Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین حاجی بگلو گفت: معدن کاوان غیر مجاز پس از اخراج از محدوده معدنی آلبلاغ به چهار منطقه معدنی دیگر در شهرستان اسفراین هجوم برده و سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی این مناطق معدنی را نیز تهدید کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین حاجی بگلو، رییس سازمان صمت خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصراترک اظهار کرد: پس از اینکه عملیات پاکسازی در منطقه معدنی آلبلاغ شهرستان اسفراین از حضور معدن کاوان غیر مجاز انجام شد، این معدن کاوان غیر مجاز به دیگر مناطق معدنی شهرستان اسفراین و دیگر شهرستان ها برای برداشت های غیر مجاز معدنی هجوم بردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاجی بگلو با بیان اینکه عده ای از این معدن کاوان غیر مجاز به حفاری غیر مجاز در شهرستان جاجرم اقدام کردند، گفت: آنان پس از اینکه متوجه شدند آنچه که برداشت کرده اند سرب و روی نبوده است از ادامه اقدام خود در این شهرستان دست کشیدند البته نیروی انتظامی شهرستان جاجرم نیز با اقدام آنان مقابله کرد.

وی به شهرستان اسفراین نیز اشاره و اعلام کرد: پس از پایان ماجرای معدن آلبلاغ، معدن کاوان غیر مجاز در شهرستان اسفراین به چهار منطقه معدنی دیگر هجوم برده اند که سه محدوده معدنی از آنها در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی دارای مجوز گواهی کشف هستند و یک معدن دیگر نیز در اختیار دولت و ثبت شده است.

وی تصریح کرد: سرمایه گذاران دارای گواهی کشف سه معدن اشاره شده به علت اینکه مناطق معدنی آنان در تسلط معاون کاوان غیر مجاز قرار گرفته اند، امکان استقرار ماشین آلات و انجام حفاری ندارند و معدن کاوان غیر مجاز آنان را تهدید کرده اند.

وی گفت: این سه سرمایه گذار معدنی ( بابت هجوم معدن کاوان غیر مجاز به محدوده معدنی خود) همچنین سازمان صمت استان ( بابت هجوم این معدن کاوان غیر مجاز به محدوده معدنی در اختیار دولت) نسبت به وضعیت بوجود آمده به قوه قضاییه شکایت کرده اند.

وی تصریح کرد: به طور کلی امنیت سرمایه گذاری معدنی در شهرستان اسفراین به علت معدن کاوی ها و برداشت های غیر مجاز که از خارج استان هدایت و حمایت می شوند با مشکل مواجه شده و بخش معدن شهرستان اسفراین به هرج و مرج افتاده است.

رییس سازمان صمت خراسان شمالی خاطر نشان کرد: هنوز احدی از معدن کاوان غیر مجاز در چهار منطقه معدنی اشاره شده در شهرستان اسفراین دستگیر نشده اند.

با این وجود، وی اعلام کرد: هفته گذشته بابت این وضعیت بوجود آمده جلسه شورای تامین شهرستان اسفراین تشکیل و تصمیم گرفته شد که با همکاری نیروهای سازمان صمت، ادارات کل محیط زیست و منابع طبیعی استان همچنین قوه قضاییه و نیروی انتظامی شهرستان اسفراین با این معدن کاوان غیر مجاز مقابله و برخوردکنند تا امنیت در این مناطق معدنی برقرار شود.

حاجی بگلو همچنین خاطر نشان کرد: سرمایه گذاران این مناطق معدنی نیز نسبت به حفاظت از محدوده معدنی در اختیار خود ملزم شده اند.

به گزارش عصر اترک، مواد معدنی سرب و روی برای تولید شمش سرب و روی بهره برداری می شوند.

انتهای پیام/


 

منبع: دانا

کلیدواژه: شهرستان اسفراین محدوده معدنی منطقه معدنی مناطق معدنی سازمان صمت حاجی بگلو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۳۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های معدن و صنایع معدنی متعددی امسال افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از ­­روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) , محمد رضا موثقی افزود:­این سازمان از تابستان سال ۱۴۰۲ راهبری برنامه‌ها و اهداف پیش روی بخش معدن و صنایع معدنی را در قالب برنامه پایش‌های مستمر هفتگی، پیش برده است. طی این برنامه، نحوه اجرا و راه‌های برطرف سازی گلوگاه‌های توسعه این حوزه بررسی و ارایه شدند.

وی گفت: در زنجیره فولاد انجام نخستین قوس الکتریکی فولاد شادگان و شروع فعالیت تولید شمش فولاد در سفید دشت با تکنولوژی ایرانی رقم خورد.

همچنین تست قوس الکتریکی طرح‌های فولاد میانه و فولاد قائنات به ثبت رسید و این پروژه‌ها در آینده نزدیک افتتاح خواهند شد. ­

موثقی نیا ادامه داد: در زنجیره فولاد طرح‌های فولادسازی نی ریز و آهن اسفنجی ۲ بافت نیز، در آستانه راه اندازی قرار دارند. باید یادآور شد این سازمان فاز نخست کارخانه تولید کنسانتره روی در مهدی آباد -به عنوان بزرگ‌ترین کارخانه فراوری روی خاورمیانه به ظرفیت تولید ۲۰۰ هزار تن- را در دست راه اندازی دارد.

وی افزود: در حوزه فولاد، پیشتر کارخانه احیای مستقیم زمزم ۳؛ بزرگ‌ترین مگامدول تولید آهن اسفنجی در ایران با ظرفیت تولید ۱.۷ میلیون تن راه اندازی شده است. از سوی دیگر اسکله شماره سه منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان با سرمایه ۲۵ میلیون یورویی افتتاح شد. "پارسیان"، بندر تخصصی معدن و صنایع معدنی برای ورود مواد خام و صدور کالای ساخته شده است.

دیگر خبرها

  • گردشگری معدن تجربه‌ای متفاوت برای مسافران نوروزی
  • رشد ۱۸ درصدی میزان وصول حقوق دولتی معادن در کردستان
  • در حادثه معدن لیبریا ۷ نفر کشته شدند
  • زمینه اشتغال ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در اردستان فراهم می‌شود
  • زمینه اشغال ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در اردستان فراهم می‌شود
  • اقدامات ایمیدرو در سالی که گذشت
  • ۷ نفر در حادثه معدن در لیبریا کشته شدند
  • ترافیک افتتاح های معدن و صنایع معدنی در راه است
  • طرح‌های معدن و صنایع معدنی متعددی امسال افتتاح می‌شود
  • راه اندازی ۵ واحد فرآوری معدنی جدید