • قیمت طلا چند دلار شد؟
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ |برنت ۸۹ دلار و ۶۱ سنت شد
  • روند قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟
  • قیمت نفت بالای ۹۰ دلار ایستاد
  • مسیریابی دلار با خروج احساسات
  • برنت ۹۰ دلار و ۷۲ سنت شد