Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی زنجان، از کشف ۲۷ ظروف سفالی تاریخی با قدمت ۳۰۰۰ سال در کاوش‌های تپه باستانی منجوق در روستای انذر خبر داد.

به‌ گزارش ایسنا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، سرهنگ حسینعلی فضلی اظهار کرد: شهرستان طارم به‌ دلیل قدمت تاریخی دارای محوطه‌ها، تپه‌ها و بناهای فراوان از دوران مختلف پیش ‌از تاریخ تا دوران تاریخی و نیز اسلامی است، این آثار در ارتفاعات و دشت‌های باستانی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی زنجان افزود: با پیگیری‌های یگان حفاظت و همکاری دوست‌داران میراث‌فرهنگی از یک منطقه باستانی در روستای انذر شهرستان طارم، اشیای تاریخی مربوط به دوران پیش ‌از تاریخ کشف شد.

وی عنوان کرد: این اشیا شامل ۱۳ ظرف سفالی، دو پیکرک انسانی، یک سردوک، یک صدف، هفت عدد سنجاق سرمفرغی به همراه ادوات حفاری است.

این مسئول ادامه داد: قدمت این اشیاء به عصر آهن برمی‌­گردد. همچنین سفال‌های آن گور مورد مطالعه قرار می‌گیرد.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی زنجان یادآور شد: مأموران یگان با هماهنگی فرماندهی انتظامی این شهرستان به محل مورد نظر عزیمت کرده اما شش حفار را نتوانستند دستگیر کنند.

فضلی آثار فرهنگی و تاریخی را سند هویت و افتخار ملی دانست و خواستار صیانت از آن توسط همه اقشار مختلف جامعه شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری زنجان اشیای سفالی میراث فرهنگی یگان حفاظت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۲۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سطح کشت محصول سیر در طارم ۷۰ درصد کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ یارمحمدی گفت: هزینه‌های بالای تولید برای کشاورزان و نبود حمایت‌های لازم جهت تأمین نهاده‌های مورد نیاز و بازار‌های مناسب از دلایل عمده کاهش رغبت کشاورزان طارمی برای تولید این محصول با ارزش است.

وی با بیان اینکه شرایط آب و هوایی طارم برای کشت بسیاری از محصولات از جمله سیر مناسب است، افزود: هم اکنون برداشت این محصول از ۱۰۰ هکتار اراضی تحت کشت آن در طارم آغاز شده و پیش بینی می‌شود امسال ۱۶ هزار تن سیر وارد بازار شود.

مدیر جهاد کشاورزی طارم  با بیان اینکه همه ساله برداشت سیر در طارم از اواخر فروردین آغاز شده و تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه می‌یابد، گفت: هم اکنون ۵۵۰ نفر بهره بردار در شهرستان طارم به کشت و کار این محصول مشغول هستند و از این طریق کسب درآمد می‌کنند.

یارمحمدی ارقام مورد کشت در این شهرستان را شامل سیر صورتی و قرمز بیان کرد و افزود: سیر تولیدی در طارم به دلیل کیفیت بالای آن علاوه بر مصرف داخل شهرستان و استان زنجان به سایر استان‌های کشور از جمله گیلان و مازندران همچنین در صورت وجود شرایط به برخی کشور‌های دیگر نیز صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرستان طارم حدود ۱۵ هزار هکتار زمین کشاورزی حاصلخیز دارد، گفت: سالانه بیش از ۳۵۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این شهرستان تولید و برداشت می‌شود که کرفس، نخود فرنگی، سیر و باقالا از عمده محصولاتی است که در پاییز کشت و در اوایل فصل بهار برداشت و روانه بازار می‌شود.

وی ادامه داد: استان زنجان تولیدکننده ۶۱ نوع محصول کشاورزی است که عمده محصولات باغی تولیدی آن زیتون، سیر و انگور است و شهرستان‌های طارم، ابهر، زنجان و خرمدره بیشترین سهم صادراتی محصولات کشاورزی را به خود اختصاص داده اند.

دیگر خبرها

  • همه چیز درباره کشفیات مرموز باستان‌شناسی در اصفهان / از کشف یک کوره اعجاب‌انگیز تاریخی تا لوله‌های عظیم آب و فاضلاب ۱۰۰۰ ساله و یک سازه عجیب مسقف احتمالا متعلق به یهودیان (فیلم)
  • سند مالکیت تخت جمشید رونمایی شد
  • رونمایی از سند مالکیت مجموعه جهانی تخت جمشید
  • ۴۲ دستور کار برای حفاظت و مرمت از میراث فرهنگی خراسان رضوی
  • ۴۲ دستورکار برای حفاظت و مرمت از میراث خراسان رضوی
  • بازدید از آثار تاریخی زنجان به مناسبت روز جهانی بناها رایگان است
  • سطح کشت محصول سیر در طارم ۷۰ درصد کاهش یافت
  • دستگیری ۴۷ فرد مرتبط با تخلفات میراث‌فرهنگی در البرز
  • مطالعه و کاوش در ۵ محوطه باستانی استان اردبیل
  • حسینیه تکیه تاریخی مسجد یری پایین شهر زنجان مرمت می‌شود