Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-20@04:23:13 GMT

برداشت گندم و کلزا در زرین دشت

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۳۵۳۸

برداشت گندم و کلزا در زرین دشت

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، روح اله دیانت مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرین دشت گفت: با هماهنگی بعمل آمده از سوی روح اله شعاعی مسئول واحد مکانیزاسیون زرین دشت عملیات برداشت کلزا در شهرستان آغا شده است.

او، بیان کرد: در حال حاضر یک دستگاه کمباین نیوهلند که مجهز به هد کلزا است در حال برداشت مزارع از منطقه دهنو زرین دشت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیانت، تصریح کرد: عملیات برداشت کلزا در سطح ۱۵۰ هکتار از مزارع شهرستان زرین دشت انجام می شود که بیش از ۵  تن در هکتار تولید دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرین دشت، ادامه داد: با هماهنگی بعمل آمده کار خرید کلزا در  زرین دشت انجام  می شود تا کشاورزان زحمتکش بتوانند در همین شهرستان محصول خود را تحویل داده و هزینه کمتری را متحمل شوند.

او، افزود: نرخ تعیین شده کلزا به ازاء هرکیلو گرم ۱۱۰۰۰ تومان می‌باشد که بلافاصله پرداخت می شود.

انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی برداشت کلزا زرین دشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۳۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با آفت سن گندم در بیش از هزار هکتار از مزارع جهرم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم گفت: در سال زراعی جاری تاکنون سم پاشی علیه سن غلات در هزار و ۶۷ هکتار از مزارع گندم و جو این شهرستان صورت گرفته است که پیش بینی می‌شود تا سه هزار هکتار نیز افزایش یابد.
حسن زمانی افزود: تاکنون این سم پاشی بیشتر در مرحله سن مادری انجام شده است و مبارزه شیمیایی با پوره سن مادری با هدف جلوگیری از خسارت سن به مزارع گندم تا نیمه اردیبهشت ماه ادامه دارد.
زمانی گفت:  در مرحله اول، این آفت از گندم تغذیه می‌کند و باعث می‌شود تعداد خوشه کمتری در واحد سطح ایجاد شود و در مرحله دوم ، پوره‌های این آفت از دانه تغذیه می‌کنند.
شهرستان جهرم در جنوب فارس و در فاصله ۱۹۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • پیش بینی برداشت بیش از ۹۰ هزار تن گندم در میاندوآب
  • مبارزه علیه آفت‌ سن‌ گندم در مهاباد به ۱۵ هزار و ۴۰۰ هکتار رسید
  • مبارزه با آفت سن گندم در بیش از هزار هکتار از مزارع جهرم
  • برداشت ۴ هزار تن گندم در بوشهر + فیلم
  • مبارزه با بیماری‌های گندم در مزارع بهشهر
  • مبارزه با آفت سن گندم در بیش از ۱۵ هزار هکتار از مزارع مهاباد
  • پیش بینی تولید بیش از ۹۳ هزار تن محصول گندم در شهرستان میاندوآب
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۷۰ هزار تن محصول از مزارع «گیلانغرب»
  • آغاز برداشت دانه‌های طلایی گندم در شادگان
  • ثبت نام کشاورزان در سامانه پهنه بندی، شرط خرید گندم