Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@02:23:49 GMT

مشاور عزیزی خادم، شستا را به کلاهبرداری متهم کرد

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۲۸۷۸

رفیعی مشاور حقوقی فدراسیون در گفتگوی صبحگاهی خود با عماد اعرابی، مجری شبکه خبر، با زبان بی زبانی مدعی شد شستا از فدراسیون فوتبال و بانک مرکزی کلاهبرداری کرده و هم دو میلیون یورو دیون ارزی خود را کاهش داده، هم ۲۹ میلیارد تومان پول نقد گرفته و هم ۶۰ میلیارد تومان ساختمان را صاحب شده است!

به گزارش تابناک ورزشی، غلامرضا رفیعی مشاور حقوقی فدراسیون فوتبال درباره توقیف ساختمان فدراسیون و ساختمان باشگاه پرسپولیس از سوی شستا توضیخاتی ارائه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامرضا رفیعی مشاور حقوقی فدراسیون فوتبال درباره مصادره ساختمان این فدراسیون به شبکه خبر گفت: سال 98 وقتی که فدراسیون فوتبال به دلیل همین تحریم ها همچنان نمی تواند از منابع ارزی خود در فیفا و AFC بهره ببرد، برای پرداخت حقوق سرمربی و دستیاران او از دولت محرت کمک خواست که بتوانند پول را به خارج از کشور منتقل کنند. آن زمان در راهکاری که پس از مذاکره وزیر ورزش با وزیر کار و رئیس کل بانک مرکزی و معاون اول رئیس جمهور اتخاذ شد، مقرر شد صادرکنندگان ‏ طبق مقررات ارزی، ارز را به بانک مرکزی بدهند.

رفیعی افزود: شرکت پتروشیمی فناوران که وابسته به شستا است با رفع تعهد ارزی به مبلغ ۲ میلیون یورو اقدام به پرداخت پول به فدراسیون کرد. ما هم با استناد به همین مبلغ، ۲۹ میلیارد تومان به این شرکت پرداخت کردیم. آن زمان دو اتفاق افتاد. نخست اینکه بعد از تأمین ارز در دفاتر مالی فدراسیون و شرکت پتروشیمی نوشته شد جمع بدهی فدراسیون ۲۵ میلیارد تومان است. دوم اینکه مدیرعامل شستا هم در تلویزیون مصاحبه کرد و گفت مبلغ را دریافت و تسویه حساب کردیم.
مشاور حقوقی فدراسیون فوتبال با بیان اینکه مراجع نظارتی گفته‌ اند بازپرداخت این پول باید به قیمت روز باشد، تصریح کرد: مبلغ ۲ میلیون یورو بر اساس مدارک و مستندات برای پرداخت دیون از تعهدات ارزی شرکت کسر شد ولی بعداً گفتند باید این مبلغ را به نرخ روز یورو بگیرید. نه فدراسیون فوتبال در خرید و فروش یورو بوده نه شرکت فناوری. این تصمیم با امضای معاون اول رئیس جمهور و چند وزیر بوده است. اگر قرار بود یورو پس بدهیم، دیگر ۲ میلیون یورو از این شرکت قرض نمی‌گرفتیم. الان هم ۲ میلیون یورو از تعهدات ارزی آنها کسر شد و هم بر اساس چیزی که دستشان است همزمان رفتند سراغ مطالبات‌شان.
رفیعی تاکید کرد: فدراسیون فوتبال دفاعیاتش را در دادگاه اعلام کرد که مورد قبول واقع نشد اما این حق برای فدراسیون وجود دارد که از طریق اختیارات رئیس قوه قضائیه اقدام کند. اینکه اموال و دارایی فدراسیون متعلق به چه کسی است مشخص است. این اقدام شستا چند برابر تحریم‌ هاست که بر ما وارد شده است.

رفیعی در خصوص اینکه مدیران باشگاه پرسپولیس تاکید کرده‌ اند سند این باشگاه متعلق به فدراسیون نیست، گفت: سند ساختمان پرسپولیس به نام فدراسیون بوده و وجهش را فدراسیون آن زمان پرداخت کرده است. مشاور حقوقی پرسپولیس گفته ما بخش اعظمی از پول ساختمان را داده‌ایم اما بنده اسناد و مدارکی ندیدم. وقتی می‌خواستند ساختمان را ۲۲ سال پیش بخرند من در فدراسیون بودم. الان اطلاعی ندارم. سند پرسپولیس کماکان به نام فدراسیون است که توقیف و نقل و انتقالش هم انجام شده است.
مشاور حقوقی فدراسیون فوتبال در پایان در خصوص پرونده ویلموتس و دستیارش هم گفت: جلسه رسیدگی به شکایت ما از ویلموتس -در دادگاه حکمیت ورزش- قرار است سوم یا چهارم تیرماه به صورت آنلاین برگزار شود. معتقدیم مطالبه این مبلغ درست نیست. درباره دستیار ویلموتس هم مبلغ ۳۷۰ هزار یورو محکوم شده‌ایم که تقاضا کردیم مبانی رأی را بدهند تا بر اساس آن تصمیم درستی بگیریم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: نحوه برگزاری امتحانات مدارس 1399 1400 دعای روز بیست و چهارم رمضان روز قدس فطریه نشست وین رفیعی فدراسیون فوتبال شستا نحوه برگزاری امتحانات مدارس 1399 1400 دعای روز بیست و چهارم رمضان روز قدس فطریه نشست وین مشاور حقوقی فدراسیون فوتبال فدراسیون فوتبال میلیارد تومان ۲ میلیون یورو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۲۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس: فوت در ساختمان وزرا کذب است

 مرکز اطلاع رسانی پلیس تهران در اطلاعیه ای اعلام کرد: خبر در خصوص فوت به دلیل حجاب در ساختمانِ وزرا کذب و این ساختمان مرکز مبارزه با اراذل و اوباش و سارقین حرفه‌ای بوده و ارتباطی با سایرِ ماموریت‌های پلیس ندارد. یکی از اراذل و اوباشِ سطحِ یکِ تهران که دارای ۹مورد سابقه بازداشت و سوابق متعدد نزاع و درگیری با مردم، چندین فقره آزار و اذیتِ نوامیس، عربده کشی و شکستن شیشه خودرو‌ها و همچنین توزیع مواد مخدر بوده دستگیر گردید و در ایام نوروز به زندان منتقل می‌گردد.

 بنا بر دستورقضایی برای بازسازی صحنه جرم و مواجهه با شهود به همراه همدستانش به محلِ جرم اعزام که حین انتقال و قبل از بازسازی صحنه جرم با کاهش سطح هوشیاری مواجه، که با حضور عوامل اورژانس بلافاصله به مرکز پزشکی منتقل و برابر اظهاراتِ تخصصیِ کادرِ درمان متهم از قرصِ نامعلوم استفاده نموده و فوت شده است.

گفتنی است دلایل این اقدامِ متهم توسط پلیس و مقامات قضایی تحتِ پیگیری و بررسی بوده و تصاویر و مستندات در خصوص اقداماتِ تبهکارانه این فرد منتشر گردیده است.

گفتنی است: موج سواران در فضای مجازی ساعتی قبل در یک خبر جعلی اعلام کردند یک دختر به دلیل بی حجابی (همزمان با اجرای طرح حجاب و عفاف) توسط پلیس پایتخت بازداشت و سپس به دلایلی جانباخته است.

منبع: تسنیم

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • بازداشت کلاهبردار ۶ میلیارد ریالی در بروجرد
  • ۱۰ سال حبس برای نایب رئیس سابق فدراسیون فوتبال؛ شهره موسوی کیست و چرا بازداشت شد؟
  • ۷۱ فقره کلاهبرداری با ترفند مشارکت در فعالیت اقتصادی
  • دستگیری کلاهبردار و کشف ۴۱ فقره کلاهبرداری در خرم آباد
  • کلاهبرداری از شهروندان نیشابوری با ترفند مشارکت در فعالیت اقتصادی
  • بازگشت ۹۰۰ میلیون ریال از مبلغ کلاهبرداری شده به حساب شهروند ابرکوهی
  • پلیس: فوت در ساختمان وزرا کذب است
  • نایب رئیس سابق فدراسیون با حکم 10 ساله زندانی شد
  • کلاهبرداری ۲ میلیاردی با ترفند فروش طلا در سایت واسطه‌گر
  • اعلام آرای کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال