Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@11:04:25 GMT

سناتور روس: آمریکا نظم جهانی را برهم زده است

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۲۵۷۶

سناتور روس: آمریکا نظم جهانی را برهم زده است

به گزارش ایرنا، پوشکوف رئیس کمیسیون سیاستگذاری اطلاعاتی شورای فدراسیون (مجلس سنای روسیه)  روسیع روز شنبه در کانال تلگرامی خود با اشاره به اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا که به اقدامات مختل کننده این کشور برای نظم جهانی اذعان کرده است، نوشت: این سخنان انتونی بلینکن فقط انتقاد از خود یا بویژه پذیرفتن مسوولیت جنایات یا اقدامات خلاف قوانین بین الملل آمریکا نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این سخنان بلینکن، فقط انتقاد از دولت سابق آمریکا به رهبری دونالد ترامپ است.

سناتور روس نوشت: از سخنان وزیر امور خارجه آمریکا می توان استنباط کرد که آمریکا به برتری جویی و گسترش نظام سلطه خود بر جهان ادامه می دهد.

پوشکوف افزود: این همان نظام ادعایی آمریکا مبتنی بر اصول و قواعد من درآوردی و خودسرانه است. 

 آنتونی بلینکن،وزیر خارجه آمریکا دیروز در سخنرانی در سازمان ملل اعتراف کرد که برخی از اقدامات ایالات متحده در سالهای اخیر نظم جهانی را تضعیف کرده است.

وی خاطرنشان کرد که همه کشورها، از جمله ایالات متحده، باید در قبال تعهداتی که داوطلبانه به عنوان بخشی از عضویت خود در یک سازمان بین المللی پذیرفته اند، پاسخگو باشند.

بلینکن گفت: من می دانم که برخی از اقدامات ما در سال های اخیر نظم جهانی مبتنی بر قوانین بین المللی را تضعیف کرده و پایبندی آمریکا به این قوانین را زیر سوال برده است. 

دولت آمریکا بویژه در دوره ترامپ بارها قوانین بین المللی را نقض کرد که از آن جمله می توان به نقض برجام اشاره کرد که دو سال پیش به رغم صدور قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت در حمایت از آن، واشنگتن به دلایل واهی از آن خارج شد. 

مورد دیگر نقض قوانین بین المللی از سوی آمریکا به مساله سوریه مربوط می شود که نیروهای آمریکایی در آن حضور غیرقانونی دارند و در تاراج منابع نفت و گاز این کشور شرکت کرده و از تروریست ها بطور آشکار حمایت کرده و چند بار هم سوریه را بمباران کرده اند.  

برچسب‌ها روسیه ایالات متحده آمریکا آنتونی بلینکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه ایالات متحده آمریکا آنتونی بلینکن روسیه ایالات متحده آمریکا آنتونی بلینکن اخبار کنکور قوانین بین بین المللی نظم جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۲۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: تشدید تنش با ایران به نفع آمریکا و اسرائیل نیست

به گزارش همشهری آنلاین، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در جمع گروهی از سران یهودی گفت که تشدید بیشتر تنش با ایران در راستای منافع ایالات متحده یا اسرائیل نیست.

اظهارات بلینکن را سه منبع حاضر در این جلسه به پایگاه خبری آکسیوس که یک رسانه نزدیک به منابع اسرائیلی و آمریکایی است گفته است.

جمهوری اسلامی ایران بامداد یکشنبه ۲۶ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ در عملیاتی موسوم به «وعده صادق» ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم اسرائیل شلیک کرد.

این عملیات برای تنبیه رژیم اسرائیل به دلیل حمله موشکی این رژیم به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق در روز ۱۳ فروردین‌ماه انجام شد. در آن حمله ۷ نفر به شهادت رسیدند.

جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده اقدام نظامی ایران ذیل بند ۵۱ منشور سازمان ملل در خصوص دفاع مشروع صورت گرفته است.

در روزهای گذشته برخی از مقام‌های اسرائیلی و یا رسانه‌های نزدیک به آنها مدعی شده‌اند که حمله ایران را پاسخ خواهند داد.

یک مقام ارشد آمریکایی به آکسیوس گفت ارزیابی واشنگتن این است که ایران به هر گونه حمله قابل توجه و آشکار اسرائیل در خاک ایران با حملات موشکی و پهپادی جدیدی پاسخ خواهد داد.

کد خبر 845043 منبع: فارس برچسب‌ها ایران و اسرائیل آنتونى بلينكن خبر ویژه آمریکا و اسرائیل

دیگر خبرها

  • بلینکن به زودی به پکن می‌رود
  • روزنامه آمریکایی: وزیر خارجه آمریکا به چین می‌رود
  • روزنامه آمریکایی: وزیر دفاع آمریکا به چین می‌رود
  • پولیتیکو: وزیر خارجه آمریکا به چین می‌رود
  • پولیتیکو: وزیر دفاع آمریکا به چین می‌رود
  • صندوق بین‌المللی پول خوش‌بین شد | تورم ایران وارد کانال ۳۰ درصدی می‌شود
  • ارتش مقتدر ایران معادلات جهانی را در منطقه برهم زده است
  • تشدید تنش با ایران به نفع آمریکا و اسرائیل نیست
  • بلینکن: تنش بیشتر با ایران به نفع آمریکا و اسرائیل نیست
  • بلینکن: تشدید تنش با ایران به نفع آمریکا و اسرائیل نیست