Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-18@23:10:46 GMT

این سریال شبهات کاذب درباره ایدز را از بین برد

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۳۴۹۰

این سریال شبهات کاذب درباره ایدز را از بین برد

امیررضا دلاوری بازیگر سینما و تلویزیون درباره تجربه حضور در سریال «پریا» که این شب‌ها پخش می‌شود، تأکید کرد سریال‌هایی از این دست ترس کاذب از بیماری‌هایی، چون ایدز را از بین می‌برند.

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، امیررضا دلاوری بازیگر تلویزیون درباره سریال «پریا» که این روز‌ها از شبکه آی‌فیلم پخش می‌شود بیان کرد: سریال «پریا» خیلی راحت و بی واسطه به سراغ یکی از معضلات اجتماعی رفته بود و بی تعارف درباره آن حرف می‌زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایدز یکی از واقعیات جوامع امروزی است که سال‌هاست درباره این بیماری و مبتلایانش اطلاع رسانی می‌شود و در این سریال فقط درباره بیماری ایدز حرف زده نمی‌شود بلکه به مبتلایان هم پرداخته می‌شود.

وی ادامه داد: سریال «پریا» می‌خواهد خیلی رک و راست با مخاطبانش از بیماری ایدز صحبت کند و اطلاعات و معلوماتی را در ارتباط با آن ارائه دهد. فکر می‌کنم حرف اصلی سریال این است که مبتلایان به ایدز به مانند بقیه افراد جامعه هستند و حق زندگی و ادامه حیات دارند و می‌توانند بدون هیچ‌گونه مشکل و دردسری در کنار افراد سالم زندگی کنند.

دلاوری درباره ساخت سریال‌هایی که با محور چنین موضوعاتی شکل می‌گیرد، عنوان کرد: به نظرم ساخت چنین سریال‌هایی می‌تواند در آشنایی مردم با حقایق بیماری‌هایی مانند ایدز موثر باشد و باعث شود که ترس کاذب از این بیماری و مبتلایانش از بین برود. پخش سریال‌هایی آموزنده‌ای مثل «پریا» البته به بهتر شدن کیفیت زندگی مبتلایان ایدز و رفع قضاوت‌های ناعادلانه و جاهلانه نسبت به آن‌ها منجر می‌شود. به هر حال، این افراد هم حق و حقوقی دارند که باید لحاظ و رعایت شود.

وی درباره نقش خود نیز گفت: راستش تفاوت این نقش با نقش‌هایی که قبل از «پریا» بازی کرده بودم دلیل اصلی حضورم در سریال بود. پیش از «پریا»، نقشی شبیه علیرضا را تجربه نکرده بودم و ایفای آن واقعاً برای خودم جذاب و چالش برانگیز بود. این درست که علیرضا یک کاراکتر مثبت است، اما برای خود من تجربه جدیدی بود و دوست داشتم چنین نقشی را بازی کنم. البته ناگفته ماند که حضور حسین سهیلی زاده به عنوان کارگردان هم در حضورم در پروژه بی تاثیر نبود و دوست داشتم همکاری با ایشان را تجربه کنم. سهیلی زاده کارگردان کاربلدی است و معمولاً سریال‌های پرمخاطبی می‌سازد.

وی درباره مثبت بودن این نقش گفت: همین مثبت بودن علیرضا برای من عامل جذابیت او به شمار می‌رفت. قبل از سریال «پریا» چنین نقش مثبتی را بازی نکرده بودم و همین موضوع برایم جذاب به نظر می‌رسید. یک بازیگر دوست دارد همه نقش‌ها را در کارنامه هنری‌اش داشته باشد و نقش علیرضا هم از آن نقش‌هایی بود که دوست داشتم تجربه‌اش کنم و حتی نقش ساده و مثبتی مثل کاراکتر علیرضا هم می‌تواند برای یک بازیگر جذاب و چالش‌برانگیز باشد، البته به شرطی که برای بار اول باشد و به تکرار و کلیشه ختم نشود. حتی نوع چهره‌پردازی و طراحی لباس کاراکتر علیرضا هم برای من به عنوان بازیگر، تازه و جذاب بود، هر چند ممکن است برای مخاطب چنین شخصیت‌هایی تکراری شده باشند. در هر حال، علیرضا هر چه قدر هم که مثبت به نظر می‌رسید، برای من حکم یک تجربه تازه را داشت.

این بازیگر در پایان درباره فعالیت در حوزه بازیگری نیز بیان کرد: به خاطر شرایط موجود و کرونا گزیده کار شده‌ام و ترجیح می‌دهم کمتر کار کنم.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سریال پریا صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران سریال تلویزیونی سریال هایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۳۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علیرضا قزوه: فصل دوم سرزمین شعر در حال ساخت است

علیرضا قزوه شاعر و داور مسابقه سرزمین شعر که از شبکه ۴ سیما پخش شد، گفت: سرزمین شعر برنامه‌ای است که در ادامه جشنواره بین‌المللی شعر فجر تعریف شده است.

وی افزود: دوستان ما در شورای عالی شعر وزارت ارشاد شورایی تشکیل دادند و جلساتی گذاشتند و همینطور در حوزه هنری جلسات متعددی گذاشتیم و از تعداد دیگری از شعرا هم نظرخواهی کردیم و طرح این برنامه در شبکه چهار اجرایی شد.
 
قزوه تصریح کرد: هدف از این برنامه بیشتر علاقمند کردن مردم با ادبیات و شعر بود که بسیار مورد توجه مردم قرار گرفت و دوستان از روند آن راضی هستند. همچنین شعر‌هایی که در این برنامه خوانده شد در فضای نوروز و ماه رمضان بود و تعطیلات نوروز کمک کرده بود که این برنامه بهتر دیده شود.
 
وی ادامه داد: برنامه سرزمین شعر با ۶۴ شاعر و حضور حدود ۳۰ نفر عوامل از مدیران و سرگروهان و داوران و تهیه کننده که همگی شاعر هستند اجرا شد. این اولین باری است که متولیان برنامه‌ای همگی شاعر هستند و یک کار ادبی فاخر انجام شد.

قزوه افزود: این برنامه در آینده استمرار خواهد داشت و در حال حاضر در حال ساخت فصل دوم هستیم که به امید خدا در یکی دو ماه آینده پخش می‌شود.

وی ادامه داد: ممکن است با شاعران فارسی زبان برنامه را شروع کنیم یا با زبان‌ها و قومیت‌های مختلف، این‌ها موضوع‌هایی است که در آینده مشخص خواهد شد. احتمال دارد با توجه موضوعات جدید، تغییراتی در داوران نیز انجام شود، اما قطعا داوران خبره‌ای در این راستا انتخاب خواهند شد.

گفتنی است برنامه سرزمین شعر اولین رقابت تخصصی در حوزه شعر معاصر ایران است که حدود ۶۴ شاعر در گروه‌های متفاوت با یکدیگر رقابت می‌کنند و اشعارشان توسط داوران این برنامه، متشکل از ناصر فیض، علیرضا قزوه، محمد کاظم کاظمی و علی محمد مودب به تهیه کنندگی علی زارعان مورد داوری قرار گرفت.

این برنامه در ۲۶ قسمت ۷۰ دقیقه‌ای که تا پایان عید سعید فطر ادامه داشت، بر روی آنتن شبکه ۴ سیما پخش شد.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • علیرضا قزوه: فصل دوم سرزمین شعر در حال ساخت است
  • گزارش زنده: گل‌گهر 0 - 0 استقلال خوزستان
  • ترکیب گل‌گهر برای بازی با استقلال خوزستان
  • با ایمان به شعار ما می‌توانیم بر همه مشکلات غلبه خواهیم کرد/ دشمن می‌خواهد با شبهات علمی و شهوت عملی، ایمان و امید جوانان را هدف قرار دهد
  • گلف بازی کردن مهدی طارمی و علیرضا بیرانوند (فیلم)
  • داروی ایدز از فضا به زمین افتاد!
  • اوسمار برای یک بازی خاص بیرانوند را می‌خواهد
  • ویدیوی دور از انتظار علیرضا پناهیان به مناسبت تولدش با آهنگ حامد زمانی
  • علیرضا بیرانوند جدید اینجاست | عکس
  • وانت‌بارهای سنندج در آستانه ساماندهی/بیکاری عامل ایجاد شغل کاذب