Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، دوران کهنسالی با چالش‌ها و مشکلاتی همچون سختی در قابلیت حرکت، قدرت تشخیص عمق و مهم‌تر از همه استفاده از پلکان همراه است. افرادی با بیماری‌های مفصلی و کودکان نیز معمولاً به هنگام استفاده مستمر از پلکان با دشواری‌های فراوانی روبرو می‌شوند. بالابرهای پله پیما یا بالابرهای پله رو ابزاری هستند که با قابلیت نصب بر روی پلکان، بدون تخریب پلکان‌های موجود در ساختمان، امکان جابه‌جایی آسان و ایمن را میان طبقات مختلف فراهم می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بالابرها قابل نصب در منازل مسکونی، ویلاها، هتل‌ها، ادارات و …، هستند و انواع مختلفی دارند که عبارتند از: بالابرهای پله رو نفربر، آسانسورهای پله پیما و.... بالابرهای پله رو نفربر به دو نوع مدل صندلی دار و ایستاده موجود می‌باشند. یکی از نمونه‌های بالابر پله رو نفربر، مجهز به صندلی بوده و افراد می‌توانند با نشستن بر روی صندلی مسافت مابین طبقات را طی کنند. شخصی که قصد استفاده از این نوع بالابر را دارد، کافی است روی صندلی نشسته، کمربند مخصوص صندلی را بسته و دکمه مخصوص جابه جایی در طول پله را بفشارد تا به شکل کاملاً اتوماتیک قادر به جا به جایی بین طبقات شود.

در صورت عدم نیاز به استفاده از صندلی برای جابه‌جایی، بالابر پله ایستاده می‌تواند مورد استفاده قرار گیرند که به جای صندلی، شخص روی یک سکو به حالت ایستاده قرار گرفته و در طول پلکان جابه‌جا می‌شود. در این نوع بالابرها، به دلیل این‌که در هر نقطه‌ای از اواسط مسیر امکان پیاده شدن از بالابر وجود دارد، مزیت به کارگیری از آن‌ها افزایش یافته است. آسانسور پله پیما نیز علاوه بر قابلیت حمل اشخاص، امکان حمل بار میان طبقات را هم دارد که البته این نوع برای حمل اشخاص ویلچر دار هم می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. انواع مختلف بالابرهای پله رو در شکل ۱ نمایش داده شده است.

نحوه عملکرد بالابرهای پله‌پیما

بالابرهای پله پیما بر اساس نحوه‌ی عملکرد آن‌ها به سه دسته کلی تقسیم می‌شوند. بالابرهای پله نوردی که دارای یک ریل متحرک و راهنما بوده که به پلکان متصل هستند و توسط یک کشنده بکسلی امکان جابه‌جایی فراهم می‌شود. نوع دوم بالابر پله رو نیز توسط یک موتور چرخنده و دنده شانه به حرکت در می‌آید. نوع سوم، عملکرد هیدرولیکی داشته و با مکانیزم پمپاژ روغن و ایجاد فشار مورد نیاز برای حرکت سکو عمل می‌کند.

مزیتی که در بالابرهای هیدرولیکی موجود است، امکان بازگشت به پایین پلکان در صورت بروز خطا در سیستم برق رسانی می‌باشد. در این شرایط تنها کافی است کاربر دکمه اضطراری تعبیه شده روی بالابر را بفشارد تا روغن موجود در استوانه تخلیه شده و شخص به پایین پلکان برسد. نوع دیگری از کمک بالابرها در بازار موجود است که مقرون به صرفه تر بوده و از افتادن در هنگام بالا یا پایین رفتن از پله جلوگیری می‌کند. شکل ۲ یک نمونه از این کمک بالابر را نمایش می‌دهد.

بالابرهای پله نورد گاهاً قابلیت‌های جانبی همچون تنظیم ارتفاع صندلی، کم و زیاد کردن سرعت حرکت آن روی ریل، امکان جمع شدن صندلی و … را دارند. کیفیت مواد و آلیاژهای استفاده شده در ساخت این بالابرها در ایمن‌تر کردن آن‌ها موثر بوده و ظاهر شکیلی به بالابر نصب شده روی پلکان می‌دهد. قیمت بالابر پله پیما نیز بستگی به ارتفاع پلکان، پیچیدگی مسیر، قدرت بالابرندگی و همچنین امکانات جانبی که توصط کاربر سفارش داده می‌شود، می‌تواند متغیر باشد که البته در مقایسه با محصولات مشابه خارجی قیمت مناسب‌تری دارند.

مزایای بالابر پله پیما

بالابرهای پله پیما دارای مزایا و قابلیت‌های فراوانی هستند که برخی از آن‌ها عبارتند از:

۱) قابلیت نصب روی انواع پلکان داخلی و خارجی (فضای باز)

۲) قابلیت جمع شدن به منظور جلوگیری از اشغال فضا در مواقع عدم استفاده

۳) نصب آسان و ایمن

۴) قابلیت نصب در هر دوسمت پله متناسب با درخواست کاربر

۵) قابلیت کنترل از راه دور (ریموت کنترل)

۶) امکان نصب کمربند ایمنی روی صندلی

شرکت پارس ایمن الکترونیک وارد کننده و ارائه دهنده ی تجهیزات هوشمند ساختمانی است و بهترین قیمت را به مشتریان و مصرف کنندگان خود ارائه می‌دهد. برخی از خدمات این شرکت عبارتند از:

* فروش و نصب انواع آسانسورها و بالابرهای هیدرولیکی

* فروش و نصب انواع آیفون‌های تصویری از بسیاری از برندها

* فروش و نصب و سرویس انواع جک‌های پارکینگی

* فروش و نصب و راه اندازی سیستم‌های نظارت تصویری (دوربین مداربسته)

* فروش و نصب و راه اندازی درب‌های شیشه‌ای اتوماتیک و کرکره برقی

* و سایر فعالیت‌ها در حوزه سیستم‌های حفاظتی نظارتی

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5206881

منبع: مهر

کلیدواژه: سالمندی کسب و کار تجهیزات الکترونیکی کسب و کار سئو سایت تبلیغات پیانو لوازم خانگی تکنولوژی گردو سامسونگ شرکت آسیاتک تیروئید طراحی سایت گروه خودروسازی سایپا باربری کولر گازی فروش و نصب جابه جایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۳۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیماران مبتلا به «اس ام ای» از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج

مدیر کل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: با تشکیل صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج، بیماران مبتلا به «اس ام ای» از مزایای این صندوق بهره مند هستند.

به گزارش ایسنا محمد اسماعیل کاملی در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر سازمان بیمه سلامت چه خدماتی به بیماران SMA ارائه می دهد، گفت: با تشکیل صندوق بیماریهای خاص و صعب العلاج، درصورتی که اطلاعات بیماران مبتلا به اس ام ای در سامانه بیماری های نادر وزارت بهداشت (RDA) ثبت شده باشد، از مزایای صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج بهره مند می شوند.

مدیر کل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران در خصوص پوشش دارویی این بیماران گفت: بعد از معرفی بیمار به منظور دریافت دارو از سوی معاونت درمان وزارت بهداشت به سازمان بیمه سلامت، فارغ از نوع بیمه پایه، با مراجعه بیمار به داروخانه های منتخب از مزایای صندوق بهره مند می‌شوند.

وی تصریح کرد: بیماران مبتلا به هر سه تیپ بیماری SMA TYPE۱, SMA TYPE۲, SMA TYPE۳ از مزایای صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج در خصوص خدماتی از جمله آزمایش، پرتوپزشکی، توانبخشی، خدمت پزشک، ویزیت و دارو (بر اساس ضوابط ابلاغی) بهره مند می شوند.

کاملی تاکید کرد: بیماران منتسب به نشان بیماری SMA می توانند با رعایت ضوابطی از مساعدت‌های موردی تبصره ذیل ماده ۹ اساسنامه صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج با ارائه مدارک و مستندات به ادارات کل استانی، پس از طرح و بررسی و در صورت تایید در کمیته های مربوطه برای خدمات خارج از ضوابط ابلاغی بهره‌مند شوند.

به گزارش وبدا، وی تاکید کرد: هرگونه تغییر آتی در نحوه پوشش مبتنی بر ضوابط ابلاغی از مبادی ذیصلاح خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خودرو GWM Tank ۵۰۰ مدل ۲۰۲۴ چه مشخصاتی دارد؟
  • بهره مندی بیماران SMA از مزایای صندوق بیماری‌های خاص-صعب‌العلاج
  • بهره مندی بیماران SMA از مزایای صندوق صعب‌العلاج
  • بهره‌مندی بیماران مبتلا به «اس ام ای» از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج
  • بهره مندی بیماران «اس ام ای» از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج
  • بهره مندی بیماران مبتلا به اس‌ام‌ای از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج
  • بهره مندی بیماران اس ام‌ای از صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج
  • بهره مندی بیماران مبتلا به «اس ام ای» از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج
  • دیدار نوروزی از سرای سالمندان + فیلم
  • فیلم/ پخش افطاری بر روی صندلی‌های ورزشگاه آزادی