Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@10:12:17 GMT

تزریق ۳۰۸ میلیون دوز واکسن کرونا در چین

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۳۵۹۲

تزریق ۳۰۸ میلیون دوز واکسن کرونا در چین

به گزارش ایرنا از روزنامه مردم چین، کمیسیون ملی بهداشت چین روز شنبه اعلام کرد: این افراد با استفاده از چهار نوع واکسن تولید داخل واکسینه شده اند.

این کمیسیون با اشاره به صدور مجوز استفاده  اضطراری واکسن ساخت شرکت دولتی داروسازی سینوفارم چین گفت که انتظار می رود این واکسن در سراسر جهان ترویج شود و نقشی به مراتب بزرگ تر را در جنگ جهانی علیه اپیدمی کرونا ایفا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واکسن سینوفارم چین یکی از اولین واکسن هایی است که مجوز استفاده اضطراری در چین را دریافت کرده است و با بیشترین میزان عرضه و واکسیناسیون داخلی، یکی از واکسن های معتبر در سراسر جهان محسوب می شود.

سینوفارم اولین واکسن تولید شده توسط یک کشور در حال توسعه است که برای استفاده اضطراری به تائید سازمان بهداشت جهانی رسیده و در عین حال ششمین واکسن ضد بیماری کووید-۱۹ در کل جهان است که مجوز استفاده اضطراری را دریافت کرده است.

«یانگ شیائومینگ» رئیس شرکت بیوتکنولوژی «سینوفارم» چین هم در یک نشست خبری تاکید کرد که واکسن غیر فعال این شرکت برای بازاریابی در ۵ کشور و استفاده در ۶۲ کشور به تائید رسیده است.

وی گفت: ارائه مجوز استفاده اضطراری به واکسن سینوفارم چین توسط سازمان بهداشت جهانی در عین حال باعث افزایش درک و آگاهی جامعه بین الملل از اهمیت تحقیق و توسعه چین و محصولات ساخت چین می شود آن هم در شرایطی که تحقیق و توسعه موفقیت آمیز واکسن نیازمند قابلیت های فنی فوق العاده است و در عین حال نتیجه سرمایه گذاری های عظیم در بخش تحقیق و توسعه محسوب می شود.

به گفته وی، سران و رهبران بسیاری از دولت ها و کشورهای جهان پیشگام واکسیناسیون با واکسن ضد کرونای تولید چین بوده اند و این موضوع مهر تائیدی بر واکسن ضد کرونای چین است.

برچسب‌ها ویروس کرونا چین سازمان جهانی بهداشت واکسن کرونا پروندهٔ خبری واکسن کرونا، از نظریه تا عمل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا چین سازمان جهانی بهداشت ویروس کرونا چین سازمان جهانی بهداشت واکسن کرونا اخبار کنکور استفاده اضطراری مجوز استفاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۳۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهمیه سوخت مناطق گازکشی شده جیرفت قطع می شود

احمد بلندنظر دیشب در نشست ستاد سوخت جیرفت گفت: سهمیه سوخت ساکنان نقاطی که شبکه توزیع و انشعابات ویژه گاز در آنجا اجرا شده است، طی ۲ ماه آینده قطع می‌شود؛ بنابراین اهالی آن منطقه باید نسبت به لوله کشی منازل خود اقدام کنند.

 وی افزود: در شهر جیرفت، ۲۸ کیلومتر شبکه توزیع همراه با تزریق گاز انجام شده و اسفند پارسال در روستا‌های جنگل آباد و طوحان، تزریق گاز انجام و در شهر علی آباد این شهرستان هم نصب انشعابات تکمیل شد.

فرماندار جیرفت بیان داشت: در شهر جبالبارز، ۱۲ کیلومتر خط تغذیه و ۷۶ کیلومتر شبکه توزیع گاز اجرایی و در برخی روستا‌های بخش ساردوییه نظیر محمدآباد روز پیکر و هشت پاره، گاز به شبکه اجرا تزریق شده است.

وی تصریح کرد: طرح خط انتقال گاز به بخش اسفندقه این شهرستان هم به زودی آغاز می‌شود و در بخش اسماعیلی و بخش مرکزی هم طرح در حال اجرا است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ۶ هزار دز واکسن نیوکاسل توزیع شد
  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • سهمیه سوخت مناطق گازکشی شده جیرفت قطع می شود
  • توزیع ۶ هزار دز واکسن نیوکاسل بین پرورش دهندگان بومی در قاینات
  • راه اندازی سردخانه نگهداری واکسن در مرکز بهداشت غرب اهواز
  • مشارکت زنان روستایی در تولید کشور با سهم ۱۲ درصدی
  • بهنگام سازی متناسب با پیشرفت‌های جهانی حلقه مفقوده کاربردی سازی علوم مهندسی
  • رتبه ایران در شاخص جهانی فناوری اطلاعات و ارتباطات افزایش یافت
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید