Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-19@15:46:49 GMT

منابع بانک‌ها باید صرف رونق تولید و اشتغال شود

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۲۸۴۱

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان شرقی، گفت: مردم و صنعتگران سرمایه‌های خود را به بانک‌ها می‌سپارند و منابع بانک‌ها را تأمین می‌کنند، این منابع باید صرف رونق تولید و اشتغال در این استان شود.

خبرگزاری میزان - موسی خلیل الهی در نشست ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه متأسفانه گلایه‌ای که صاحبان صنایع و واحد‌های تولیدی دارند این است که بانک‌ها و مؤسسات خصوصی بخش عمده اعتبارات خود را از استان خارج می‌کنند، اظهار داشت: اینکه بانک‌ها منابع را از استان جمع‌آوری کرده و با وجود نیاز به آن در داخل استان در جایی دیگر مصرف شود کار درستی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مردم و صنعتگران سرمایه‌های خود را به بانک‌ها می‌سپارند و منابع بانک‌ها را تأمین می‌کنند این منابع باید صرف رونق تولید و اشتغال در استان آذربایجان شرقی شود.

رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان شرقی با اشاره به تملک برخی واحد‌های مشکل‌دار توسط بانک‌ها، بیان کرد: متأسفانه برخی واحد‌ها در طول زمان به دلیل مشکلات مالی توسط بانک‌ها تملک و به حال خود رها شده‌اند و به عبارتی تبدیل به آهن‌قراضه‌ای شده که نه برای مردم و نه برای بانک‌ها سودآوری ندارد، باید روشی ارائه شود تا این واحد‌ها از تولید باز نمانند.

بیشتر بخوانید: راهبرد دستگاه قضا حمایت حقوقی و قضایی از تولید و اشتغال است

وی با تأکید بر اینکه نباید اجازه بدهیم حتی یک واحد تولیدی تعطیل شود، خاطرنشان کرد: بانک‌ها امانت‌دار دارایی مردم هستند بر همین اساس در کنار مطالبات بانک‌ها باید راهی برای این کار پیدا کنیم تا هیچ واحدی تعطیل نشود.

خلیل الهی با بیان اینکه بانک‌ها نقش مهمی در تولید و اشتغال دارند، خاطرنشان کرد: در کنار حمایت از بانک‌ها برای وصول مطالبات، مکلف هستیم از واحد‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری مشروع حمایت کنیم که یکی از این حمایت‌ها بحث مسائل مالی بوده چراکه اکثر واحد‌ها با مشکلات مالی روبه‌رو هستند.

رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان شرقی ادامه داد: متأسفانه در توزیع تسهیلات یک انحرافی وجود دارد و تسهیلات جایی رفته که نباید می‌رفته است، باید در بحث اعتبارسنجی دقت شود به افرادی باید تسهیلات داده شود که واقعاً تولیدکننده و کارآفرین هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها: رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان شرقی تولید و اشتغال

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی تولید و اشتغال دادگستری استان آذربایجان شرقی رئیس کل دادگستری تولید و اشتغال بانک ها واحد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۲۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیلات بانکی در اختیار تولیدکنندگان واقعی قرار گیرد

وحید زرگر فرماندار شهرستان آوج در نشست مدیران شعب بانک سپه استان قزوین گفت: بانک‌ها با اعطای تسهیلات به کارآفرینان و تولید کنندگان واقعی و حمایت از تولید کنندگان می‌توانند رشد اقتصادی و رونق کسب و کار‌ها را محقق کنند.

وی اضافه کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته برخی سهل انگاری‌ها صورت گرفت و منابع تسهیلات مالی در اختیار افرادی قرار گرفت که این منابع را به بازار‌های غیر تولیدی مانند بازار ارز، خودرو و طلا وارد کردند و این در حالی اتفاق افتاد که بسیاری از تولید کنندگان کشور با کمبود منابع مالی مواجه بودند.

زرگر بیان کرد: بانک‌ها در خصوص تسهیلات تکلیفی مانند وام‌های ازدواج، ودیعه مسکن و فرزندآوری باید طوری عمل کنند که رضایت عموم مردم جلب شود و بستر برای عملیاتی شدن سیاست‌های عمومی نظام فراهم شود.

این مسئول عنوان کرد: تمامی مدیران باید در تحقق شعار سال همت ویژه داشته باشند، چراکه در نظر رهبر معظم انقلاب، جهش تولید و توسعه اقتصادی در کشور با مشارکت و نقش آفرینی آحاد مردم محقق می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • تسهیلات بانکی در اختیار تولیدکنندگان واقعی قرار گیرد
  • تحویل هزار و ۲۵۷ واحد مسکونی به مددجویان آذربایجان شرقی
  • تحویل یک هزار و ۲۵۷ واحد مسکونی به مددجویان آذربایجان شرقی
  • قدردان دغدغه مندی وزیر صمت درباره شرکت مس آذربایجان هستیم
  • بهره برداری فاز توسعه یک شرکت شیمیایی/۳ بازدید انجام شد
  • تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است
  • امسال سال سرنوشت‌سازی برای شرکت‌های دانش‌بنیان است
  • دستورالعمل حمایت از زنجیره‌های ارزش در آذربایجان شرقی تدوین شود
  • دستورالعمل حمایت از زنجیره‌های ارزش در استان تدوین شود
  • مراتع استان تهران نقش مهمی در تولید علوفه و رونق دامپروری دارد