Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@05:13:58 GMT

حامد صلحی‌پور قهرمان جام‌جهانی پاراوزنه‌برداری شد

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۲۴۴۷

حامد صلحی‌پور قهرمان جام‌جهانی پاراوزنه‌برداری شد

به گزارش خبرگزاری مهر، جام جهانی پاراوزنه برداری که از دو روز پیش در تایلند آغاز شد امروز شنبه با برگزاری رقابت های روز سوم و پایانی در بانکوک پیگیری شد.

حامد صلحی پور نخستین نماینده ایران در این روز از رقابت ها بود که روی تخته رفت. وی در دسته ۹۷ کیلوگرم با حریفانش به رقابت پرداخت و موفق به کسب مدال طلا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صلحی پور در اولین حرکت وزنه ۲۲۴ کیلوگرمی را بالای سر برد و سپس موفق به مهار وزنه ۲۲۹ کیلوگرمی شد. وی اما در حرکت سوم خود برای مهار وزنه ۲۳۶ کیلوگرمی ناکام بود. بدین ترتیب ملی پوش پاراوزنه بردار کشورمان با رکورد ۲۲۹ کیلوگرم قهرمانی جام جهانی تایلند در دسته ۹۷ کیلوگرم را از آن خود کرد.

صلحی پور که ۲ مدال طلا و یک نقره بازی های پاراآسیایی را در کارنامه دارد در حالی قهرمانی جام جهانی را هم از آن خود کرد که نمایندگانی از عراق و مالزی را به عنوان تنها حریفان خود در دسته ۹۷ کیلوگرم داشت.

طلای حامد صلحی پور در جام جهانی پاراوزنه برداری سومین مدال طلای تیم ایران در این رقابت ها به حساب می آید. پیش از این امیر جعفری، روح‌الله رستمی صاحب مدال طلا شده بودند ضمن اینکه نادر مرادی هم در همین مسابقات مدال نقره گرفته است.

کد خبر 5206820

منبع: مهر

کلیدواژه: حامد صلحی پور پارا وزنه برداری مدال طلا تایلند تیم فوتبال استقلال تهران فوتبال تیم فوتبال پرسپولیس لیگ برتر فوتبال ایران لیگ قهرمانان فوتبال آسیا فدراسیون فوتبال کشتی آزاد کسب سهمیه المپیک کشتی فرنگی شمشیر بازی قایقرانی تیم ملی فوتبال ایران تکواندو فوتسال جام جهانی صلحی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۲۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رستمی هم در کشتی فرنگی قهرمانی آسیا نقره ای شد

ملی‌پوش وزن ۷۲ کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی ایران، به مدال نقره رقابت‌های قهرمانی آسیا بسنده کرد.

به گزارش مشرق، در ادامه رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ که به میزبانی بیشکک قرقیزستان در حال پیگیری است، کشتی‌گیر وزن ۷۲ کیلوگرم ایران در فینال این مسابقات با نتیجه ۵ - ۹ مقابل حریفی از ژاپن شکست خورد و به مدال نقره بسنده کرد.

محمدرضا رستمی که در فینال این وزن مقابل «هارادا» ژاپنی روی تشک رفته بود، با وجود برتری ۵ بر صفر تا انتهای وقت اول، در وقت دوم نتوانست مقابل حملات نماینده ژاپن ایستادگی کند و با نتیجه ۵ - ۹ شکست خورد تا با کسب مدال نقره، به کار خود در این رقابت‌ها پایان دهد.

رستمی پیش از این در وزن ۷۲ کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست مقابل لنگ از چین با نتیجه پنج بر سه به برتری رسید و راهی نیمه‌نهایی شد. وی در نیمه نهایی نیز برابر عادیلخان ساتایف از قزاقستان با امتیاز عالی ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی فینال شد.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • کاراته کار قمی به مدال نقره رقابت‌های قهرمانی کشور رسید
  • کشتی فرنگی ایران مقتدرانه قهرمان آسیا شد
  • تیم ملی کشتی فرنگی ایران قهرمان آسیا شد
  • رستمی هم در کشتی فرنگی قهرمانی آسیا نقره ای شد
  • ساحلی بازان ایران نایب قهرمان شدند
  • والیبال ساحلی ایران نایب قهرمان شد
  • والیبال ساحلی‌ ایران در تایلند نایب قهرمان شد
  • قهرمان کوراش جهان مدال خود را برای آزادی زندانیان اسفراین اهدا کرد
  • ساحلی بازان ایران نایب قهرمان شدند/ هت تریک مدال تقوی در والیبال
  • قهرمان جهان کوراش مدال خود را به زندانیان جرائم غیر عمد اسفراین اهدا کرد