Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردبیر رای الیوم نوشت: اسرائیل برای نخستین بار خود را از هر سو در محاصره موشک‌ها می‌بیند و سامانه گنبد آهنین دیگر نمی‌تواند در برابر موشک‌هایی بایستد که هزینه آن تنها چند هزار دلار است و از منطقه غزه یا جنوب لبنان و به زودی از غار‌های صعده شلیک می‌شود.

­­به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، عبد الباری عطوان در ستون ویژه خود در روزنامه الکترونیکی رأی الیوم نوشت: بزرگداشت روز جهانی قدس در جمعه آخر ماه مبارک رمضان توسط مردم محاصره شده و گرسنه یمن همواره متمایز بوده و حال و هوای ملی و روحانی ویژه‌ای دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی خیابان‌های صنعا لبریز از میلیون‌ها یمنی می‌شود که از شهر‌های دیگر برای مشارکت در راهپیمایی سالانه میلیونی به آنجا آمده اند و شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر می‌دهند، نگرانی اسرائیل قابل توجیه و به جا است.
در این راهپیمایی‌ها پرچم یمن و فلسطین، همچون مسئله این دو کشور، یکدیگر را در آغوش می‌کشند و (یمنی ها) درباره دشمنی که حال و آینده امت اسلامی را هدف گرفته است، احساس واحدی دارند.
شعار‌هایی که تظاهرکنندگان یمنی از صمیم قلب سر می‌دهند چه زیباست و چه عبارات بلیغ، صادقانه و قوی دارد: "ملتی که حکمت و ایمان دارد، روز قدس هم نامی از او برجاست"، "به سردمداران سازشکار بگویید.. مسئله ما نابود نمی‌شود"، "هر کدام از کشور‌های عربی که روابط خود را با اسرائیل عادی سازی کرده اند.. عضو ائتلاف متجاوزانند"، "اسرائیل سرطان است.. آمریکا شیطان است"، "قاتلان فلسطینی ها.. همان قاتلان یمنی‌ها هستند"، "دشمنان ما در یمن عزیز.. همان دشمنان قدس و غزه اند"، "به سردمداران سازشکار بگویید.. مسجد الاقصای ما فروشی نیست".
نگرانی که از آن سخن می‌گویم بر اساس حدس و گمان نیست بلکه در پژوهشی مطرح شده است که دو روز پیش پژوهشکده امنیت ملی دانشگاه تل آویو منتشر کرد و در آن به احتمال حملات موشکی ناگهانی نیرو‌های ائتلاف انصار الله یمن به اهدافی در عمق اسرائیل یا هدف قراردادن کشتی‌های اسرائیل در دریای سرخ یا اقیانوس هند اشاره کرد. در این پژوهش پیش بینی شده است این ائتلاف سلاح‌های پیشرفته‌ای را از ایران دریافت خواهد کرد یا خود آن را در غار‌های عزت و سربلندی تولید خواهد کرد.
رزمنده یمنی در شجاعت و سرسختی در میدان جنگ و صبر و تحمل، با دیگران تفاوت دارد و همین امر تفسیر پایداری او در جنگی است که بیش از ۶ سال است ائتلاف کشور‌های عربی خلیج (فارس) به فرماندهی عربستان علیه او به راه انداخته است و نشانگر تغییر قوانین درگیری به نفع او و التماس دشمنانش برای میانجی گری جهت پایان دادن به این جنگ و توقف درگیری و ارائه پیشنهاد‌های مالی، سیاسی و اقتصادی بسیار وسوسه کننده در ازای توقف جنگ است.
مواردی که موجب ترس و وحشت فرماندهان نظامی اسرائیل از پیشرفت برق آسای توانمندی‌های نظامی یمن در سال‌های اخیر شده است عبارتند از:
نخست اینکه: سران یمنی برخلاف بسیاری از سران کشور‌های منطقه عربی، عقاید اسلامی محکم و توانمندی بالایی در تصمیم گیری درباره جنگ، به ویژه علیه رژیم اشغالگر اسرائیل دارند. اما تنها همین نیست، مدیریت جنگی و بسیج میلیون‌ها رزمنده نیز پشت این مسئله قرار دارد.
دوم: با تخریب همه زیرساخت‌های یمن، که تعداد آن زیاد هم نبود، به دست هواپیما‌های ائتلاف سعودی- اماراتی، دیگر برای سران یمن جایی برای نگرانی وجود ندارد. علاوه بر این ۲۰ میلیون یمنی توانستند با جنگ همزیستی کنند و بیش از ۶ سال در برابر آن بایستند و دیگر بمباران‌ها آنان را نمی‌ترساند.
سوم: دولت صنعا ذخایر بزرگی از موشک‌های بالستیک نقطه زن و پهپاد دارد و توانمندی بالایی در به کارگیری آن دارد و ما شاهد بودیم که این موشک‌ها و پهپاد‌ها توانستند به ریاض و جده و شاهرگ صنایع نفتی عربستان در بقیق، ظهران، ینبع، خمیس مشیط، جازان و تاسیسات آرامکو برسند.
چهارم: همه طرح‌های فعلی برای ساخت کانالها، خطوط لوله‌های نفتی یا راه آهن برای جلوگیری از صادرات نفت کشور‌های عربی خلیج (فارس) و به ویژه طرح کانال ایلات اسدود برای پرهیز از استفاده از کانال سوئز و تنگه باب المندب در دریای سرخ و تنگه هرمز از تئوری نظامی سیطره انصار الله بر دریانوردی تجاری در آب‌های منطقه و احتمال جلوگیری از آن نشأت می‌گیرد. اما حتی این راه فرار هم امن نخواهد بود، زیرا برد موشک‌های انصار الله تا ینبع هم می‌رسد و می‌تواند تاسیسات نفتی آن را هدف قرار دهد و برد آن ممکن است تا ایلات و خلیج عقبه نیز برسد.
در روز جهانی قدس، امت اسلامی در حمایت از مردم قدس و انقلاب آنان در اماکن مقدس در دفاع از عزت امت عربی و اسلامی و مساجد و کلیسا‌های آن و در رأس آن مسجد الاقصی به پا خواست و اسرائیل برای نخستین بار از زمان آغاز درگیری‌ها و اشغال اراضی فلسطین، خود را از هر سو در محاصره موشک‌ها دید و مهمتر از آن، سامانه گنبد آهنین، با وجود هزینه کرد ده‌ها میلیارد دلار برای ساخت آن، دیگر نمی‌تواند در برابر موشک‌هایی بایستد که هزینه آن تنها چند هزار دلار بوده است و از منطقه غزه یا جنوب لبنان شلیک می‌شود که شاید به زودی از غار‌های صعده هم شلیک شود.
دهه‌ی سیاه امت اسلامی و عربی به پایان خود نزدیک شده است و روز‌های آینده سرشار از غافلگیری‌ها و خبر‌های خوش است.. گذر زمان همه چیز را نشان خواهد داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وحشت صهیونیست ها موشک بالستیک یمنی موشک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۲۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موشک باران سرزمین‌های اشغالی گوشمالی بزرگ برای صهیونیست های غاصب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سردار سرتیپ حسن شاهوار پور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان در مراسم گرامیداشت سالروز تاسیس سپاه و سالگرد شهادت سردار پر افتخار اسلام شهید حجازی گفت: سپاه مولود انقلاب اسلامی است و در بدو انقلاب این نهاد رشد و نمو کرد، اما رسما از دوم اردیبهشت ماه کار خود را شروع کرد.

او با بیان اینکه در ابتدا راه اندازی سپاه شهرستان‌ها کار بزرگی بود، گفت: با امکانات کم و نبود مکان و تجهیزات و خودرو، اما همت بالا بین پیشکسوتان بود تا در زمان کوتاهی سپاه در گستره همه کشور تشکیلات خود را راه اندازی کرد.

سرتیپ شاهوار پور بیان کرد: سپاه توانست روز به روز با بحران‌های پیش آمده برای کشور و مردم در اوایل انقلاب خود را برای مبارزه قدرتمند‌تر آماده کند؛ اقدامات علیه گروهک‌های ضد انقلاب، توطئه‌هایی که برای نا امن سازی کشور از سوی استکبار جهانی دنبال می‌شد، سپاه همواره سینه چاک و سپر حوادث بود. چه در حوزه هواپیما ربایی و چه ترور شخصیت‌ها سپاه همیشه پیشگام بود و شهدای والا مقامی را تقدیم انقلاب کرد.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان با اشاره به شروع جنگ تحمیلی اظهار داشت: سپاه در کنار ژاندرمری و ارتش و نیرو‌های مردمی حضور یافت و بخش رزم آن نیز در دوران جنگ راه اندازی شد تا در برابر جنگ تحمیلی مقابله کنیم که نقطه قوتی برای ما بود.

سرتیپ شاهوار پور ادامه داد: این اقدام با تدابیر حضرت امام بود که ایشان محور همه تحولات بود و با محوریت ولایت سپاه کار را پیش می‌برد.

او یادآرو شد: سپاه اکنون نیز در کنار ارتش و سایر نیرو‌های مسلح در برابر تهدیدات دشمن ایستاده است.

سردار حسن شاهوار پور با اشاره به عملیات «وعده صادق» سپاه نیز گفت: اقداماتی که رژیم اسرائیل در این ایام علیه کودکان و زنان انجام داده محکوم است و از این رو سپاه در کنار مردم فلسطین بوده و شهدای والا مقامی تقدیم کرد.

او اضافه کرد: پاسخ دندان شکنی سپاه که برای همه دنیا تعجب بود؛ موشک باران و ارسال پهباد‌ها به سرزمین‌های اشغالی، گوشمالی بزرگی برای رژیم اسرائیل بود و همه اینها از برکت خون شهدا است و خود را متعهد می‌دانیم که راه نورانی شهدا را ادامه دهیم.

دیگر خبرها

  • ببینید | وحشت خبرنگار BBC از موشک‌های ایران
  • وحشت خبرنگار BBC از موشک‌های ایران + فیلم
  • اسپوتنیک: موشک‌های ایران به حفاظت‌شده‌ترین نقطه اصابت کرد
  • بی‌بی‌سی: حمله بی‌سابقه ایران از نظر نظامی- اطلاعاتی پُر اهمیت است
  • ببینید | وحشت خبرنگار بی‌بی‌سی بعد از دیدن بقایای موشک‌های سپاه در اسرائیل
  • موشک باران سرزمین‌های اشغالی گوشمالی بزرگ برای صهیونیست های غاصب
  • مراکز سری اسرائیل که با موشک های نقطه زن ایران منهدم شدند
  • منهدم شدن یک مرکز اطلاعاتی اسرائیل با موشک های نقطه زن ایران /به محضِ اینکه صهیونیست‌ها علیه خاک ایران خطایی کنند، پاسخ ما شروع خواهد شد
  • وحشت صهیون از قرآن
  • گذار مقاومت از سلاح های قدیمی به پهپادها و موشک های نقطه زن