Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@05:21:09 GMT

فرستاده ویژه آمریکا به شاخ آفریقا وارد سودان شد

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۲۷۹۴

فرستاده ویژه آمریکا به شاخ آفریقا وارد سودان شد

فرستاده ویژه آمریکا به منطقه شاخ آفریقا در چارچوب سفر خود به این منطقه برای حل اختلافات در پرونده سد النهضه وارد خارطوم شد.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رسمی سودان (سونا) گزارش داد: جفری فلتمن، فرستاده ویژه آمریکا به منطقه شاخ آفریقا در چارچوب سفر منطقه‌ای خود، جهت حل اختلافات در پرونده سد النهضه برای سفری دو روزه وارد خارطوم، پایتخت سودان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار است گفتگوهایی با عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیت انتقالی، عبدالله حمدوک، نخست وزیر، مریم الصادق المهدی، وزیر خارجه و یاسر عباس، وزیر آبیاری و منابع آب سودان داشته باشد.

طبق گزارش سونا، در این مذاکرات به مساله سد النهضه و تنش‌های مرزی میان سودان و اتیوپی پرداخته خواهد شد.

وزارت خارجه آمریکا سه‌شنبه اعلام کرده بود در سفر فرستاده ویژه این کشور به مصر، اریتره و اتیوپی بر پایبندی واشنگتن به تلاشی دیپلماتیک و مستمر جهت حل بحران‌های سیاسی، امنیتی و انسانی موجود در منطقه شاخ آفریقا تاکید می‌شود.

فلتمن هفته گذشته در مصر و اریتره مذاکراتی با مسؤولان عالی رتبه این دو کشور از جمله عبد الفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر و ایسایاس آفورکی، همتای اریتره‌ای او داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جفری فلتمن آمريكا سودان فرستاده ویژه شاخ آفریقا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۲۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیس جمهور به پاکستان

به گزارش همشهری آنلاین، حسین امیرعبداللهیان در ادامه شبکه ایکس نوشت: گفت‌وگوی مفصل و مهمی در خصوص مسائل بین‌المللی، تحولات منطقه‌ای و ارتقاء وضعیت روابط دوجانبه با آقایان آصف‌علی زرداری، رییس جمهور، شهباز شریف نخست وزیر، روسای مجالس ملی و سنا و همچنین محمد اسحاق دار وزیر امور خارجه پاکستان انجام شد.

موضوعات مختلف اعم از تجارت، انرژی، ترانزیت، علم و فناوری، فرهنگی، گردشگری سلامت و ‌زیارت، همکاری‌های مرزی، مبارزه با مواد مخدر و تروریسم، امنیتی، قضایی میان هیئت‌های عالی رتبه جمهوری اسلامی پاکستان و جمهوری اسلامی ایران انجام گرفت.
در نهایت ضمن هدف گذاری افزایش حجم تجارت رسمی به ده میلیارد دلار، ۸ سند همکاری مشترک به امضا رسید.

هزار کیلومتر مرز مشترک، اشتراکات فراوان تمدنی، فرهنگی و مذهبی، نگاه مشترک در عمده مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی، عزم دو کشور را بر ارتقاء و استحکام بیش از پیش روابط دوجانبه استوار ساخته است.

کد خبر 846499 برچسب‌ها حسین امیرعبدالهیان ایران و پاکستان خبر ویژه سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا
  • (ویدیو) استقبال سرد چینی‌ها از بلینکن
  • استقبال سرد چینی‌ها از بلینکن
  • بلینکن وارد چین شد
  • آمریکا فرستاده ویژه جدید برای غزه منصوب می‌کند
  • این زن فرستاده جدید آمریکا در غزه می‌شود/عکس
  • نفت وارد کانال افزایشی شد
  • «روس‌ها آمدند و ما رفتیم»؛ گزارش پالتیکو از شکست آمریکا در آفریقا
  • ایجاد منطقه مشترک اقتصادی مالزی و سنگاپور
  • گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیس جمهور به پاکستان