Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@09:37:15 GMT

سهمیه واکسن هیچ سالمندی نمی‌سوزد

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۲۷۱۰

خبرگزاری آریا- معاون وزارت بهداشت گفت: سالمندان بالای 80 سال که پرونده الکترونیک سلامت دارند، مشکلی برای واکسیناسیون ندارند اما سالمندانی که پرونده الکترونیک سلامت ندارند از شنبه آینده به آن‌ها پیامک زده می‌شود که برای واکسن زدن کجا بروند.
به گزارش خبرگزاری آریا، آقای دکتر علیرضا رئیسی با انتشار ویدئویی در پایگاه روابط عمومی وزارت بهداشت، افزود: افراد بالای 80 سال نگران سوختن سهمیه واکسن خود نباشند و سهمیه آن‌ها محفوظ است و کنار گذاشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در پاسخ به این سؤال که آیا واکسن‌هایی که تزریق می‌شود با یکدیگر تفاوت دارند یا خیر، گفت: تمام واکسن‌هایی که در سطح کشور استفاده می‌شود، برای همه گروه‌های سنی مصونیت دارد. به ویژه برای افراد 50 سال به بالا به طور کامل مؤثر و کم خطر است.
آقای دکتر رئیسی تأکید کرد: هیچ ممنوعیتی برای واکسیناسیون گروه‌های سنی وجود ندارد.
وی با عنوان این مطلب که برای افرادی که کمتر از 3 تا 6 ماه از ابتلای آن‌ها می‌گذرد توصیه نمی‌شود واکسن بزنند، گفت: به سالمندان بالای 80 سال که طی هفته آینده یعنی از شنبه تا پنج شنبه با آن‌ها تماس گرفته نشد، دوباره وارد سامانه وزارت بهداشت شده و ثبت نام کنند.
آقای رئیسی ادامه داد: البته احتمال تماس نگرفتن و پیامک نزدن به این افراد خیلی کم است، مگر اینکه خودشان در ثبت مشخصات دچار مشکل شده باشند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سهمیه واکسن سالمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۲۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵۰ درصدی حق‌الزحمه کار دانشجویان پرستاری

 عباس عبادی روز پنجشنبه درباره آخرین تغییرات حق الزحمه دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی، افزود: حق الزحمه کار دانشجویی دانشجویان سال آخر پرستاری از ساعتی ۲۰ هزار تومان به ۳۰ هزار تومان افزایش یافته و همچنین برای دانشجویان کارشناسی ارشد پرستاری نیز حق الزحمه ساعتی ۳۵ هزار تومان تصویب شده است.

وی اظهار داشت: این افزایش به پیشنهاد معاونت پرستاری و با تصویب هیأت امنای مشترک وزارت بهداشت صورت گرفته است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، با بیان اینکه دانشجویان پرستاری در دوران تحصیل خود، ضمن کسب تجربه عملی، بخشی از هزینه‌های تحصیل خود را نیز از طریق کار دانشجویی تامین می‌کنند، خاطرنشان کرد: افزایش ۵۰ درصدی حق الزحمه کار دانشجویی، گامی مثبت در جهت حمایت و قدردانی از تلاش‌های ارزشمند آنان در عرصه سلامت کشور به شمار می‌رود.

به گفته عبادی، توجه به دانشجویان، انگیزه و روحیه آنان را برای ارائه خدمات بهتر و با کیفیت‌تر ارتقا خواهد داد و به نفع نظام سلامت کشور خواهد بود.

در حال حاضر ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر دانشجوی پرستاری در مقطع کارشناسی تحصیل می‌کنند و در ۲ سال گذشته ۱۶ هزار تخت به سرانه تخت‌های بیمارستانی کشور اضافه شده است.

پیشتر معاون پرستاری وزارت بهداشت از ابلاغ تعرفه خدمات پرستاری در سال ۱۴۰۳ خبر داده و گفته بود: امسال برای نخستین بار تعرفه ترجیحی برای مناطق کمتر برخوردار تصویب شد که گامی در جهت دسترسی عادلانه مردم به خدمات پرستاری و انگیزه همکاران جهت ماندگاری در این مناطق است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت به افزایش ۵۰ درصدی ضریب ریالی k پایه کارشناسان پروانه‌دار و پرستاری اشاره کرد و افزود: این افزایش نسبت به سال گذشته از ۲۰ هزار و ۱۰۰ تومان به ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومان رسیده است.

دکتر عبادی همچنین گفت: ۱۵ درصد به ارزش نسبی خدمات پرستاری (k) نسبت به سال قبل اضافه شده است که این مصوبات منجر به رشد مناسبی در میزان تعرفه پرستاران در سال ۱۴۰۳ خواهد شد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به مزایای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، تصریح کرد: با اجرای این قانون، استقلال مالی و ارتقای هویت سازمانی گروه پرستاری بهبود یافته است.

وی افزود: این قانون منابع جدید مالی را برای بیمارستان‌ها فراهم کره است. دانشگاه‌های علوم پزشکی موظفند در توزیع این منابع وفق دستورالعمل‌های ابلاغی نقش فعالانه‌ای داشته باشند تا منافع آن به طور عادلانه به تمامی پرستاران برسد.

وی از اهتمام دولت سیزدهم و وزارت بهداشت برای حل مشکلات پرستاری خبر داد و گفت: این دستاورد‌ها حاصل تلاش‌های یکساله و اصلاحات انجام شده در قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری است که بدون شک، این اقدامات گامی کوچک در جهت ارتقای جایگاه پرستاران در نظام سلامت کشور و افزایش انگیزه آنها برای ارائه خدمات بهتر به مردم شریف ایران خواهد بود.

منبع: ایرنا

tags # اخبار پزشکی سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • از احداث بیمارستان دوم دامغان چه خبر؟
  • افزایش شمار شهدای غزه به مرز ۳۴ هزار نفر
  • آمار شهدای غزه به مرز ۳۴ هزار نفر رسید
  • افزایش حق‌الزحمه کار دانشجویی
  • همه افراد در شکل گیری سلامت مسئولیت فردی و اجتماعی دارند
  • افزایش ۵۰ درصدی حق‌الزحمه کار دانشجویی
  • افزایش ۵۰ درصدی حق‌الزحمه کار دانشجویان پرستاری
  • تعهد اشتغال بهزیستی خراسان رضوی؛ ۷۸۲۳ نفر
  • شمار شهدای غزه به ۳۳ هزار و ۸۴۳ نفر رسید