Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان تعداد بیماران مبتلا به تالاسمی در استان را 114 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد به تفکیک جنسیت ۵۳ نفر زن و ۶۱ نفر آن مرد هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ دکتر صدیق جدیدالاسلامی با اشاره به 18 اردیبهشت روز جهانی تالاسمی، اظهار کرد: سازمان جهانی بهداشت با هدف پیشگیری از تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی، افزایش دسترسی کامل به خدمات درمانی و بهبود کیفیت زندگی مبتلایان، هشتم ماه می مصادف با هیجدهم اردیبهشت ماه را روز جهانی تالاسمی نامیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در حال حاضر ۶ دهم درصد از تالاسمی کل کشور به استان کردستان اختصاص دارد. وی تعداد بیماران تالاسمی استان را  114 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد  به تفکیک جنسیت ۵۳ نفر زن و ۶۱ نفر آن مرد هستند.

دکتر جدیدالاسلامی تعداد بیماران زیر 20 سال مبتلا به تالاسمی در استان را 33 نفر برشمرد و افزود: تعداد ۸۱ نفر از مبتلایان به این بیماری  بالای20 سال سن دارند هستند. به گفته وی 52 درصد از والدین این بیماران ازدواج خویشاوندی و 48 درصد آنان ازدواج غیر خویشاوندی داشته اند.  

این مقام مسئول  با اشاره به مهمترین  اقدامات دانشگاه برای بیماران تالاسمی، اذعان کرد: دانشگاه علوم پزشکی کردستان به عنوان تنها دانشگاه  در منطقه غرب کشور به همه بیماران تالاسمی در شهر محل سکونت خود خدمات دارویی و درمانی را دریافت می نمایند.

دکتر جدیدالاسلامی ادامه داد: در هر هفت مرکز درمانی تالاسمی، فضای جداگانه با کادر درمانی مجزا افتخار خدمات رسانی به این بیماران را دارند. وی تصریح کرد: انجام تمامی آزمایشات، ویزیت‌های تخصصی و فوق تخصصی مورد نیاز بیماران در مراکز درمانی تابعه دانشگاه صورت می‌گیرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: ارائه خدمات دندانپزشکی رایگان به بیماران در واحد دندانپزشکی بیماران خاص دانشکده دندانپزشکی و در طول زندگی یکبار تخفیف 80 میلیون ریالی خدمت ارتودنسی رایگان از دانشگاه با کسب مجوز از وزارت بهداشت دریافت می نماید. 

طبق اظهارات دکتر جدید الاسلامی،  انجام ام آرآی قلبی و کبدی رایگان برای سنجش میزان رسوب آهن در قلب و کبد این بیماران در مرکز ام آر ای شهید چمران دانشگاه  و ارائه خدمات توانبخشی رایگان شامل فیزیوتراپی، شنوایی سنجی و بینایی سنجی و سنجش تراکم استخوان رایگان در مراکز خصوصی طرف قرارداد دانشگاه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه خدمات تصویربرداری، بستری و جراحی رایگان به بیماران در مراکز درمانی تابعه دانشگاه  به بیماران مبتلا به تالاسمی ارائه می‌شود، گفت: انجام واکسیناسیون کرونا و غیره به صورت رایگان برای بیماران بر اساس پروتوکل ابلاغی وزارت بهداشت در مراکز درمانی تابعه دانشگاه انجام می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: ارائه خدمات توانبخشی رایگان از جمله فیزیوتراپی، شنوایی‌سنجی و بینایی سنجی و سنجش تراکم استخوان ب۶ صورت رایگان در مراکز خصوصی طرف قرارداد دانشگاه، خدمات تصویربرداری، بستری و جراحی رایگان به بیماران در مراکز درمانی تابعه دانشگاه از جمله دیگر اقدامات انجام شده برای بیماران تالاسمی استان است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تالاسمی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان مراکز درمانی تابعه دانشگاه مبتلا به تالاسمی بیماران تالاسمی برای بیماران ارائه خدمات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۳۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات درمانی دانشگاه علوم‌پزشکی بابل به بیش از ۳۳ هزار بیمار

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، سیدعلی مظفرپور گفت: از ابتدای طرح سلامت نوروزی از تاریخ ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۲۴ فروردین ۱۴۰۳، تعداد ۳۳۶۳۰ بیمار در بخش اورژانس مراکز آموزشی و درمانی تابعه این دانشگاه ویزیت شدند. از این تعداد ۲۵۲۶۴ نفر از مراجعه‌کنندگان به صورت سرپایی درمان شده و ۸۳۶۶ نفر نیز بستری شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان داشت: این آمار نسبت مراجعین سال گذشته که ۲۳۷۸۵ نفر بود، ۴۲ درصد افزایش یافت. و در این مدت، ۴۴۶۹ مسافر به مراکز درمانی تابع این دانشگاه مراجعه کردند که ۱۰۹ نفر نیازمند پذیرش و بستری در مراکز درمانی بودند.

وی ادامه داد: در مدت طرح سلامت نوروزی، ۱۶۳۵ عمل جراحی در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی بابل انجام گردید.

مظفرپور اذعان داشت: در طی طرح سلامت نوروزی، ۱۰۶۹۰ تماس با اورژانس ۱۱۵ گرفته شده است که ۲۴۸۳ تماس منجر به اعزام آمبولانس شد. ۷۹۴۱ مورد مشاوره، ۲۶۶ تماس هم متاسفانه مزاحمت بوده است.

این مسئول افزود: اورژانس ١١۵ بابل در این مدت ۲۶۶۸ ماموریت انجام داد که ۱۰۰۹ ماموریت شهری، ۱۶۲۲ ماموریت جاده‌ای، ۱۹ ماموریت بین مراکز درمانی و ۱۸ ماموریت در ایستگاه سلامت بوده است. از کل ماموریت‌های انجام شده ۲۲۰۹ ماموریت غیرتصادفی بوده و ۴۵۹ ماموریت تصادفی بوده است.

وی بیان داشت: لازم به ذکراست از شروع طرح سلامت نوروزی ۲۸۹۰ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی و بین راهی، صورت گرفته است که ۱۸۷ مورد اخطار بهداشتی داده شد و ۴۰ مورد به مراکز قضایی معرفی شده است.

 مظفرپور گفت: در مراکز جامع سلامت شهری و روستایی نیز ۵۹۰۶ ویزیت توسط پزشکان عمومی و دندانپزشکان و ۲۵۷۳ مورد مراقبت مادران صورت گرفته و ۳۵۱۱ مورد واکسیناسیون انجام شده است.

دیگر خبرها

  • جهاد دندانپزشکی در رودان/خدمات قرارگاه مردم به ۲۲۰ هزار خدمت رسید
  • انجام ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تست آزمایشگاهی در کردستان
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی
  • ۲۵۵ بیمار هموفیلی در استان کرمانشاه وجود دارد
  • خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در کرمانشاه ارائه می‌شود
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • ارائه خدمات رایگان به بیماران هموفیلی در مشهد
  • خدمات درمانی دانشگاه علوم‌پزشکی بابل به بیش از ۳۳ هزار بیمار
  • ارائه خدمات بهداشتی درمانی به ۳۴۰۰ مورد حیوان گزیدگی در کردستان