Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

وقوع تصادفات پرشمار در جاده‌های شمالی استان اردبیل با تلفات زیاد در سال‌های گذشته یکی از دغدغه‌های مسئولان و شهروندان استان بود، دغدغه ای که با اجرای دستکم ۳۵۰ کیلومتر پروژه بزرگراهی بتدریج در حال رفع شدن است.

این پروژه‌های بزرگراهی هر چند در نقاط مختلف استان اردبیل در حال ساخت هستند اما حجم قابل توجهی از آن مربوط به مسیری است که مرکز استان را به شهرهای شمالی از جمله مشگین شهر، گرمی، بیله سوار، پارس آباد و اصلاندوز مغان پیوند می‌دهد ، مسیری شلوغ و پرحادثه که تکرار حوادث مرگبار در آن در سال های اخیر نگرانی و انتقاد بیشماری را  موجب شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدحسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل بارها در خطبه های نماز جمعه بر  اصلاح و بهسازی جاده‌های شمال استان اردبیل تاکید کرده است.

وی وضعیت تلفات رانندگی و تصادفات در مسیرهای شمالی استان اردبیل را اسباب نگرانی مردم این منطقه دانسته و می گوید: در مسیر مشگین‌شهر - پارس‌آباد بیشترین تصادفات و تلفات جاده‌ای اتفاق می‌افتد که ضروری است پلیس راه استان با همکاری نهادهای فرهنگی به ارتقای ایمنی راه‌ها و توصیه به رانندگان برای ترددهای ایمن اهتمامی جدی داشته باشند.

به گفته وی، وضعیت جاده‌های شمال استان اردبیل در وضعیت مطلوبی نبوده و همه روزه شاهد تصادفات بسیار با تلفات جانی در این محورهای مواصلاتی هستیم، با توجه به اهمیت این موضوع توسعه راه‌های مواصلاتی به خصوص شمال استان اردبیل بسیار حیاتی بوده و باید اقدام عاجلی در راستای توسعه جاده‌های استان اردبیل انجام شود.

عاملی ادامه می دهد:یکی از مطالبات اساسی مردم استان اردبیل این است که دولت در راستای کاهش تصادفات جاده‌ای در مناطق مختلف استان نسبت به ساماندهی حداقل ۵۰ کیلومتر از جاده‌های شمال استان اقدامات لازم را عملیاتی کند و انتظار این است در این زمینه دولت با برنامه‌ریزی دقیقی اقدامات لازم را انجام داده و با ساماندهی جاده‌های پرخطر استان گامی در راستای حل این معضل بردارد.

جاده‌های شمال استان اردبیل در حال بهسازی و تعریض است

تلفات جاده ای در شمال استان اردبیل به اندازه ای بود که داد و فریاد مردم منطقه مغان را بدنبال داشت به گونه ای که هر هفته در مسیر سربند-پارس آباد و سربند –مشگین شهر سه الی چهار مورد تصادف جاده ای اتفاق می افتاد ولی در سال های اخیر بهسازی این جاده ها شروع و امیدواری مردم برای تردد ایمن و سالم در این جاده ها بیشتر شده است.

اکبر بهنامجو استاندار اردبیل در این باره گفت: جاده‌های شمال استان اردبیل و ضعیت خوبی ندارند ولی در سال های اخیر اقدام خوبی برای بهسازی ،تعریض و چهار باند شدن انجام شده است.

وی افزود:هم اکنون چندین پروژه راهسازی در منطقع مغان از قبیل سه راهی صحرا-امیر کندی،گرمی -بیله سوار و پارس آباد - سزبند و سربند - مشگین شهر در دست اجرا است که با اتمام این پروژه ها شاهد ارتقاء ایمنی راه ها و کاهش تصادفات در این مسیر ها خواهیم بود.

استاندار اردبیل گفت:برنامه‌ریزی دقیق و  اقدامات لازم درباره اجرای پروژه بزرگ چهار بانده کردن جاده‌های شمال استان پیگیری می‌شود و عملیات اجرایی بزرگ‌راه پارس‌آباد - سربند خرداد ماه سال ۱۴۰۰ به اتمام می‌رسد.

بهنام جو از اختصاص اعتبارات لازم به پروژه‌های جاده‌ای شمال استان اردبیل خبر داد و افزود: در حال حاضر با پیگیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به میزان ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بزرگ‌راه پارس آباد به سربند اختصاص یافته که ۱۰ میلیارد آن مربوط به پرداخت مطالبات پیمانکار و ۱۰ میلیارد دیگر برای تکمیل فاز اول این پروژه از پارس‌آباد خواهد بود.

وی پروژه چهار بانده جاده پارس‌آباد را دارای اهمیت بسیار بالایی برای استان دانست و اظهار کرد: به منظور آغاز عملیات اجرایی ۴۵ کیلومتری پروژه چهار بانده مسیر سربند ـ پارس‌آباد تا سه راهی شهرستان مشگین شهر نیز اقدامات اولیه انجام و پیمانکاری قوی برای این پروژه در حال جذب است.

بهنامجو بیان کرد: چهار سال پیش فقط ۵۰ کیلومتر بزرگراه در استان وجود داشت در حالی که هم‌اکنون ۳۵۰ کیلومتر بزرگراه در حال اجرا بوده که شامل پارس‌آباد به سمت سربند و مشگین‌شهر،  بیله‌سوار به گرمی ، سرچم - اردبیل و سه‌راهی سرچم ،کلور درام می‌باشد.

وی بیان کرد: امسال تلاش می‌شود تا ۶۰ کیلومتر بزرگراه در استان به بهره‌برداری برسد.

ابراهیم امامی فرماندار پارس آباد هم از افتتاح چهاربانده سربند ـ پارس آباد در سال جاری خبر داد و گفت: با تزریق ۲۰ میلیارد تومان اعتبار، پیمانکار مربوطه تلاش خود را برای اتمام عملیات اجرایی تا ۳ ماهه دوم سال جاری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه زیرساخت مناسب راه شهرستان پارس آباد از مطالبات به حق مردم شهرستان است، بیان کرد: شهرستان پارس آباد با توجه به پتانسیل‌های موجود، از جمله قطب‌های کشاورزی کشور محسوب می شود و تولید سالانه یک‌ونیم میلیون تن محصولات کشاورزی در این شهرستان وجود یک راه استاندارد را می‌طلبد.

امامی بیان کرد: فاز اول پروژه ۲۰ کیلومتری پارس آباد ـ سربند که راکد بود فعال شده  ودر حال حاضر نزدیک ۸ کیلومتر از مسیر روکش و آسفالت‌ریزی لایه اول انجام شده است.

فرماندار پارس آباد اضافه کرد: چهاربانده شدن مسیر سربند - مشگین شهر نیز از مطالبات به حق مردم شهرستان است و دراین باره  نیز اقدامات اساسی انجام داده شده تا این پروژه برای ۲ سال آینده تکمیل شود.

یه گفته امامی، در مجموع بیش از ۶۷ کیلومتر از جاده  ۱۴۳ کیلومتری پارس‌آباد - مشگین‌شهر اجرایی شده و بخش بزرگی از مشکلات منطقه مرتفع خواهد شد.

عباس جهانگیرزاده نماینده مردم پارس آباد،بیله سوار و اصلاندوز مغان در مجلس هم گفت:یکی از دغدغه های جدی مردم منطقه مغان نبود راه سالم و ایمن می‌باشد که  باید مسئولان استان این دغدغه را با ارتقاء ایمنی و چهار بانده شدن جاده ها برطرف کنند.

وی افزود: مردم منطقه شمال استان اردبیل به ویژه شهرستان های پارس آباد، اصلاندوز و بیله سوار مغان از عدم توسعه و پیشرفت در حوزه راه و جاده های مواصلاتی رنج می‌برند و متاسفانه شاهد بروز بسیاری از سوانح و تصادفات جاده ای در محورهای مواصلاتی این منطقه هستیم.

نماینده پارس آباد ،بیله سوار و اصلاندوز مغان با بیان اینکه در سال‌های اخیر مسیر اصلی پارس آباد به مرکز استان به عنوان جاده مرگ شناخته شده است افزود: با توجه به اینکه جاده پارس آباد- اردبیل دارای مشکلات زیادی بوده و در چندین سال گذشته شاهد بروز حوادث در این مسیر بوده‌ایم ضروری است گام اساسی برای چهار بانده کامل این مسیر انجام شود.

جهانگیرزاده از برنامه‌ریزی برای افتتاح مسیر چهار بانده پارس آباد-سربند خبر داد و گفت: از حدود چندین ماه پیش به دنبال اختصاص ردیف بودجه ملی به پروژه چهار بانده جاده پارس آباد عملیات اجرایی این مسیر از سمت پارس آباد تا سه راهی سربند اجرایی شده و در چند ماه آینده به صورت کامل افتتاح شده و به بهره برداری خواهد رسید.

نماینده مردم شمال استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر پیگیری مشکلات مردم منطقه بیان کرد: در سایه پیگیری ها و تحقق مطالبات مردم مصمم هستیم جاده های مغان را تبدیل به جاده های ایمن و استاندارد بکنیم.

وی با اشاره به تلاش همه جانبه مردم منطقه مغان در بخش کشاورزی، دامپروری و عشایری اظهار کرد: مردم منطقه مغان همواره در بخش کشاورزی، دامپروری و عشایری در تلاش هستند و با توجه به اینکه این منطقه علاوه بر ایفای نقش اساسی در تحقق شعار جهش تولید بسیاری از محصولات کشاورزی کشور را نیز تامین می‌کنند باید به مشکلات جاده ای این منطقه توجه اساسی شود.

نماینده مردم پارس آباد- بیله سوار و اصلاندوز در مقابل این اظهارات تصریح کرد: برای این پروژه سختی‌های زیادی کشیدیم و در آینده هم سختی‌های زیادی در انتظار ما است.

ولی اسماعیلی نماینده گرمی مغان هم در این باره گفت: راه های  شهرستان گرمی نیازمند تامین اعتبار مناسب از سوی وزارتخانه متبوع است و امید است  با حضور وزیر راه در این شهرستان شاهد  تامین اعتبار برای بهسازی جاده های این شهرستان باشیم.

وی افزود: تعیین تکلیف نهایی درباره چهار بانده شدن راه گرمی - بیله سوار و تسریع در عملیات این پروژه از مهمترین خواسته های مردم این شهرستان است.

اسماعیلی اظهار کرد: تسریع در عملیات عمرانی راه ورودی شهر گرمی و آسفالت ۵ کیلومتر چهارباند این شهر که بیش از ۴ سال هنوز تکمیل نشده از دیگر خواسته های مردم منطقه است.

نماینده شهرستان گرمی افزود: توجه به راه های فرعی از جمله راه اصلی موران -گرمی و گرمی - انگوت نیز از دیگر مواردی از که باید مورد توجه قرار گیرد.

اسماعیلی گفت:برای کاهش تصادفات جاده ای در شهرستان لازم است مسیر های اصلی به چهاربانده تبدیل شوند البته در سال های اخیر اقدام خوبی انجام شده و لی کافی نیست.

داود شایقی ، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل هم گفت: اعتبار پروژه‌های راه‌سازی استان در ۲ سال اخیر بیش از چهار برابر افزایش یافته است.

وی افزود: قرار است سالانه ۵۰ کیلومتر بزرگراه در این استان اجرایی و عملیاتی شود تا در بحث حمل و نقل در کنار راه‌آهن وضعیت جاده ای استان اردبیل ارتقا یابد.

شایقی درباره چهارخطه راه‌های استان به عنوان یک زیرساخت اساسی در مسیر توسعه استان افزود: در سال های گذشته تنها یک پروژه جاده  اردبیل – مشگین‌شهر ردیف ملی داشت اما با تلاش و پیگیری ۲ سال اخیر مدیران استانی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه در حال حاضر همه راه‌های استان دارای ردیف ملی هستند.

رئیس  سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: از سال گذشته چهارخطه گرمی – بیله‌سوار، بیله‌سوار – پارس‌آباد، پارس‌آباد – سربند و مشگین‌شهر، نمین – آستارا و اردبیل – سرچم به عنوان پروژه‌های اولویت‌دار در این باب در دستور کار قرار گرفته است.

افزایش ۱۲ برابری اعتبارات راه‌های اردبیل

عمده ترین مشکل جاده های استان اردبیل نبود اعتبار لازم برای بهسازی و احداث بزرگراه بود که سالیان سال محروم از ردیف اجرایی بود ولی در سه سال اخیر دولت تدبیر و امید اعتبار خوبی را برای احداث بزرگراه ها در بودجه ۱۴۰۰ اختصاص داده است.

محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل هم در این باره گفت: در سال‌های اخیر اعتبار توسعه راه‌های استان اردبیل نسبت به سال ۹۶ بیش از ۱۲ برابر افزایش یافته است.

وی افزود: در سال ۹۶ کل راه‌های شریانی و غیر شریانی استان ۴۲۷ کیلومتر بوده که ردیف‌دار کردن آنها در بهره‌مندی از اعتبارات ملی در اولویت برنامه‌ریزی‌ها و پیگیری‌ها قرار گرفته است.

حیدری ادامه داد: استان اردبیل در توسعه بزرگراه‌ها و برخورداری از راه‌های ایمن در سال‌های گذشته جز استان‌های کم برخوردار بوده ولی با تلاشی که استاندار اردبیل و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در سه تا چهار سال اخیر داشتند هم اکنون تمام راه‌های شریانی استان اردبیل از جنوب تا شمال و شرق تا غرب دارای ردیف ملی برای توسعه بزرگراهی هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: ۵۳۶ کیلومتر راه و محور مواصلاتی در استان هم اکنون ردیف اعتبار ملی دارند که در چهار سال اخیر همه این اعتبارات در بودجه سالانه تثبیت شده است.

حیدری افزود: تمام مسیرهای مواصلاتی استان ازقبیل اردبیل - سرچم، اردبیل - آستارا، اردبیل -مشگین‌شهر و شهرهای شمال و جنوب استان دارای طرح‌های مصوب بزرگراهی هستند که احداث چهار خطه در آنها شروع شده است.

وی به تکمیل مطالعات امکان‌سنجی فاز یک و دو در سال‌های اخیر اشاره کرد و ادامه داد: در کنار تکمیل مسیر اردبیل - مشگین در شمال استان بیش از ۴۵۰ کیلومتر راه  از سه راهی صحرا گرفته تا گرمی - بیله‌سوار و پارس‌آباد -مشگین‌شهر در حال انجام است که گام به گام احداث و توسعه آنها جزو برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌های اصلی قرار گرفته است.

حیدری اظهار کرد: البته در جاده‌هایی که آمار تردد آنها بالاست احداث و تکمیل راه‌ها در اولویت قرار گرفته و این نکته را باید گفت که برای احداث هر کیلومتر راه و بزرگراه ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان منابع نیاز است که رقم سنگینی محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر برای احداث ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان انتخاب پیمانکار انجام شده و تا یک ماه آینده در محور اردبیل – سراب نیز عملیات اجرایی و انتخاب پیمانکار انجام می‌شود.

حیدری درباره تکمیل و راه‌اندازی مسیر اردبیل – مشگین‌شهر افزود: لایه دوم آسفالت ۱۰ کیلومتر از این مسیر به محض بهبود شرایط جوی انجام خواهد شد و با تکمیل هشت کیلومتر از این مسیر،  پروژه اردبیل – مشگین به زیر بار ترافیک خواهد رفت.

حیدری درباره مسیرپارس‌آباد -سربند و سربند -مشگین‌شهر نیز گفت: در کنار تکمیل مسیر پارس‌آباد - سربند به طول ۴۵ کیلومتر، مسیر سربند - مشگین‌شهر با قرارداد اولیه ۵۱۸ میلیارد تومان توسط پیمانکاران بومی آغاز شده است.

 

 

مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه عملیات اجرایی باند دوم جاده رضی- امیرکندی در شهرستان گرمی مغان شروع شده است افزود:  پیش‌بینی می‌شود این پروژه مردادماه امسال به بهره‌برداری برسد.

 حیدری افزود: در مسیر رضی – امیرکندی ۱۲ کیلومتر با پیمانکار عقدقرارداد شده و قرار است تا پایان خرداد چهار کیلومتر این مسیرآماده آسفالت‌ریزی شود و باقی مانده این مسیر هم تا آخر مردادماه تکمیل می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به روند اجرایی مطلوبی که در این پروژه است امیدواریم امسال شاهد افتتاح این پروژه و اتصال بزرگراه اردبیل - سه‌راهی رضی به شهر رضی باشیم و امکان تردد ایمن و مطمئن برای شهروندان ایجاد شود.

حیدری ادامه داد: استان اردبیل در توسعه بزرگراه‌ها و برخورداری از راه‌های ایمن در سال‌های گذشته جزو استان‌های کم‌برخوردار بوده ولی هم‌اکنون تمام راه‌های شریانی از جنوب تا شمال و شرق تا غرب این استان دارای ردیف ملی برای توسعه بزرگراهی هستند.

وی با بیان اینکه امسال ۶۰ کیلومتر بزرگراه در قالب ۹ پروژه افتتاح می‌شود، گفت: در سال آینده بیش از ۸۸ کیلومتر، سال ۱۴۰۲ حدود ۹۰ کیلومتر و سال ۱۴۰۳ نیز ۹۸ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل احداث خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: برای احداث و راه‌اندازی ۵۸۲ کیلومتر بزرگراه در این استان به پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

استان اردبیل ۱۸۵ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: استان اردبیل جاده های شمال استان اردبیل کیلومتر بزرگراه در استان شهرسازی استان اردبیل شمال استان اردبیل سال های گذشته استان اردبیل استان اردبیل مردم منطقه مغان سال های اخیر عملیات اجرایی توسعه بزرگراه میلیارد تومان برنامه ریزی کیلومتر راه حال حاضر بیله سوار مدیرکل راه چهار بانده برای احداث مسیر سربند جاده ای انجام شده مشگین شهر پارس آباد پروژه ها هم اکنون سال اخیر ردیف ملی راه ها جاده ها سه راهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۳۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت راه‌های کشور؛ بارش و تردد روان در جاده‌های شمالی

بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور، در محورهای چالوس، فیروزکوه، هراز، آزادراه تهران -شمال و آزادراه قزوین– رشت (رفت و برگشت) تردد روان برقرار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور، آخرین وضعیت راه‌ها به شرح زیر است:

آخرین وضعیت جوی ترافیکی محورهای شمالی

- تردد روان در محورهای چالوس، فیروزکوه، هراز، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین – رشت (رفت و برگشت)

*در ضمن محورهای شمالی دارای بارش باران است.

آخرین وضعیت جوی ترافیکی محورهای دیگر

- ترافیک نیمه سنگین در آزادراه قزوین – کرج محدوده‌های حسین آباد و گلشهر

- ترافیک سنگین در آزادراه تهران - کرج – قزوین حدفاصل شهرک جهان نما تا پل کلاک و محدوده مهرویلا

- ترافیک نیمه سنگین در محور تهران – شهریار در برخی مقاطع

آخرین وضعیت جوی

- بارش باران در برخی از محورهای استان‌های تهران، البرز، مازندران، اصفهان، سمنان، مرکزی، قزوین، لرستان قم، همدان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، یزد چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد و گلستان

محورهای مسدود شریانی

محور خرم آباد – پلدختر تا اطلاع بعدی مسدود بوده و تردد از محور جایگزین خرم آباد – کوهدشت و آزادراه خرم آباد – پل زال انجام می‌گردد.

رودبار جنوب – ایرانشهر

انارک - چوپانان

محورهای مسدود غیرشریانی

هشتگرد – طالقان

کمربندی جدید خرانق – یزد

اسپکه – بمپور

کنارک – زرآباد – جاسک

یزد – دربید

اردکان - هامانه

محورهای دارای انسداد فصلی

سروآباد - پاوه

گنجنامه – تویسرکان

وازک – بلده

پونل – خلخال

کد خبر 746329

دیگر خبرها

  • آسفالت ریزی ۵ کیلومتر از آزادراه زنجان قزوین به اتمام رسید
  • جابه‌جایی ۲۵۲ هزار تن کالا از استان اردبیل
  • اجرای طرح ایمن سازی مدارس در شهر جورقان
  • ۷۰ نقطه حادثه در مسیرهای اربعینی ایمن سازی شدند
  • اجرای طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌های مازندران
  • تکمیل بزرگراه زهک-زابل وتقاطع غیرهمسطح زهک درشش ماهه اول امسال
  • وضعیت راه‌های کشور؛ بارش و تردد روان در جاده‌های شمالی
  • روند اجرای پروژه گردنه عامری دیلم تسریع شود
  • بزرگراه قم - جعفرآباد بهسازی می‌شود
  • محدودیت تردد در آزادراه کرج-قزوین