Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-24@17:49:24 GMT

جزییاتی از تولید واکسن ایران و کوبا

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۲۶۱۱

مدیر پروژه کارآزمایی بالینی فاز سوم واکسن کرونای «کنژوگه» محصول مشترک انستیتو فینلای کوبا و انستیتو پاستور ایران از نهایی شدن تولید واکسن کرونای ایران و کوبا خبر داد.

خبرگزاری میزان - ایرنا نوشت: احسان مصطفوی اپیدمیولوژیست درباره آخرین وضعیت تولید واکسن کرونای ایران و کوبا گفت: با نهایی شدن نتایج فاز سوم کارآزمایی بالینی این واکسن و طبق تمهیداتی که اندیشیده شد، می‌توان خوش بین بود که به زودی تولید این واکسن در کشور عملیاتی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تاکنون حدود پنج هزار داوطلب در چهار شهر اصفهان، زنجان، همدان و بندرعباس واکسن مشترک ایران و کوبا را دریافت کردند.

مدیر پروژه کارآزمایی بالینی فاز سوم واکسن کرونای کنژوگه یادآور شد: کارآزمایی بالینی مرحله سوم واکسن در شهر‌های ساری، بابل، زنجان، همدان، اصفهان، یزد، کرمان و بندرعباس انجام می‌شود.
مصطفوی ادامه داد: داوطلبان ۶ شهر ۲ دوز واکسن را به فاصله زمانی ۲۸ روز دریافت می‌کنند و شهر‌های یزد و زنجان علاوه بر ۲ دوز واکسن، یک دوز یادآوری (واکسن سوبرانا ۱) هم ۲۸ روز بعد از تزریق دوم دریافت می‌کنند.

عضو هیات علمی انستیتو پاستور ایران تصریح کرد: در این کارآزمایی بالینی، گروه سنی افراد مورد مطالعه در این طرح پژوهشی را بین ۱۸ تا ۸۰ سال اعلام کرد و گفت: تا ۳۰ درصد جمعیت داوطلبان می‌توانند بیماران زمینه‌ای کنترل شده، داشته باشند.
مصطفوی همچنین گفت: واکسن کرونای کنژوگه، بعد از گذراندن موفق فاز ۱ و ۲ در کشور کوبا، وارد فاز سوم کارآزمایی بالینی در ۲ کشور شده است. کارآزمایی بالینی فاز ۳ این واکسن بر روی حدود ۲۴ هزار نفر در ایران و جمعیت ۴۴ هزار نفر در کوبا انجام می‌شود.

دغدغه‌ای بابت عوارض واکسن نداریم
وی اظهارداشت: نتایج فعلی مطالعات گویای این موضوع است که دغدغه‌ای نباید بابت عوارض جانبی واکسن داشته باشیم.
مدیر پروژه کارآزمایی بالینی فاز سوم واکسن کرونای کنژوگه تصریح کرد: نتایج اولیه تزریق واکسن به حدود پنج هزار داوطلبی که وارد مطالعه شدند، نشان می‌دهد این واکسن عوارض خیلی خفیفی دارد و صرفا در افراد معدودی عوارضی ایجاد می‌کند که محدود بوده و نیاز به درمان حمایتی خاصی ندارد.
این اپیدمیولوژیست تاکید کرد: در حال حاضر در این فاز مطالعه، تمرکز تیم مطالعاتی بر روی بررسی اثربخشی واکسن است.
مصطفوی افزود: وقتی نتایج به طور کامل مشخص شد و مورد تایید مراجع ذی صلاح شامل سازمان غذا و دارو و کمیته ملی اخلاق قرار گرفت، می‌توان انتظار داشت که مجوز واکسیناسیون عمومی با این واکسن صادر شود.
وی ادامه داد: این واکسن زمانی در دسترس مردم قرار خواهد گرفت که نتایج مطالعه نشان دهد که واکسنی کم خطر و با اثربخشی مناسب در دسترس است.
مدیر پروژه کارآزمایی بالینی فاز سوم واکسن کرونای کنژوگه یادآور شد: اولین تزریق واکسن هفته پیش (شش اردیبهشت) آغاز شد و ۲۸ روز بعد، تزریق دوم روی داوطلبان انجام می‌شود.
مصطفوی همچنین گفت: افراد باید دوز دوم واکسن را هم دریافت کنند و بازه زمانی لازم سپری شود تا امکان بررسی اثربخشی واکسن برروی داوطلبان فراهم شود.
اولین تزریق این واکسن که تولید انستیتو فینلای کوبا است و با مشارکت انستیتو پاستور ایران پیش رفته است، ششم اردیبهشت در اصفهان آغاز شد و این کار به تدریج در هفت شهر دیگر ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: واکسن کرونا اخبارسلامت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: واکسن کرونا واکسن کرونای کنژوگه ایران و کوبا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۲۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون ۳۰۰ هزار راس دام در استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مسئول گروه واکسیناسیون دام‌های استان همدان گفت: واکسیناسیون آبله برای دام‌های سبک و تب مالت برای بره‌ها و بزغاله‌های ماده انجام می‌شود.

آقای روحانی افزود: ۱۰۶ واحد دامپروری و ۱۶ منطقه عشایری داریم که در کنار دامداری‌های صنعتی حدود ۳۰۰ هزار راس دام واکسن آبله دریافت می‌کنند و ۴۸ هزار راس بره و بزغاله ماده هم واکسن تب مالت دریافت می‌کنند.

دیگر خبرها

  • جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علل عمده آن | آیا خطرناک است؟
  • جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علت آن
  • جزییاتی از تازه‌ترین پروژه ابوذر روحی/ این یک نماهنگ متفاوت است
  • انتقاد کوبا از گزارش ۲۰۲۳ آمریکا درباره حقوق بشر کشورها
  • بیش از ۷۲ هزار معاینه بالینی پزشکی قانونی در آذربایجان‌غربی ثبت شد
  • جزییاتی از نحوه واگذاری سهام سرخابی ها
  • کامنت موشن| آیا کرونای دیگری در انتظار جهان است؟
  • اعلام جزییاتی از بیمه تامین اجتماعی اصحاب فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۳
  • واکسیناسیون ۳۰۰ هزار راس دام در استان همدان
  • جزییاتی از واگذاری سهام باشگاه استقلال به هلدینگ خلیج فارس