Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@19:29:17 GMT

خدمات هلال احمر موجب تسریع در تسکین دردهای بشری شده است

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۳۷۳۰

خدمات هلال احمر موجب تسریع در تسکین دردهای بشری شده است

به گزارش ایرنا، حسن آصفی روز شنبه با تبریک فرارسیدن هفته هلال احمر و روز جهانی صلیب سرخ، افزود: جمعیت هلال احمر همیشه پیام‌آور صلح و بشردوستی و نمادی از ارج نهادن به صفات و خصایل نیکویی همچون احسان، صبر، نیکوکاری، گذشت و ایثار بوده که با همت و سعی فراوان امدادگران شجاع، جوانان غیور و مشارکت و همیاری داوطلبان عزیز و گرانقدر به دست آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جمعیت هلال احمر به عنوان یک نهاد خدمتگذار توانسته به مدد خانواده بزرگ خود در بحث خدمات داوطلبانه، بشردوستانه و امداد و نجات گام های بلندی بردارد که این نشان از همدلی بسیار زیاد در جهت ارائه خدمات گسترده دارد.

این مسوول گفت: امروزه گام های بلند هلال احمر سبب شده تا تسکین آلام بشری روند پرشتاب‌تری بگیرد و بخشی از مشکلات و معضلات جامعه انسانی مرتفع شود.

وی با اشاره به شیوع کرونا و نقش آفرینی هلال احمر، گفت: در زمان شیوع این ویروس که جامعه بیش از هر روز دیگری نیازمند ورود همه جانبه، ایثارگرانه و بشردوستان به میدان مقابله بود، اعضای هلال احمر با حضور گسترده در امر امداد رسانی و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی سهمی شایسته در بحث تأمین سلامت جامعه ایفا کردند.

آصفی با اشاره به نامگذاری هفته هلال احمر امسال با شعار "یک قرن خدمات داوطلبانه مقایسه نشدنی"، افزود: امیدواریم در این سال با همتی مضاعف، برنامه ‌ریزی اصولی و به کارگیری تمامی ظرفیت‌های داوطلبانه موجود در جهت پیشبرد اهداف والای جمعیت گام برداریم و در ارائه خدمات مطلوب و با کیفیت و توسعه خدمت رسانی به آحاد مردم به ویژه در مناطق محروم پیشتاز باشیم.

برچسب‌ها حوادث طبیعی استان قزوین امداد و نجات سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوادث طبیعی استان قزوین امداد و نجات حوادث طبیعی استان قزوین امداد و نجات سازمان امداد و نجات هلال احمر اخبار کنکور هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۳۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی‌ هلال احمر به حدود ۴۰ هزار و ۹۳۴ آسیب دیده سیلاب بلوچستان تداوم دارد

سیدمحمد مهدی سجادی  گفت: از ۲۸ فروردین ماه، ۱۳ شهرستان و ۲۴۲ روستا در جنوب سیستان و بلوچستان تحت تاثیر سامانه بارشی قرار گرفتند.

وی افزود: در این مدت ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر سیستان و بلوچستان به ۴۰هزار و ۹۳۴ نفر در قالب ۹ هزار و ۱۷۰ خانوار متأثر امدادرسانی کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان تصریح کرد: نیروهای عملیاتی هلال احمر ۲ هزار و ۷۴۵ نفر از متاثرین را اسکان اضطراری دادند.

وی بیان کرد: در این مدت سه هزار و ۶۴۶ کیلوگرم نایلون پوششی، چهار هزار و ۵۸۹ تخته پتو، ۲ هزار و ۷۵۳ تخته موکت، بیش از ۱۰ هزار بطری آب معدنی و در مجموع هفت هزار و ۲۸۹ بسته غذایی توسط امداد هوایی و زمینی با حضور تیم‌های عملیاتی هلال احمر در بین متأثرین توزیع شد.

سجادی از هموطنان خواست از تردد و توقف در مسیرها، جاده‌ها و بستر رودخانه‌ ها خودداری کنند و در صورت بروز هرگونه حادثه با شماره ۱۱۲ ندای امداد و نجات تماس بگیرند.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • لزوم بسترسازی برای حضور حداکثری نوجوانان در دوره‌های امدادگری
  • نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان
  • نجات جان دو مفقودی ارتفاعات روستای نوروزلو شاهین دژ
  • تصادف در گنبد ۷ مصدوم برجا گذاشت
  • امدادرسانی‌ هلال احمر به حدود ۴۰ هزار و ۹۳۴ آسیب دیده سیلاب بلوچستان تداوم دارد
  • آموزش امداد و نجات به ۲۶ هزار البرزی
  • ارسال بیش از ۲ هزار موکت و پتو به مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان
  • کمک‌های هلال‌احمر یزد به مردم مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان
  • ارسال ۱۴۰۰ تخته موکت و ۶۵۰ تخته پتو از هلال‌احمر یزد به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • امدادرسانی‌ نیروهای عملیاتی هلال احمر به ۲۸ هزار و ۵۰۴ نفر در جنوب سیستان و بلوچستان