Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهاب سعادت نژاد رئیس  انجمن سازندگان شهر تهران  در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه  در حال حاضر هر مالک و سرمایه گذاری می‌تواند به راحتی و بدون هیچ صلاحیتی وارد بازار ساخت و ساز شود و این پروژه‌های عمرانی را  را ادامه دهد، گفت: این در حالی است که مطابق ماده ۴ قانون نظام مهندسی کلی، سازندگانی که وارد حوزه عمرانی و مهندسی کشور می‌شوند، باید   دارای صلاحیت علمی و تجربی  باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: در حال حاضر انجام امور اولیه صلاحیت اجرای ساختمان به افراد و شرکت‌های حقوقی توسط سازمان نظام مهندسی و انجمن انبوه سازان انجام می‌شود و این صلاحیت برای ساخت ساختمان‌ها توسط وزارت راه و شهرسازی صادر می‌شود ولی متاسفانه بسیاری از ساختمان‌ها بدون حضور سازنده دارای صلاحیت در حال ساخت هستند.

سعادت نژاد با بیان اینکه متاسفانه شهرداری‌ها تاکنون برای توقف فعالیت این گونه کارگاه‌ها اقدامی نکرده‌اند و تا زمانی که  به افراد و سازندگان بدون صلاحیت اجازه ورود به حوزه  ساخت و ساز  داده می‌شود، شاهد کاهش  عمرمفید ساختمان‌ها خواهیم بود، افزود: ورود افراد فاقد صلاحیت به حوزه ساخت باعث کاهش عمر مفید ساختمان‌ها شده و به دنبال آن شاهد ساخت  بی کیفیت ترین و نا ایمن ترین ساختمان‌ها در دنیا نخواهیم بود.

بازرس اصلی انجمن انبوه سازان اظهار کرد: بسیاری از خسارت‌هایی که ناشی از وقوع زلزله در بخش ساخت و ساز رخ می‌دهد به دلیل کیفیت پایین  واحدهای مسکونی است که توسط افراد فاقد صلاحیت ساخته می‌شود.

 سعادت نژاد بیان کرد: سالانه هزاران میلیارد تومان صرف ساخت ساختمان‌ها می‌شود که اکثر آنها توسط افراد و شرکت‌هایی که صلاحیت ندارند ساخته می‌شود. متاسفانه بسیاری از این واحدهای مسکونی در ظاهر زیبا هستند ولی در باطن کیفیت مناسبی ندارند اما شاهد آن هستیم که  این پروژه‌ها با قیمت‌های بسیار گزافی به فروش می‌رسند.

رئیس انجمن سازندگان شهر تهران با اشاره به اینکه سازندگان بسیاری از این واحدهای مسکونی مشخص نیستند، اما همواره شاهد آن هستیم که این پروژه‌های بی کیفیت با قیمت‌های نجومی در بازار عرضه می‌شوند، افزود:  تا زمانی که سازندگان دارای صلاحیت و انبوه سازان کار ساخت و ساز ساختمان‌ها را به صورت تخصصی در دست نگیرند و برای تمامی ساختمان‌ها شناسنامه فنی و ملکی تهیه و صادر نشود، نمی‌توان انتظار ساختمان‌هایی ایمن و با طول عمر بالا داشت.

بازرس اصلی انجمن انبوه سازان در پایان بیان کرد: توجه نکردن به حضور سازندگان ذیصلاح و افراد دارای صلاحیت در کارگاه‌های ساختمانی باعث  از بین رفتن حقوق مصرف کنندگان و منابع ملی در کشور خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نظام مهندسی ساخت وساز قیمت مسکن واحدهای مسکونی دارای صلاحیت انبوه سازان ساختمان ها ساخت و ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۳۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوسازی ۱۵۰ هزار بافت فرسوده از طریق مشارکت‌های مردمی

محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های مردمی در نوسازی واحدهای مسکونی به طور قطع در دستور کار وزارت راه و شهرسازی است گفت: استفاده از این ظرفیت نقش بسیار موثری در بهبود و افزایش نوسازی واحدهای مسکونی دارد و این بخش می تواند زمینه ساز افزایش میزان تولید مسکن شود.

وی افزود: نوسازی واحدهای مسکونی فرسوده  یکی از مهم‌ترین  برنامه‌های است که نقش موثری در افزایش تولید واحدهای مسکونی دارد بنابراين اولویت دولت در این بخش قرار گرفته است.

آیینی توضیح داد: استفاده از ظرفیت‌های مردمی و فرهنگ سازی در این بخش خود نقش موثری در تحقق شعار جهش تولید با مشارکت های مردمی دارد و ما امیدواریم این شعار در بخش نوسازی بافت‌های فرسوده محقق شود.

وی تاکید کرد: به طور قطع اولویت‌های اصلی دولت در این بخش استفاده از ظرفیت های مردمی در نوسازی بافت‌های فرسوده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی  بیان کرد: در سال جدید علاوه بر آغاز نوسازی ۱۵۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده، یکصد هزار واحد نوسازی شده نیز بهره‌برداری خواهد شد که با بهره‌برداری از این تعداد تا نیمه امسال، رقم واحدهای بهره‌برداری شد به بیش از ۱۸۲ هزار واحد خواهد رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • نوسازی ۱۵۰ هزار بافت فرسوده از طریق مشارکت‌های مردمی
  • بانک‌ها به جای اعطای تسهیلات مسکن، تجارت می‌کنند
  • قیمت سکه امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت طلا امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • توسعه محله اجتماعی هوشمند در شنژن
  • قیمت طلا امروز ۸ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت سکه امروز ۸ فروردین ۱۴۰۳
  • نتایج یک تحقیق: واحدهای مسکونی در بریتانیا نسبت به کشورهای پیشرفته کیفیت و کمیت پایین‌تری دارند
  • قیمت طلا امروز ۷ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت سکه امروز ۷ فروردین ۱۴۰۳