Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-24@19:33:43 GMT

نامه فراکسیون زنان به رئیس قوه قضائیه برای عفو زندانیان زن

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۳۴۸۵

نامه فراکسیون زنان به رئیس قوه قضائیه برای عفو زندانیان زن

آفتاب‌‌نیوز :

سارا فلاحی گفت که این فراکسیون نامه ای به آیت الله رییسی رییس قوه قضاییه نوشته و در آن خواستار شده که در درخواست از مقام معظم رهبری، نسبت به عفو زندانیان زن و به طور ویژه زندانیان زن سرپرست خانوار و یا زنان دارای فرزند بذل توجه ویژه صورت گیرد.

به گفته فلاحی متن این نامه به شرح زیر است:

«حضرت آیت‌الله رییسی
رئیس محترم قوه قضاییه
با اهدا سلام و تحیت و آرزوی قبولی طاعات
احتراماً، حضور حضرت‌عالی در رأس قوه قضاییه امیدبخش گسترش عدالت و آرامش برای ایران اسلامی بوده و رویکرد تحولی شما زمینه‌ساز تحقق بیشتر آرمان‌های انقلاب اسلامی است و در میان تحولات صورت‌گرفته، توجه ویژه به ضرورت‌ها و مصالح اجتماعی برای درخواست عفو زندانیان، تصویر دیگری از دستگاه قضا را نمایان کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همان‌گونه که مستحضرید فقدان حضور همسر و مادر در خانواده، خانواده را آسیب‌پذیر می‌کند و پیامدهای زیان‌باری برای افراد خانواده به همراه دارد در واقع خانواده‌های زندانیان زن علاوه بر مشکلات عمومی خانواده‌های زندانی، مسایل بیشتری را تجربه می‌کنند به همین منظور، اولویت آزادسازی و عفو زنان زندانی به‌ویژه زندانیان زن دارای جرایم غیرعمد و جرایم مالی می‌تواند از آسیب‌های حوزه خانواده بکاهد.

اعضای فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی از حضرتعالی تقاضا دارند در درخواست از مقام معظم رهبری، نسبت به عفو زندانیان زن و به طور ویژه زندانیان زن سرپرست خانوار و یا زنان دارای فرزند بذل توجه ویژه صورت گیرد.
توفیقات روزافزون حضرتعالی را از خداوند متعال خواستاریم.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: قوه قضائیه زندانیان زن عفو زندانیان زندانیان زن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۳۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی آزاد می‌شوند

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: در طول ۳ سال گذشته، کمک‌های خیران به جشن‌های‌گلریزان افزایش ۵۵ برابری داشته که نشان از اعتماد مردم به مجموعه دستگاه قضایی استان است.

وی افزود: از محل کمک‌های‌مردمی جمع‌آوری شده پارسال ۷۷۵ محکوم مالی و جرایم غیرعمد از زندان‌های سطح استان آزاد شدند و امید است با کمک‌های مردمی به ستاد دیه در جشن‌های‌گلریزان امسال در قدم اول ۲۵۰ نفر از ۶۰۰ زندانی جرایم غیرعمد و مالی استان تا پایان اردیبهشت‌ماه از زندان آزاد شود و به کانون گرم خانواده بازگردند.

عتباتی در پایان از انجمن حمایت از زندانیان هم خواست تا اقدامات خود را درزمینه حرکت به سمت درآمد زایی مستمر و پایدار برای خانواده‌های زندانیان نیازمند سوق دهند.

در جشن‌گلریزان امسال خیران در میاندوآب مبلغ ۷ میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان به صورت نقد به حساب ستاد دیه واریز کردند.

همچنین شاکیان نیک سیرت هم به میزان ۳ میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان در ماه‌رمضان از حق خود گذشت کرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • ۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی آزاد می‌شوند
  • اصلاح دستورالعمل فرزندخواندگی و کمک به جمع‌شدن برخی شیرخوارگاه‌ها
  • رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس بیان کرد؛ نمره ضعیف کشور در برخی شاخص های محیط زیستی
  • ۲۳۰۰ قطعه زمین ویژه‌ طرح جوانی جمعیت در بیرجند آماده واگذاری است
  • ۸۵ پرونده قصاص در سراسر کشور منجر به سازش شد
  • توضیح مهم دستیار ویژه معاون اول رئیس‌جمهور درباره واردات خودرو
  • سلیمی نمین : ۹۹ درصد زنان با هر نوع الزام در حجاب حساسیت ویژه دارند/ جامعه را به سمت لجبازی نبریم
  • عوامل ویژه برنامه‌های قرآنی در ماه رمضان تجلیل شدند
  • شاد شدن ۶۲ خانواده با رهایی زندانیان
  • معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده مطرح کرد؛ درخواست دوباره برای درج نام مادر در کارت ملی