Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@05:39:02 GMT

اجرای ۲۴ برنامه در هفته هلال احمر در گلستان

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۳۲۴۸

اجرای ۲۴ برنامه در هفته هلال احمر در گلستان

فرهاد میقانی مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت: ۲۴ برنامه برای گرامیداشت هفته هلال احمر با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در استان اجرا می‌شود.

او با بیان اینکه در این هفته همزمان با اجرای برنامه‌ها هر روز با یک شعار آغاز می‌شود افزود: خانه‌های هلال، جامعه تاب آور، همدلی مهربانانه، امدادگری کاهش آلام بشری، سلامتی، پویایی و حرکت، تولید، پشتیبانی، مانع زدایی و ایثار، ارزش ماندگار از جمله این شعارهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او ادامه داد: غبار روبی گلزار شهدا و تجدید میثاق با آرمان‌های امام و شهدا، دیدار با خانواده شهید امدادگر و افتتاح خانه‌های هلال از برنامه‌های امروز است.

او ادامه داد: توزیع متمرکز هزار بسته معیشتی و بسته‌های بهداشتی، اجرای مانور‌های امدادی، واکسیناسیون امدادگران و نجاتگران، افتتاح مرکز گفتار درمانی شهرستان ترکمن، افتتاح مرکز فیزیوتراپی گمیشان، ارائه خدمات درمانی و توانبخشی با تخفیف ۵۰ درصد و اهدای بسته ۵ عددی ماسک رایگان به مراجعه کنندگان در داروخانه‌های هلال احمر از مهمترین برنامه‌های این هفته است.

او گفت: دیدار با خانواده شهدای سلامت برنامه هلال احمر استان در روز عید فطر است.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هلال احمر اهدای بسته معیشتی توزیع ماسک رایگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۳۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین بسته‌های خدمتی در برنامه سلامت خانواده

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس علیپور گفت: اجرای برنامه «سلامت خانواده» با هدف ارائه خدمات پیشگیرانه سلامت برای جلوگیری از بروز بیماری و یا تشخیص بیماری در مراحل اولیه در افراد انجام می‌شود تا از تشدید بیماری در آنان جلوگیری شود.

وی افزود: این برنامه جزو تکالیف قانونی وزارت بهداشت بوده و از سال گذشته در کشور آغاز شده و امسال اجرای آن تسریع خواهد شد. ۲۷ میلیون نفر از شهروندان در مناطق شهری دارای یک تیم سلامت، مراقب سلامت و پزشک خانواده خواهند شد که این افراد تمام خدمات سلامتی را به آنها ارائه خواهند داد.

علیپور با بیان اینکه ارزیابی عوامل خطر بیماری در افراد از اصول برنامه «سلامت خانواده» است، اظهار داشت: در این برنامه متناسب با گروه‌های سنی بسته‌های مراقبت سلامتی برای افراد تدارک دیده خواهد شد و اگر فردی نیاز به ارجاع داشته باشد در سطح یک به پزشک خانواده و در سطوح تخصصی بالاتر به متخصص مربوطه ارجاع خواهد شد.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت گفت: برای اجرای برنامه در سال جاری منابع خوبی در نظر گرفته شده و امیدواریم بتوانیم این برنامه را در ۱۰ استان به طور کامل و در بیش از ۱۹۰ شهر دیگر، اجرایی کنیم.

عیلپور خاطرنشان کرد: از مردم می‌خواهیم در این برنامه شرکت کنند تا بتوانیم آنها را به یک مراقب سلامت برای رصد سلامتی شأن، متصل کنیم. همچنین مردم می‌توانند پزشک خانواده خود را در این برنامه انتخاب کرده و خدمات لازم را دریافت کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه تا پایان فصل بهار این برنامه به صورت عمومی در کشور اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: در خصوص ویرایش جدید شیوه نامه اجرایی برنامه سلامت خانواده نیز با معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور رایزنی‌های لازم صورت گرفته و با رفع اشکالات ویرایش اول، شیوه نامه جدید اجرایی به زودی ابلاغ خواهد شد.

کد خبر 6085548 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به ۲۸ خانواده سیل‌زده گلستانی
  • امدادرسانی هلال‌احمر گلستان به ۱۱۲ نفر در مناطق تحت تاثیر آبگرفتگی
  • برگزاری ۲۱۰ برنامه ویژه هفته کار و کارگر در گلستان
  • توزیع بیش از ۱۱ هزار بسته غذایی در میان سیل‌زدگان
  • ۲۴۱ بسته معیشتی هلال‌احمر بین نیازمندان شهرستان درمیان توزیع شد
  • کمک ۲۳ میلیاردی موسسه خیریه‌ای شیرازی به سیل سیستان‌وبلوچستان
  • روزهای هفته هلال احمر نامگذاری شد
  • توزیع ۲۴۱ بسته معیشتی هلال‌احمر بین نیازمندان شهرستان درمیان
  • توزیع ۲۴۱ بسته معیشتی بین خانواده های کم برخوردار
  • تدوین بسته‌های خدمتی در برنامه سلامت خانواده