Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش سازمان نظام پرستاری، کوروش نادری گفت: آنچه در خصوص واکسیناسیون گروه‌های پزشکی، پیراپزشکی و پرستاری توسط وزارت بهداشت رخ داد، ادامه روند تبعیض‌آمیز و ناعادلانه با گروه‌های پرستاری است. در حالی که پرستاران در خط مقدم مبارزه با کرونا بیشترین حضور بر بالین بیماران را داشته و از این نظر آسیب پذیرترین گروه بودند ولی متاسفانه کمترین توجه به این گروه و دغدغه‌ها و موانع خدمتی آنان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نادری افزود: در طی این مدت از ابتدا در بحث حفاظت فردی، کمبود نیروی پرستاری، جلوگیری از حضور پرستاران بیمار و باردار در محل کار و حتی در شیوه پرداخت‌ها و حل مشکلات معیشتی و موضوع استخدام بر اساس امتیاز کرونا و در موضوع پیگیری امور شهدای مدافع سلامت شاهد ضعف در اجراها بودیم. امروز نیز که علی‌رغم تمام شعارهای زیبایی که برای اولویت پرستاران در امر واکسیناسیون داشتند شاهدیم که رفتار و عملکردی متفاوت با آنچه گفته شد، وجود دارد و متاسفانه از نجابت و احساس مسئولیت پرستاران در انجام وظایف خود به شدت سوءاستفاده می‌شود.

نایب رئیس شورای عالی نظام پرستاری افزود: به رغم تمام پیگیری‌های سازمان نظام پرستاری و تهیه آمار از پرستارانی که تاکنون واکسن نزده‌اند همچنان هزاران پرستار در کشور موفق نشدند در قبال بیماری کرونا واکسینه شوند، این در حالی است که در رفتاری تبعیض‌آمیز عده‌ای از مسئولان اصرار دارند بر طبل جدایی پزشکان از سایر گروه‌های پیراپزشک و پرستاران بکوبند و با رفتارها و عملکرد تبعیض‌آمیز موجبات دل شکستگی و ناامیدی پرستاران و سایر گروه‌های پیراپزشکان را فراهم آورند.

وی گفت: بدون تردید این قبیل رفتارها در عملکرد کارکنان حوزه سلامت تاثیر مخرب خود را خواهد گذاشت و جامعه پرستاری از یاد نخواهد برد که در این مدت عده‌ای از مسئولان تنها از شهادت پرستاران برای رسیدن به مقاصد خود بهره‌برداری کرده و عکس یادگاری گرفته و مصاحبه انجام داده‌اند.

نادری افزود: این شرایط در حالی است که جامعه پرستاری بیش از ۱۳۰ نفر از بهترین‌های خود را در راه حفاظت و صیانت از حریم امنیت سلامت جامعه تقدیم ملت بزرگ ایران کرده است و در طی این مدت چند برابر شهدای پرستار نیز از اعضای خانواده آنان به علت ابتلا به کرونای که توسط پرستاران به خانواده‌ها انتقال داده شد جان خود را از دست داده‌اند و تا پایان عمر احساس گناه و ندامت را برای کارکنان پرستاری به ارمغان آورده است.

وی گفت: متاسفانه پاسخ تمام این رفتارهای تبعیض‌آمیز مسئولان علی رغم تمام فرامین و دستورات مقام عظمای ولایت، رهبری و سایر مسئولان قواعمل شده است و این رفتار و عملکرد نقطه منفی در کارنامه و عملکرد مسئولان در خصوص حرفه پرستاری و پرستاران است و این موضوع هرگز از خاطر پرستاران پاک نخواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: پرستاران کرونا ویروس تبعیض آمیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۲۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلیت مسئولان دولتی و کشوری در پی درگذشت پرویز داودی

مسئولان دولتی و کشوری در پی درگذشت پرویز داودی معاون اول رئیس‌جمهور در دولت نهم و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفتند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور با تسلیت ضایعه درگذشت خدمتگزار متعهد و دلسوز، مرحوم پرویز داوودی تصریح کرد: این انسان فرهیخته با ایمان و اعتقاد راسخ به آرمان‌های والای نظام اسلامی، سالیان متمادی در فعالیت‌های مختلف علمی، فرهنگی و سیاسی از جمله در سمت معاونت اول رئیس جمهور و عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام همواره در خدمت مردم و انقلاب بود و منشا خدمات فراوانی گردید.

پرویز داوودی درگذشت

متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

ضایعه درگذشت خدمتگزار متعهد و دلسوز، مرحوم دکتر پرویز داوودی، موجب تاثر و اندوه خاطر شد.

این انسان فرهیخته با ایمان و اعتقاد راسخ به آرمان‌های والای نظام اسلامی، سالیان متمادی در فعالیت‌های مختلف علمی، فرهنگی و سیاسی از جمله در سمت معاونت اول رئیس جمهور و عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام همواره در خدمت مردم و انقلاب بود و منشا خدمات فراوانی گردید. بی‌شک خدمات ایشان به نظام مقدس جمهوری اسلامی ماندگار بوده و در خاطر مردم قدرشناس ایران اسلامی باقی خواهد ماند.

اینجانب با تجلیل از خدمات صادقانه این استاد ارجمند، مصیبت وارده را به جامعه علمی و دانشگاهی کشور، ‌اعضای محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام، عموم دوستداران و به ویژه خانواده مکرم آن مرحوم تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و همجواری با صالحان و برای عموم بازماندگان معزز صبر و سلامتی مسئلت دارم.

سید ابراهیم رئیسی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

 

همچنین محمد مخبر در پیامی درگذشت پرویز داوودی معاون اول رئیس‌جمهور در دولت نهم و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت.

در پیام محمد مخبر آمده است:

انا لله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت دکتر پرویز داوودی معاون اول رئیس‌جمهور در دولت نهم موجب تأثر و تألم گردید.

خدمات آن مرحوم در طول مسئولیت های متعدد در نظام جمهوری اسلامی همواره منشا اثر و برکات بسیار بوده است. مرحوم داوودی از استادان خبره اقتصاد و از سیاستمداران پاک دست و خدمتگزار به مردم و انقلاب بود. پرکاری، نظم‌ و تعهد وی در دوره تصدی معاونت اول رئیس جمهور در دولت نهم در خاطره ها ماندگار خواهد بود.

فقدان این مرد خدوم و اقتصاددان برجسته را خدمت خانواده محترم و جامعه دانشگاهیان و علاقه مندان به ایشان تسلیت عرض می کنم. از درگاه خداوند متعال برای ایشان طلب رحمت و مغفرت و برای بازماندگان، صبر و آرامش مسألت دارم.

محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور

 

علی بهادری جهرمی در پیامی درگذشت "پرویز داوودی" را تسلیت گفت.

متن پیام سخنگوی دولت به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم»

درگذشت دکتر پرویز داوودی استاد اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی(ره) و از خدمتگزاران صالح و صادق نظام در عرصه‌های مختلف اجرایی و علمی را خدمت خانواده آن مرحوم، شاگردان و سایر بازماندگان تسلیت عرض می‌نمایم و از درگاه خداوند منان برای آن مرد مؤمن و خدوم رحمت و مغفرت و برای سایر بازماندگان صبر جزیل و طول عمر بابرکت مسألت دارم.

علی بهادری جهرمی

انتهای پیام/

1403/01/30

دیگر خبرها

  • تسلیت مسئولان دولتی و کشوری در پی درگذشت پرویز داودی
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • بهترین خبر برای استقلال؛ توافق بزرگ آبی ها بالاخره نهایی شد
  • وضعیت تعرفه‌های پرستاری در سال جدید / تصویب تعرفه ترجیحی برای اولین بار
  • وضعیت تعرفه‌های پرستاری در سال جدید/تصویب تعرفه ترجیحی برای اولین بار
  • تعرفه‌های خدمات پرستاری در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • جزئیات تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • جزئیات تعرفه گذاری خدمات پرستاری در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • رازهای سر به مُهر پرستاران در بیمارستان‌ها
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم