Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-03-29@10:37:31 GMT

بخشی از اراضی بند دره به شهرداری بیرجند واگذار شد

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۳۱۳۲

بخشی از اراضی بند دره به شهرداری بیرجند واگذار شد

شهردار بیرجند گفت: ۴.۶ هکتار از اراضی منطقه گردشگری «بند دره» به شهرداری واگذار شد و با این اقدام و تخصیص اعتبار در سال جاری کار اجرایی فضاهای خدماتی را در محل بند دره شروع می‌کنیم.

به گزارش ایمنا، محمدعلی جاوید در این باره اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های شهرداری بیرجند و شورای اسلامی دوره پنجم بالفعل کردن ظرفیت منطقه تفریحی بند دره بود که در سال‌های گذشته به عنوان یک منطقه تفریحی با قابلیت تبدیل به یک مکان گردشگری، مغفول واقع شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این موضوع که همواره مورد مطالبه شهروندان بیرجند بود طی دو سال گذشته به همت جمعی از مدیران استان و در رأس آنها استاندار وقت و با محوریت شهرداری بیرجند تحقق پیدا کرد که در اولین گام با منفک کردن اراضی ملی از طرح شرکت سرمایه‌گذاری پویش با تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری، شرایط برای فعالیت و سرمایه‌گذاری فراهم شد و متعاقب آن با تکمیل برخی زیرساخت‌ها از جمله جاده دسترسی، برق و روشنایی مسیر، جان تازه‌ای به این مکان تفریحی بخشیده شد.

شهردار بیرجند گفت: شهرداری در تداوم این مسیر با تنظیم و ارسال لایحه به شورای اسلامی شهر درخواست سرمایه‌گذاری در این منطقه را ارائه کرد که پس از تصویب لایحه در شورای اسلامی شهر بیرجند و موافقت کارگروه استانی اداره کل منابع طبیعی خراسان جنوبی مقدار ۴.۶ هکتار از اراضی هدف این منطقه در محل بند دره در قالب قرارداد اجاره ۱۰ ساله به شهرداری واگذار شد.

وی با بیان اینکه این واگذاری در اردیبهشت ماه امسال انجام شده است، تصریح کرد: مکان واگذاری به عنوان نقطه هدف با بهترین موقعیت جغرافیایی شرایط سرمایه‌گذاری و فراهم کردن فضاهای خدماتی و تفریحی از جمله کافی شاپ، رستوران، بازارچه‌های صنایع دستی و محصولات محلی، فضاهای نشیمن، آلاچیق و سایر فضاهای مرتبط را دارد.

جاوید افزود: برنامه داریم با تخصیص اعتبار در سال جاری کار اجرایی فضاهای خدماتی را در محل بند دره شروع کنیم و امیدواریم با برنامه‌ریزی که برای این منطقه انجام شده است هرچه زودتر شاهد تکمیل زیرساخت‌ها و ایجاد یک منطقه تفریحی بسیار زیبا برای هم‌استانی‌ها، شهروندان شهر بیرجند و گردشگران باشیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 491900

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهر شهرداری بیرجند بیرجند مدیریت شهری خدمات شهروندان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سرمایه گذاری بند دره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۳۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با متصرفین اراضی ملی، قاطعانه برخورد می شود

قاسم رحیمی نیا در حاشیه بازدید از اراضی ملی منطقه سرگز اسفندقه با بیان اهمیت ویژه و جایگاه منابع طبیعی بر جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی تأکید کرد و گفت: پیشگیری و جلوگیری از هر گونه تخریب و تصرف عرصه های ملی در اولویت اقدامات این اداره کل قرار دارد.

وی ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی و گشت و مراقبت مستمر نیروهای یگان حفاظت این اداره کل را برخی از اقدامات پیشگیرانه برای حفاظت از عرصه های منابع ملی بیان کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان همچنین برخورد قاطع با متخلفین و متصرفین به عرصه های منابع طبیعی را یکی دیگر از اقدامات بازدارنده در دست درازی متجاوزین به منابع ملی دانست.

وی در ادامه ضمن پایش عرصه های منابع طبیعی این منطقه با پهپاد از نزدیک با کشاورزان، مرتعداران و مردم این منطقه گفت و گو کرد و ضمن اشاره به لزوم مشارکت جوامع محلی در حفاظت و حمایت از عرصه های ملی، حاضران را نسبت به اطفای به موقع حریق های احتمالی در این منطقه توجیه کردند.

 در این بازدید محمد چمنی رئیس اداره حقوقی اداره کل، حامد صادقی سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جیرفت و ارشلو رئیسی جانشین فرماندهی یگان حفاظت اداره کل نیز حضور داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • متقاضیان بومی منطقه؛ اولویت اول واگذاری زمین نهضت ملی مسکن
  • تمام مجموعه‌های تفریحی شهرداری اصفهان روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین تعطیل است
  • «کوه نور صفه» بهره‌برداری می‌شود/ ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در پهنه‌های تفریحی اصفهان
  • با متصرفین اراضی ملی، قاطعانه برخورد می شود
  • ۲هزار قطعه زمین طرح جوانی جمعیت پارسال در قم واگذار شد
  • کشف زمین خواری در اراضی ملی در منطقه هیر
  • کشف تخلف زمین‌خواری در اراضی ملی منطقه هیر
  • شورای جهادگران کشور سوم خردادماه برگزار می‌شود
  • ثبت ۳ اثر تاریخی در فهرست آثار ملی
  • ارتقای کیفیت فضاهای آموزشی منطقه آزاد ماکو