Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@14:03:21 GMT

نیم نگاه سکه بازان به طلا

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۲۶۷۷

خبرگزاری آریا - قیمت سکه در معرض سه عامل افزایشی قرار دارد اما سکه بازان آماده هستند در صورت ریزش قیمت دلار در صف فروش قرار بگیرند.
به گزارش خبرگزاری آریا ، سه عامل، انتظارات صعودی را در بازار سکه تقویت کرده است. ولی سکه بازان آماده اند که در صورت ریزش قیمت دلار با تاخیر در موقعیت فروش قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش بهای طلا در بازارهای جهانی، برگشت سکه به بالای سطح 9 میلیون و 500 هزار تومانی و بالا آمدن ارزش ذاتی سه متغیری هستند که انتظارات افزایشی را در بازار فلز گران بهای داخلی تقویت کرده اند.

با این حال، عامل مهم تری که برای سکه بازان اهمیت دارد، روند قیمت دلار است. اگر روز پنج شنبه قیمت دلار افزایش پیدا نمی کرد، سکه بازان نمی توانستند قیمت را تا محدوده 9 میلیون و 500 هزار تومان بالا بیاورند. به گفته فعالان، در صورتی که امروز دلار محدوده 21 هزار و 500 تومانی را حفظ کند، قیمت ها در بازار سکه و طلا نیز صعودی خواهند شد. در صورت قرار گرفتن دلار در مسیر نزولی، ممکن است سکه بازان با استفاده از اهرم رشد طلا در بازارهای جهانی تا حدی در برابر افت قیمت ها مقاومت کنند.
دامنه مجاز در بازار سکه تحلیل گران فنی باور دارند، قیمت سکه در شرایط کنونی به دو سطح حساسیت خاصی خواهد داشت. اولین سطح9 میلیون و 200 هزار تومان است که بازار هفته گذشته در این سطح مورد حمایت خریداران قرار گرفت. از نگاه تحلیل گران فنی، شکست محدوده 9 میلیون و200 هزار تومان، میزان فروش ها در بازار سکه را بالا خواهد برد. اینکه ارزش ذاتی سکه به 9 میلیون و300 هزار تومان نزدیک شده و بالاتر از کف قیمتی قرار دارد، در صعودی شدن انتظارات معامله گران اثر گذاشته است.

فلز گران بهای داخلی برای صعود نیاز دارد که از سطح 9 میلیون و 800 هزار تومانی عبور کند. در هفته گذشته بازار حداقل چنین توانی را از خود نشان نداد. به باور تحلیل گران فنی، سکه با شکست محدوده 9 میلیون و 500 هزارتومانی، گام اول صعودی را برداشته است، ولی برای قطعی شدن روند صعودی، شکست سطح 9 میلیون و 800 هزار تومانی ضروری است.

-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بازار سکه هزار تومان قیمت دلار سکه بازان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۲۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵

امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۱ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان است. - اخبار بازار -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هم‌اکنون در بازار آزاد، قیمت طلای 18 عیار هر گرم 3 میلیون و 520 هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم 39 میلیون و 300 هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز 41 میلیون و 950 هزار  تومان است.

بازگشت دلار به کانال 63 هزار تومان/ خریداری در بازار نیست

 

در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 25 میلیون تومان، ربع‌سکه بهار آزادی 15 میلیون تومان و سکه یک‌گرمی 6 میلیون و 900 هزار  تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

هر مثقال طلا در بازار داخلی، 15 میلیون و 240 تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی 2317 دلار است.

دلار مبادله‌ای واردکانال جدید شد/ قیمت: 44 هزار و 38 تومان

 

 در معاملات امروز (چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با افزایش نسبت به روز کاری قبل به‌نرخ 44 هزار و 38 تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ 41 هزار و 118 تومان معامله می‌شود.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با افزایش نسبت به روز کاری قبل به 47 هزار و 88 تومان و نرخ حواله یورو به 43 هزار و 967 تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با افزایش نسبت به روز کاری گذشته، 11 هزار و 991 تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز 11 هزار و 196 تومان است.

بروز رسانی: چهار‌‌شنبه 5  اردیبهشت 09:00

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت دلار (اسکناس)

44  هزار و 38  

قیمت دلار (حواله)

41  هزار و 118

قیمت یورو (اسکناس)

47  هزار و 88

قیمت یورو (حواله)

43 هزار و 967

قیمت درهم (اسکناس)

11 هزار و 991

قیمت درهم (حواله)

11 هزار و 196

بروز رسانی: چهار‌‌شنبه 5  اردیبهشت 12:20

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت سکه بهارآزادی

  39  میلیون و 300 هزار

قیمت سکه بهارآزادی(طرح جدید)

41  میلیون و 950 هزار

قیمت نیم سکه بهارآزادی

25  میلیون

قیمت ربع سکه بهارآزادی

15  میلیون

قیمت سکه گرمی

6 میلیون و 900 هزار

بروز رسانی: چهار‌‌شنبه 5  اردیبهشت 12:20

نوع

قیمت لحبظه (تومان)

گرم طلای 18 عیار

3 میلیون و 520 هزار

مثقال طلا

15 میلیون و 240 هزار

انس طلا(دلار)

2314

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • (تصاویر) گران قیمت‌ترین استایل‌های زنان هالیوودی در مراسم‌های فرش قرمز
  • دلار به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشت / خریداران دست نگه داشته‌اند
  • محدوده حساس برای قیمت دلار؛ در کف بازار ارز و طلا چه خبر است؟
  • قیمت نقره و فلزات گران‌بها امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
  • چرا قیمت سکه کاهشی شد؟
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • پیش‌بینی اکثر تحلیل‌گران از قیمت طلا و سکه کاهشی است
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است
  • کاهش قیمت دلار در راه است؟