Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان – خداداد افشاریان درباره افزایش دستمزد داوران به سه برابر حقوق فعلی آن‌ها اظهار داشت: در روز برگزاری جلسه هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال یکی از مسائلی که به آن پرداختیم دستمزد داوران بود. عزیزی خادم فردی اقتصادی است و نسبت به این موارد اشراف زیادی دارد. در همان جلسه گفت می‌خواهیم دستمزد داوران را سه برابر کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: البته در آن جلسه به نتیجه نهایی نرسیدیم و عزیزی خادم از من درخواست کرد در این هفته پیشنهاد خود را نسبت به دستمزد داوران در تمام رده‌های سنی اعلام کنم و ان‌شاءالله تا پایان هفته اتفاق‌های خوبی می‌افتد.

سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال درباره اینکه آیا امکان دارد بیشتر از این میزان را به رئیس فدراسیون پیشنهاد بدهد گفت: شاید بیشتر از آن هم پیشنهاد بدهم، اما باید مبلغی را تصمیم بگیریم که فدراسیون فوتبال بتواند پرداخت کند. حداقل اتفاقی که می‌افتد همین سه برابر شدن دستمزد است. با این وجود می‌خواهیم چنین اتفاقی برای تمام رده‌ها به شکل کارشناسی‌تری رخ دهد.

افشاریان درباره رقم مدنظر معقول برای دستمزد داوران عنوان کرد: آنچه در نظر دارم شاید با واقعیت و وضعیت اقتصادی فدراسیون فاصله داشته باشد، اما خیلی دوست دارم به داوران اهمیت داده شود. خیلی نمی‌خواهم ریز شوم تا حساسیت ایجاد نشود، اما با در نظر گرفتن واقعیت حق داوران خیلی بالاتر از این حرف‌ها است. در فوتبالی که یک مربی‌اش در طول فصل با نگاهی خیلی بدبینانه ۲ میلیارد تومان دستمزد می‌گیرد، یک داور بین‌المللی‌اش با ۱۰ قضاوت در طول فصل بیشتر از ۲۰ میلیون تومان نمی‌گیرد. با هم در یک کشتی نیستیم و این موضوع خیلی بد است. باید به شکلی مدیریت کنیم که اتفاقات خوبی بیفتد.

وی درباره تبعیض بین داوران با سایر اقشار فوتبال گفت: تاوانی که داوران پس می‌دهند اصلا با حقوق آن‌ها سنخیتی ندارد، زیرا واقعا تحت فشار هستند. اکنون در پایان فصل حضور داریم و ان‌شاءالله همه کمک کنند تا اتفاقات خوبی بیفتد. با توجه به رفتار حرفه‌ای که از عزیزی خادم می‌بینم احساس می‌کنم این فدراسیون می‌تواند شرایط خیلی بهتری را برای داوران به وجود بیاورد. هر چند شاید همین وضعیت هم در شأن آن‌ها نباشد.

سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال درباره احتمال تغییر حامی مالی داوران توضیح داد: در جلسه هیأت رئیسه درباره حامی مالی که اکنون روی پیراهن داوران حک شده خیلی بحث شد. آمار بازی‌های ما خیلی بالا است و سه میلیارد تومان برای یک فصل خیلی ناچیز است. اسپانسر ما برای یک فصل چنین قراردادی بسته، اما طبق رایزنی‌های عزیزی خادم با مجموعه ایرانول متمم‌هایی وجود دارد و رئیس فدراسیون از هیأت رئیسه اجازه گرفت تا در این مورد اتفاق خوبی بیفتد. به نظرم در آینده‌ای نه چندان دور این موضوع رخ خواهد داد. به این قرارداد یا متمم اضافه خواهد شد یا فسخ می‌شود.

افشاریان با اشاره به زمان قرارداد حامی مالی کمیته داوران گفت: این قرارداد سه ساله بوده که سال اول و دوم آن به اتمام رسیده و یک سال و نیم دیگر باقی مانده است. نمی‌توانم درباره مسائل حقوقی ریز شوم. در جلسه هیأت رئیسه این بحث مطرح شد که متمم‌هایی وجود دارد و اگر شرکت ایرانول با ما راه بیاید اتفاق خوبی خواهد افتاد.

وی درباره آخرین وضعیت انتخاب رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال توضیح داد: در این خصوص تاکنون با عزیزی خادم صحبت نکرده‌ام. دپارتمان در حال حاضر کار خود را انجام می‌دهد و اگر مورد خاصی باشد که بتواند به مجموعه ما کند به دپارتمان داوری ارائه می‌دهم.

سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال درباره وضعیت فعلی داوری فوتبال ایران توضیح داد: از کمیته داوران قبلی فریدون اصفهانیان، هدایت‌الله مبینی و سایر نفراتی که در گذشته زحمت کشیدند تشکر می‌کنم. اما ایراد بدی در این مجموعه حکمفرما است. داوران ما آرامش ندارند و برخی رفتار‌ها آن‌ها را اذیت می‌کند. از همه اهالی فوتبال می‌خواهم کمک کنند تا آرامش به داوری بازگردد. در این وضعیت خیلی از مسائل حل‌شدنی است.

افشاریان ادامه داد: در حال حاضر کنترل من برای کمیته داوران صفر است. می‌خواهم از روز اول شروع کنم و می‌توان با همدلی و وفاق ملی بین تمام افرادی که دستی در آتش داوری دارند اتفاق‌های خوبی را رقم زد. این کار سخت نیست. دست تمام افرادی که در جامعه داوری زحمت کشیده و می‌کشند را گرفته و با عشق می‌فشارم تا به مجموعه داوری کشور کمک شود. هر کسی هر موقع خواست به داوران حمله و اهانت کرد و رفتار‌های نامتعارفی در نسبت به ما شکل گرفت. اکنون با کمک کنیم هیبت و هیمنه جامعه داوری حفظ شود و تعامل خوبی در این مجموعه ببینیم.

سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال اضافه کرد: باور می‌کنید دستمزد داوران به حدی اندک است که برخی مواقع کفاف کرایه رفت و آمد‌های آن‌ها را هم نمی‌دهد. یک داور لیگ دویی تنها ۱۲۰ تا ۱۶۰ هزار تومان دستمزد می‌گیرد. ۴، ۵ سال است این بحث بازسازی نشده و حتی نرخ کرایه هم برای داوران محاسبه نشده است. این امر خیلی بد است. تنها قشری که در مجموعه فدراسیون فوتبال واقعا از لحاظ روانی، اخلاقی و مالی ضرر می‌کنند داوران هستند.

افشاریان درباره اینکه آیا چند درصد داوران شغل دیگری دارند گفت: اغراق نیست اگر بگویم تمام داوران شغل دیگری دارند، اما دست کم ۷۵ تا ۸۰ درصد آن‌ها به شغل‌های دیگر مثل معلمی، کارمندی، پزشکی، بازاری و … مشغول هستند اگر قرار بود کسی به داوری به عنوان شغل نگاه کند و دستمزد این شغل تنها حقوق یک روز در ماه خود را دریافت می‌کرد. شغل حرفه‌ای که از داوری نیست و تمام بچه‌ها درگیر مشاغل دیگری هم هستند.

وی در ادامه گفتگو با برنامه تهران ورزشی رادیو تهران ادامه داد: اکنون در پایان فصل هستیم و بار دیگر از تمام اهالی فوتبال می‌خواهم کمک کنند آرامش به جامعه داوری بازگردد تا آن‌ها بتوانند حق را در طول لیگ به حق‌دار بدهند. بیشتر بخوانید: قضاوت داوران ایرانی در تورنمنت کافا

انتهای پیام/

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال کمیته داوران سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال دستمزد داوران عزیزی خادم هیأت رئیسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۳۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مضروب شدن داور مشهور تکذیب شد

به گزارش "ورزش سه"، از صبح امروز ویدیوی یکی از مسابقات فوتبال به اصطلاح گل کوچک که از تلویزیون پخش شده بود، دست به دست در کانال‌های تلگرامی می‌چرخد و توجه و تعجب طرفداران فوتبال را به خود برانگیخته است.

در این ویدیو که البته بخش‌هایی از آن سانسور شده، بازیکنان دو تیم فوتبال که در جام رمضان شرکت کرده بودند، با یکدیگر گلاویز شده و همدیگر را به شدت مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند.

ویدیوی منتشره با این شرح وایرال شده است: «در اتفاقی عجیب در مسابقه جام رمضان شبکه ورزش تیم داوران و تیم رزمی‌کاران درگیر شدند! امیر عرب براقی داور لیگ برتری در این درگیری آسیب دید.»

پیگیری خبرنگار "ورزش سه" نشان می‌دهد که این مسابقات مربوط به هفته آخر سال گذشته و مشخصا 26 اسفند 1402 در پارک لاله تهران بوده است؛ جایی که مسابقاتی تحت عنوان جام رمضان توسط آرش میراسماعیلی، رئیس فدراسیون جودو برگزار می‌شد و تیمهای مختلف از جمله پرسپولیس و استقلال هم در آن حضور داشتند.

ویدئو: 328537

اما دیداری که منجر به یک درگیری باورنکردنی شد، بین دو تیم رزمی‌کاران و داوران بود. جایی که بنا به گفته شاهدان عینی، اعتراض و استفاده از جملات تند از سوی تیم رزمی‌کاران نسبت به داور و تیم حریف، زمینه‌ساز درگیری لفظی و سپس فیزیکی شده است.

البته آنطور که تیم حریف اعتقاد دارد، تیم رزمی‌کاران اساسا مبادی بازی فوتبال را در این جام رعایت نکرده و به همین دلیل تیمهای پرسپولیس و استقلال نیز حاضر به انجام بازی با آنها نشدند تا اینکه تیم منتخب داوران رودرروی رزمی‌کاران قرار گرفتند.

به نظر در این بازی تیم رزمی‌کاران با خشونتی بیشتر از سطح یک مسابقه دوستانه در زمین حاضر شده و همچنین الفاظ به کار رفته از سوی آنها باعث شده تا تیم داوران متشکل از امیر عرب براقی، سیدمهدی سیدعلی و... حاضر به ادامه بازی نباشند.

در این بین شایعه حضور امیر عرب براقی در درگیری فیزیکی و مضروب شدن او نیز از سوی شاهدان رد شده و به نظر او کاملا دور از درگیری قرار داشته است. اساسا آنطور که گزارش می‌شود، درگیری بین بازیکنان رزمی و نیمکت داوران بوده و در این لحظه عرب براقی در داخل زمین حضور داشته است.

این در حالی است که شاید انتشار ویدیوی کامل این درگیری بیشتر به اطلاع اهالی فوتبال نسبت به برخورد عجیب برخی از افراد حاضر در این بازی کمک کند اما انتشار ویدیویی تار و منقطع باعث شده تا چیز خاصی از جزئیات ماجرا به بیرون درز نکند.

دیگر خبرها

  • یک درگیریِ عجیب ببینید؛ تیم داوران و تیم رزمی کاران در جام رمضان شبکه ورزش به جان هم افتادند + فیلم
  • نقش موثر مشارکت مردم و شرکت‌های خصوصی در تحقق شعار سال جدید
  • مضروب شدن داور مشهور تکذیب شد
  • اعلام اصلی‌ترین هدف رئیس فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان
  • یک ادعای عجیب درباره‌ی رابطه علی دایی و دنیای سیاست
  • به علی دایی وصیت شده از سیاست دور شود!
  • درخواست سپاهانی‌ها از فدراسیون؛ برای ما VAR بگذارید!
  • وولورهمپتون و وست هم به جذب میله اسویلار علاقه دارند
  • اعلام اسامی داوران کشتی آزاد نوجوانان جام موحد
  • معرفی داوران رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جوانان