Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: هم بنده و هم وزیر راه و شهرسازی اطلاعات سکونت خود را در سامانه املاک و اسکان ثبت کرده‎‌ایم و ثبت این اطلاعات برای همه مردم از جمله مدیران و مسئولان الزامی است.

محمود محمودزاده در گفت‌وگو با ایلنا درباره افرادی که تمایل به ثبت اطلاعات محل سکونت و املاک خود ندارند، اظهار داشت: آمار و اطلاعات تعداد کل واحدهای مسکونی در کشور موجود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر در سامانه املاک و اسکان این امکان فراهم شده که افراد شرایط سکونت خود را احراز کنند که مالک کدام و چه تعداد از این واحدها هستند اما تعدادی از واحدها که مالکیت آن را احراز نمی‌شود یا اطلاعات اشتباه از آن ثبت می‌شود، طبق قانون تمام این واحدها هم خالی تلقی شده و مالیات خانه‌های خالی بر آن وضع خواهد شد و دیگر نیازی به اثبات هم نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه این قانون به طور گسترده اطلاع رسانی شده است و از تاریخ نوزدهم خردادماه این قانون اعمال می‌شود و ما هم مجری قانون هستیم، افزود: پس از پایان تاریخ و مهلت اعلام شده برای احراز و ثبت اطلاعات مالکیت و اطلاعات محل سکونت، هر آنچه که تعیین تکلیف و احراز نشده باشد طبق قانون خانه خالی تلقی می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به الزامی بودن ثبت اطلاعات محل سکونت مستاجران گفت: مستاجران هم باید محل اقامت خود را ثبت کنند. دو موضوع در قانون دیده شده؛ اول بحث اخذ مالیات از خانه‌های خالی است و موضوع دیگر ثبت اطلاعات محل اقامت خانوار است و طبق این قانون قرار بر این است که کد پستی به کد ملی افراد متصل شود و تمام خدماتی که از این پس افراد از دستگاه‌های دولتی دریافت می‌کنند منوط بر ارایه کد یکتا است که پس از ثبت اطلاعات خود، این کد به افراد ارایه می‌شود. بنابراین مستاجران هم باید این اطلاعات را ثبت کنند که کد یکتا بگیرند.

محمودزاده افزود: ثبت نام مدرسه فرزندان، دریافت خدمات بانکی، یارانه و دریافت هرگونه خدمت دیگری منوط به ارائه این کد یکتا است. بنابراین چه مالک و چه مستاجر باید اطلاعات خود را ثبت کنند که بتوانند کد یکتا داشته باشند.

وی ادامه داد: در بحث شناسایی خانه‌‌های خالی که بُعد دیگری از این قانون، بحث مالیات است، طبق قانون گفته شده که افراد دو اقامتگاه اصلی و فرعی می‌توانند داشته باشند اما برای مازاد واحدهایی که در اختیار دارد باید مالیات بپردازند مگر اینکه آن واحد خالی نباشد. اگر مالک فردی را به عنوان مستاجر یا ساکن برای واحد مازاد خود معرفی نکند، مشمول مالیات خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه بنده هم محل سکونتم را در سامانه ثبت کرده‌ام، گفت: وزیر راه و شهرسازی هم در سامانه املاک و اسکان ثبت نام کرده است و تمام مدیران در هر سطحی باید نسبت به ثبت اطلاعات املاک خود اقدام کنند.

محمودزاده تاکید کرد: مدیران و افرادی که در خانه‌های سازمانی سکونت دارند هم ملزم به ثبت این اطلاعات هستند.

وی گفت: اگر بخواهیم مشکل مسکن و برنامه ریزی برای این حوزه را رفع کنیم، چاره‌ای جز این اقدام نداریم و در تمام دنیا این مساله رایج است و مردم باید اطلاعات خود را ثبت کنند. در حال حاضر هیچ آماری در این حوزه در کشورمان مطلق نیست و براساس اطلاعات مرکز آمار است که هر 5 سال یکبار و توسط احراز خود افراد صورت می‌گیرد، اعلام می‌شود. بنابراین در بحث مستندات قانونی در این بخش، این ضعف وجود دارد. به همین دلیل امکان برنامه ریزی دقیق برای حوزه مسکن  وجود ندارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره دلایل ترس برخی از مردم برای ثبت املاک، اظهار داشت: شاید نگران این موضوع هستند که مشمول مالیات شوند و طبیعی است که تمام مردم تمایل دارند که اطلاعات شخصی‌شان محرمانه باقی بماند. اگر بخواهیم یک شرایط عادلانه‌ای در کشور برقرار کنیم همه باید در پرداخت مالیات سهیم باشند و نه فقط افراد حقوق بگیر که هر ماه به طور منظم مالیات از حقوق شان کسر می‌شود. اما شاهد هستیم که افرادی با درآمدهای بسیار بالا فرار مالیاتی دارند. مردم باید خودشان کمک کنند تا بار مالیات متوازن شود و پرداخت مالیات عدالت محور شود. بنابراین از ثبت املاک خود و همکاری با دولت هراسی نداشته باشند.

لینک کوتاه: asriran.com/003Hi8

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: معاون وزیر راه و شهرسازی سامانه املاک و اسکان ثبت اطلاعات اطلاعات محل ثبت کنند محل سکونت کد یکتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۳۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالک گران‌ترین خانه جهان چه کسی است؟

عمارت Château d’Armainvilliers، واقع در شهرستان سِن-اِ-مارندر در حومه پاریس، یک عمارت وسیع و دیدنی است.

به گزارش روزیاتو، این قلعه که در اواخر قرن نوزدهم بر پایه‌های یک قلعه متعلق به قرن دوازدهم ساخته شده، قبل از اینکه در دهه ۱۹۸۰ توسط پادشاه مراکش خریداری شود، متعلق به امپراتوری بانکی روتشیلد بوده است.

اعتقاد بر این است که از آن زمان به بعد، پادشاه مراکش مجموعه‌ای از نوسازی‌ها و بهسازی‌ها را در این عمارت عظیم انجام داده که بیش از ۱۰۰ اتاق، ۲،۵۰۰ متر مربع زیر بنا، هزار هکتار زمین و یک دریاچه خصوصی دارد.

پسر حسن دوم (پادشاه مراکش) پس از مرگ پدرش این ملک را به یک خریدار ناشناس در خاورمیانه در سال ۲۰۰۸ فروخت. اکنون این عمارت با رقم خیره‌کننده ۴۳۵ میلیون دلار به فروش گذاشته شده است.

به گفته ایگناس مویسن که مدیریت فروش این ملک را برعهده دارد، این عمارت مظهر «فرهنگی و عظمت» است.

اما باید دید که آیا خریداران بالقوه پس از آنکه کارشناسان املاک فرانسوی قیمت این عمارت را «بی اساس» و به شدت بالا خواندند، علاقه‌ای به خرید نشان خواهند داد یا خیر.

این قلعه که در حومه شهر در فاصله کمتر از ۳۲ کیلومتری از قلب پایتخت فرانسه قرار دارد، بدون شک برای خانواده سلطنتی مناسب است.

این ملک علاوه بر فضای عظیم خود، مملو از تجهیزات مجلل ساخته‌شده به دستور پادشاه مراکش است.

گفته می‌شود که عمارت Château d’Armainvilliers شامل یک حمام آبگرم، سالن زیبایی و آرایشگاه و یک مرکز پزشکی و دندانپزشکی کاملاً مجهز است تا پادشاه و خانواده‌اش بتوانند خدمات باکیفیتی را در آسایش خانه خود دریافت کنند.

فضای داخلی عمارت با موزاییک‌های کلاسیک مراکشی و کاشی‌های دیواری تزئین شده است.

در محوطه عمارت تعدادی اصطبل برای نگهداری ۵۰ اسب وجود دارد که برای علاقه‌مندان به اسب‌سواری مناسب است.

در زیر ملک، شبکه عظیمی از تونل ها، آشپزخانه‌ها و فضا‌های ذخیره‌سازی قرار دارد که به آن «مترو» گفته می‌شود.

این شبکه مقادیر زیادی غذا و کالا را در خود جای داده و به ساکنان و مهمانان این امکان را می‌دهد تا از اقامت خود بدون نیاز به تماس با کارکنان لذت ببرند.

مویسن درباره این ملک گفته است:

اما منابع املاک و مستغلات فرانسوی قیمت تعیین‌شده برای این ملک را بیشتر از ارزش واقعی آن می‌دانند.

به گفته سه نماینده املاک لوکس که به شرط ناشناس ماندن با نشریه املاک و مستغلات فرانسوی Le Figaro Immobilier مصاحبه کرده اند، قیمت درخواستی ۹ رقمی برای این ملک منطقی نیست.

آن‌ها همچنین نسبت به مشخص نبودن هویت مالک فعلی که این ملک را به مبلغ ۲۴۰ میلیون دلار در سال ۲۰۰۸ خریداری کرده، ابراز نگرانی کردند.

Château d’Armainvilliers هفته‌ها پس از عرضه گران‌ترین ملک آمریکا در ماه فوریه با قیمت ۲۹۵ میلیون دلار وارد بازار شد.

ملک ناپل، یک مجتمع ساحلی در فلوریدا بوده که توسط جان دوناهو، سرمایه‌دار در دهه ۱۹۸۰، به قیمت ۱ میلیون دلار ساخته شده است.

خانواده دوناهو برای چندین دهه از گردهمایی‌ها و جشن‌ها در این ملک لذت بردند و میزبان چهره‌های برجسته‌ای مانند رئیس‌جمهور سابق جرج اچ. دابلیو. بوش و آرنولد پالمر بوده اند.

این ملک سه خانه و یک حوضچه قایق‌رانی خصوصی دارد و رقم درخواستی برای فروش آن در ایالات متحده رکوردشکنی کرده است.

اگر ملک ناپل به قیمت درخواستی فروخته شود، می‌تواند رکورد بیشترین مبلغ فروش مسکونی در آمریکا را به نام خود ثبت کند. به گفته مشاوران املاک، خریداران احتمالی این ملک آنقدر ثروتمند هستند که می‌توانند عمارت‌های موجود را تخریب کرده و سپس آن‌ها را بازسازی کنند.

اقامتگاه اصلی در این ملک با مساحت تقریبی ۱،۰۶۸ متر مربع در سال ۱۹۸۹ ساخته شد.

دو خانه دیگر بعداً در سال‌های ۱۹۹۰ و ۲۰۱۳ به ملک ناپال اضافه شدند.

این مجتمع همچنین شامل بخشی از جزیره کیویدین بوده و در سال ۲۰۰۵ خانه‌ای به مساحت ۱،۴۰۰ متر مربع در آنجا بنا شد.

دیگر خبرها

  • آیا همه موجرها ثروتمند هستند؟
  • مالک گران‌ترین خانه جهان چه کسی است؟
  • سازمان بازرسی به وزیر جهاد کشاورزی هشدار داد
  • شرط بخشودگی مالیاتی اعلام شد
  • تمدید مهلت اصلاح و تکمیل اظهارنامه برآوردی مالیات بر ارزش افزوده
  • مالیات خودرو‌های لوکس مشخص شد | کدام مدل‌ها مشمول مالیات می‌شوند؟
  • اعلام جزئیات کاهش ساعت کار هفتگی
  • رسانه ها مالکین اراضی و املاک را برای اخذ سند ترغیب کنند
  • کاهش ساعت کاری شامل بخش خصوصی و کارگری هم می‌شود؟
  • جزئیات مالیات ثروت در ۱۴۰۲/ وصول ۵ میلیارد از خانه های خالی