Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، هاشم علایی، مدیر کل استاندارد استان اردبیل با اشاره به اینکه سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان تنها مرجع رسمی و متولی قانونی در کشور، مسئولیت تعیین، تدوین و نشر استاندارد‌ها را بر عهده دارد، گفت: ۱۹ استاندارد ملی در سال ۹۹ توسط کارشناسان استاندارد تدوین و مصوب شده و به عنوان سند ملی در پورتال اداره کل و پورتال سازمان ملی استاندارد ایران در دسترس عموم قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: بررسی استاندارد‌هایی که پنج سال از تدوین آن‌ها گذشته است از وظایف سازمان ملی استاندارد ایران است و بازنگری آن‌ها بطور مداوم انجام می‌گیرد و بر همین اساس و طبق برنامه عملیاتی سال ۹۹، بازنگری ۶۰ استاندارد ملی در دستورکار این اداره کل قرار داشت که با تلاش کارشناسان در سال گذشته با انجام ۸۱ مورد بازنگری شاهد تحقق ۱۳۵ درصدی در این زمینه می‌باشیم.

مدیر کل استاندارد استان اردبیل بیان کرد: استاندارد‌های تدوین شده در زمینه‌های چوب و فرآورده‌های چوبی، خوراک و فرآورده‌های کشاورزی، گردشگری و خدمات، فناوری اطلاعات، برق و الکترونیک، مکانیک، مصالح ساختمانی، مدیریت کیفیت، محیط زیست و نانو انجام گرفته است.

علایی با اشاره به اینکه هدف از تدوین و بازنگری استاندارد‌های ملی، به روزرسانی و ارتقاء کیفیت استاندارد‌های ملی مطابق با نیاز‌های جامعه می‌باشد افزود: اغلب بازنگری‌های انجام شده در زمینه‌های شیمیایی، صنایع غذایی، مکانیک، مصالح ساختمانی، فناوری ارتباطات، برق و الکترونیک و مواد معدنی بوده است.

او تصریح کرد: علاوه بر بازنگری استاندارد‌های ملی، مشارکت در تدوین و تجدید نظر استاندارد‌های بین المللی نیز در دستور کار سازمان ملی استاندارد ایران قرار دارد.

مدیر کل استاندارد استان اردبیل در پایان یادآور شد: اداره کل استاندارد استان اردبیل نیز با ایجاد و فعالسازی یک کمیته فنی متناظر در سال گذشته، در تدوین استاندارد‌های بین المللی TC۲۹/SC۸ مشارکت فعال و موثر داشته است.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تدوین سند استاندارد ملی مواد معدنی استانداردسازی سازمان ملی استاندارد ایران کل استاندارد استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۲۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازنگری ۲۷۴ روستا در چهارمحال و بختیاری در طرح هادی

رسول شهبازی معاون عمران روستایی بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری گفت: ۵۷۳ روستای استان بالای ۲۰ خانوار هستند که از این تعداد اجرای طرح هادی در ۴۰۰ روستا آغاز شده که بیش از ۶۵ درصد پیشرفت دارد.

وی با اشاره به پیشرفت مطلوب طرح هادی روستایی در استان، اظهار کرد: استان از نظر اجرای طرح هادی ۶۵ درصد از میانگین کشور بالاتر بوده، اما همچنان نیازمند اعتبارات بیشتری برای تکمیل طرح‌های هادی روستایی هستیم.

بیشتر بخوانید

آغاز عملیات ساخت ۹۰ واحد مسکونی در شهرستان اردل

شهبازی گفت: بیش از هزار میلیارد تومان در همه روستا‌های استان در یک برنامه چند ساله برای تکمیل و اجرای طرح‌های هادی روستایی مورد نیاز است.

وی با بیان اینکه ۸۲ روستای استان در یک فاز اجرایی عملیات طرح هادی آن‌ها آغاز شده است، ادامه داد: این روستا‌ها نیاز به ۱۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل طرح هادی روستایی دارند.

شهبازی اضافه کرد: با هدف فراهم‌کردن زمینه توسعه، رفع محرومیت و شتاب‌بخشی به بهسازی سکونتگاه‌های روستایی، بازنگری روستایی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: ۲۷۴ روستا در چهارمحال و بختیاری در طرح هادی مورد بازنگری قرار گرفتند و ۵۸ روستا در حال بازنگری و ۲۸ روستا نیازمند بازنگری هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • احتمال کاهش محدوده طرح ترافیک
  • اعزام اولین گروه از زائران عمره استان اردبیل به سرزمین نور
  • صدور و تمدید ۱۸۸ فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل
  • صدور و تمدید ۱۸۰ فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل
  • حضور ایران در کمیته فناوری نانو سازمان بین المللی استانداردسازی
  • ۲۴۷ فقره استاندارد ملی در سال ۱۴۰۲ تدوین، تجدید نظر و بازنگری شد
  • آزمون ۱۰۵ نازل جایگاه‌های عرضه سی ان جی خراسان جنوبی
  • طرح جامع گردشگری سردابه تدوین می‌شود
  • بازنگری ۲۷۴ روستا در چهارمحال و بختیاری در طرح هادی