Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-25@18:00:05 GMT

تلویزیون بخواهد «بچه مهندس ۵» را هم می‌سازیم

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۲۹۸۱

تلویزیون بخواهد «بچه مهندس ۵» را هم می‌سازیم

ایران اکونومیست-تهیه کننده «بچه مهندس» از تغییر بازیگر نقش اصلی سریال در قسمت‌های نخست به عنوان یک چالش جدی یاد کرد. او همچنین می‌گوید، در صورت درخواست صداوسیما فصل جدید سریال را هم خواهند ساخت.

سعید سعدی ـ تهیه کننده سریال «بچه مهندس» ـ درباره تغییر نقش اصلی این سریال در فصل جدید توضیح داد: شرایطی ایجاد شد که ما مجبور شدیم بازیگر نقش اصلی را تغییر دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمام تلاشمان این بود که بازیگری را انتخاب کنیم که بتواند برای ما زحمت کمتری ایجاد کند و مخاطبان هم راحت تر بتوانند با او ارتباط برقرار کنند. الحمدالله بازیگری که انتخاب شده است تا حدی این نگرانی را برطرف کرده است.

او درباره همکاری با محمدرضا رهبری در نقش جواد جوادی ادامه داد: در این رابطه نظر ما مثبت است و مشکلی چندانی برای ما ایجاد نکرد. شاید دو سه قسمت اول چالشی را ایجاد کرد و پذیرشش برای مخاطبان سخت بود اما از قسمت سوم ـ چهارم به بعد، مخاطبان پذیرفتند که جواد جوادی تغییر کرده و این بازیگر است، همانطور که در قسمت های قبل هم جواد جوادی بنا بر شرایط سنی اش یک بازیگر دیگر بود.

سعدی همچنین درباره تغییر کارگردان سریال «بچه مهندس» پس از سه فصل، گفت: به دلیلی مشکلاتی که برای آقای غفاری ایجاد شد و همزمانی کار سینمایی «تک تیرانداز»، ایشان نتوانستند با ما ادامه همکاری دهند و بر اساس همفکری که با هم داشتیم به آقای کاوری رسیدیم؛ آقای کاوری را به تلویزیون پیشنهاد دادیم و تلویزیون هم پذیرفت؛ الحمدالله به دلیل شناختی که از آقای کاوری داشتیم، در روند کار مشکلی پیش نیامد. با همیاری یکدیگر توانستیم کار را پیش ببریم.

تهیه کننده سریال «بچه مهندس» در پاسخ به این پرسش که تغییر کارگردان یک سریال چندفصلی و ادامه دار چقدر می‌تواند در روند ساخت تاثیرگذار باشد؟ عنوان کرد: در هر صورت بی تاثیر نیست. زیرا سریال با یک فکر و اندیشه‌ای کنار هم چیده شده است و وقتی آن فکر و اندیشه تغییر پیدا می‌کند شاید آن تاثیر زیاد مثبت نباشد ولی سریال بچه مهندس به دلیل نوع محتوایی که داشت و تغییراتی که در قصه ایجاد می‌شد، این چالش را برای ما کمتر کرده بود.

سعدی با بیان اینکه احتمالا تا ۱۷ ـ ۱۸ اردیبهشت ماه کار ضبط سریال به پایان می‌رسد، درباره ساخت فصل پنجم بچه مهندس هم اظهار کرد: این موضوع به تصمیم گیری سازمان صداوسیما منوط است. سازمان هم بر اساس نظرسنجی و بازخوردها تصمیم می گیرد که این کار را ادامه دهد یا نه.

این تهیه کننده ساخت فصل چهارم سریال «بچه مهندس» را دشوارتر از فصل‌های قبلی دانست و افزود: این سریال در این فاز به دلیل تعدد لوکیشن ها و خود داستان و تغییرات محتوایی از فازهای قبلی سخت تر و سنگین تر بود. تعدد کاراکترهایی که بنا بر نیاز قصه باید در کار می‌بودند نسبت به فصل‌های قبلی قابل مقایسه نیست. از طرفی به موضوعی هم پرداخته شده است که برای مخاطبان جدید است و شاید تا الان گروه به این موضوع آنقدر نزدیک نشده‌ باشد.

سعدی در پایان درباره تاثیر کرونا بر ساخت سریال و نحوه مواجهه با آن عنوان کرد: در هر صورت کرونا مشکلات خاص خودش را دارد؛ در گروه استرس و نگرانی ایجاد می‌کند. ما تدابیری را اندیشیده‌ بودیم و یک گروه پزشکی را در کار مستقر کرده بودیم. یک روز در میان اکسیژن سنجی و تب سنجی انجام می‌شد و هفته‌ای یک بار یا چندین بار می آمدند تست می‌گرفتند و یا دوستانی که مشکوک بودند می رفتند به درمانگاهی که با آن قرارداد بسته بودیم و تست کرونا می‌دانند؛ اگر جواب تست منفی بود به کار ادامه می‌دادند. به لطف خدا با این تدابیر مشکلی در روند اجرای کار ایجاد نشد.

سریال «بچه مهندس۴» به کارگردانی احمد کاوری و تهیه کنندگی سعید سعدی، شب‌های ماه مبارک رمضان حوالی ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

ایسنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تهیه کننده بچه مهندس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۲۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه سه؛ پربازدیدترین شبکه تلویزیون

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاددانشگاهی یک طرح نظرسنجی با عنوان «سنجش نگرش مردم در خصوص برنامه‌های صدا و سیما» با تعداد نمونه‌ی ۱۷۱۵ نفر از شهروندان ۱۵ سال به بالای سراسر کشور در «هفته آخر فروردین ماه» سال جاری، به شیوه مصاحبه تلفنی انجام داده است که مهم‌ترین یافته‌های این نظرسنجی به شرح ذیل است:

تماشای شبکه‌های تلویزیونی

۴۰.۸ درصد «ایرانیان» شبکه سه را بیشتر از سایر شبکه‌های تلویزیونی می‌بینند، ۳۵.۲ درصد شبکه‌ آی‌فیلم  و ۲۱ درصد شبکه یک را تماشا می‌کنند. میزان تماشای این شبکه‌ها در بین «بینندگان صدا و سیما» به ترتیب از این قرار است؛ ۵۸.۹ درصد شبکه سه،  ۵۰.۸ درصد شبکه آی‌فیلم و ۳۰.۳ درصد شبکه یک. ۶۹.۲ درصد «ایرانیان» بیننده برنامه‌های صدا و سیما هستند.

تماشای برخی برنامه‌های تلویزیون


یافته‌های نظرسنجی ایسپا نشان می‌دهد ۳۶.۹ درصد از «ایرانیان» برنامه مردان آهنین و ۳۴.۷ درصد برنامه زندگی پس از زندگی، ۳۴.۲ درصد برنامه محفل، ۳۲.۳ درصد برنامه شب خوش، ۳۱.۸ درصد برنامه فوتبال برتر، ۲۹.۷ درصد برنامه پانتولیگ و ۲۶.۵ درصد برنامه معرکه، ۲۴.۵ درصد برنامه مهمونی، ۲۱.۳ درصد برنامه ماه خدا، ۱۸.۸ درصد برنامه ماه من، ۱۷.۲ درصد برنامه ایران دوست داشتنی، ۱۶ درصد برنامه پاورقی و ۱۲.۱ درصد برنامه برمودا را دیده‌اند.



میزان تماشای این برنامه‌ها در بین «افرادی که تلویزیون تماشا می‌کنند» به این ترتیب است؛ ۵۳.۳ درصد برنامه مردان آهنین و ۵۰.۱ درصد برنامه زندگی پس از زندگی را دیده‌اند، ۴۹.۴ درصد برنامه محفل، ۴۸ درصد برنامه شب خوش، ۴۶ درصد برنامه فوتبال برتر، ۴۲.۹ درصد برنامه پانتولیگ و ۳۸.۳ درصد برنامه معرکه، ۳۵.۴ درصد برنامه مهمونی، ۳۰.۷ درصد برنامه ماه خدا، ۲۷.۲ درصد برنامه ماه من، ۲۴.۸ درصد برنامه ایران دوست داشتنی، ۲۳.۱ درصد برنامه پاورقی و ۱۷.۵ درصد برنامه برمودا را دیده‌اند.

پربازدیدترین سریال‌های تلویزیونی

۴۵.۴ درصد از «ایرانیان» گفته‌اند سریال زیرخاکی، ۲۳.۲ درصد سریال هفت سر اژدها و ۲۰.۴ درصد سریال رستگاری را دیده‌اند.
میزان تماشای این سریال‌های تلویزیونی در بین «بینندگان تلویزیون» حاکی از این است که ۶۵.۵ درصد آنها گفته‌اند سریال زیرخاکی را دیده‌اند. ۳۳.۵ درصد سریال هفت سر اژدها و ۲۹.۴ درصد سریال رستگاری را دیده‌اند.

دیگر خبرها

  • مخاطب ۶۹.۲درصدی ثمره تحو ل رسانه ملی
  • (ویدئو) چهره باورنکردنی همسر نقی سریال پایتخت ۲۱ سال پیش در تلویزیون
  • پخش یک سریال خارجی جدید از تلویزیون
  • سریال جدید تلویزیون به دو شبکه می‌رسد
  • «دست‌های فیلمسازان ما را در پروژه‌های تاریخی بسته‌اند»
  • همه مردهای مجرد نون خ خواستگار این دختر بودند ‌| ویدئو
  • شبکه سه؛ پربازدیدترین شبکه تلویزیون
  • جزئیات 2 سریال جدید تلویزیون ؛ معمایی و کمدی (+عکس)
  • چرا «نون خ» و «زیرخاکی»، «پایتخت» نشدند؟!
  • سریال‌های جدید تلویزیون را بشناسید