Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@08:59:29 GMT

احیای ۴۰ معدن راکد خراسان جنوبی در یک سال گذشته

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۳۰۸۸

احیای ۴۰ معدن راکد خراسان جنوبی در یک سال گذشته

عباس جرجانی روز شنبه درخصوص تعیین تکلیف معادن راکد اظهار داشت: طی ۶ سال گذشته معادنی در استان خراسان جنوبی به دلایل مختلف راکد و غیرفعال یا نیمه فعال بوده‌اند که با پیگیری‌های صورت گرفته از سال گذشته تاکنون حدود ۴۰ واحد از این معادن به چرخه تولید بازگشتند.

وی با بیان اینکه جلسات متعددی با حضور بهره‌برداران برای این منظور برگزار شده است گفت: معادن فعال شده از سوی این بهره‌برداران در زمینه زغال‌سنگ، مس، طلا، سنگ‌های گرانیتی، تراورتن، بنتونیت، خاک صنعتی، منیزیت و سایر مواد معدنی فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر شورای معادن استان خراسان جنوبی بر ضرورت فعال‌سازی هرچه سریعتر سایر معادن راکد از سوی بهره‌برداران تاکید و بیان کرد: این مهم با برگزاری جلسات تعیین تکلیف با حضور بهره‌برداران به منظور فعال‌سازی مجدد معادن، برگزاری مزایده‌های عمومی همچنین آزادسازی محدوده‌های معدنی به منظور ورود سرمایه‌گذاران دارای صلاحیت و توان فنی و مالی در اولویت و دستور کار جدی این سازمان در سال جاری نیز است.

وی افزود: خراسان جنوبی در حوزه معادن و صنایع معدنی دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی است که استفاده مناسب از این ظرفیت‌ها می‌تواند نقش مهمی در توسعه اشتغال، ایجاد ارزش افزوده و درآمدزایی برای استان داشته باشد.

 براساس آخرین آمار رسمی ۶ درصد مجموع معادن کشور، ۵.۱ درصد از ذخایر قطعی، ۲.۴ درصد استخراج اسمی و ۸.۵ درصد اشتغال در حوزه معادن کشور مربوط به خراسان جنوبی است و چهارمین استان معدنی کشور محسوب می‌شود.

خراسان جنوبی به دلیل قرار گرفتن در موقعیت خاص زمین شناسی و اینکه از ۶۵ نوع ماده معدنی شناخته شده در کشور حدود ۵۰ نوع آن در این استان است، به عنوان بهشت معادن نام برده می‌شود.

مجموعه متنوع و ارزشمند از مواد معدنی شامل زغال‌سنگ، سنگ آهن، دولومیت، آندالوزیت، انواع سنگ‌های تزئینی شامل گرانیت، مرمریت، تراورتن مرمر و مجموعه کانی‌های کم‌نظیر از جمله کرومیت، منیزیت، آزبست، هونتیت در کنار ذخایر ذخایر فلزی مس، طلا، سرب، سیلیس، فلورین، پتاس و سرب و روی و خاک‌های صنعتی، ارزش این خاک کویری را به وضوح نشان می‌دهد.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت قانون معادن توسعه ایران خراسان جنوبی مواد معدنی سرمایه گذاری پروندهٔ خبری خدمات ماندگار و گام های توسعه در خراسان جنوبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت قانون معادن توسعه ایران وزارت صنعت معدن و تجارت قانون معادن توسعه ایران خراسان جنوبی مواد معدنی سرمایه گذاری اخبار کنکور خراسان جنوبی بهره برداران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۳۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخراج ۷.۲ میلیون تن مواد معدنی از معادن چهارمحال و بختیاری

معاون سازمان صمت چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از ۷.۲ میلیون تن انواع مواد معدنی از معادن فعال استان تولید و استخراج شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، امیرارسلان سیدین امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به رشد 70 درصدی حقوق دولتی معادن استان، اظهار داشت:  هدف سال 1402 در خصوص استخراج مواد معدنی از معادن استان به صورت کامل محقق شده است.

وی با اشاره به وجود 106 واحد معدنی در سطح استان، بیان کرد: مجموعا در سالی که گذشت بیش از 7.2 میلیون تن انواع مواد معدنی از معادن فعال استان تولید و استخراج شد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به مهمترین مواد معدنی استخراج شده از معادن استان، مطرح کرد: سنگ تزئینی، سنگ لاشه، خاک نسوز، سنگ گچ، سیلیس، سنگ آهک و مواد اولیه سیمان از جمله مواد معدنی استخراج شده هستند.

سیدین با اشاره به اینکه 262 محدوده معدنی در سطح استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد، گفت: از این تعداد محدوده معدنی، 162 معدن دارای پروانه بهره‌برداری برای تولید و استخراج مواد معدنی هستند.

وی همچنین با اشاره به شعار سال "جهش تولید با مشارکت مردم" خاطرنشان کرد: جهت تحقق شعار سال در حوزه معادن استان و فعال‌سازی معادن، محدوده‌های اکتشافی و معدنی بدون بهره‌بردار در کوتاه‌ترین بازه زمانی به مزایده گذاشته می‌شوند.

انتهای پیام/7540/

دیگر خبرها

  • رشد ۱۸ درصدی میزان وصول حقوق دولتی معادن در کردستان
  • کاهش بارندگی در تمام شهرستان‌های خراسان جنوبی
  • در حادثه معدن لیبریا ۷ نفر کشته شدند
  • زمینه اشتغال ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در اردستان فراهم می‌شود
  • زمینه اشغال ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در اردستان فراهم می‌شود
  • ۷ نفر در حادثه معدن در لیبریا کشته شدند
  • کاهش ۲۹ درصدی میانگین بارش‌ها در خراسان جنوبی
  • رشد۴۰ درصدی سرمایه‌گذاری در احیا معادن راکد استان زنجان
  • راه اندازی ۵ واحد فرآوری معدنی جدید
  • استخراج ۷.۲ میلیون تن مواد معدنی از معادن چهارمحال و بختیاری