Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-16@15:57:20 GMT

غرق شدن اسرائیل در سرزمین‌ های اشغالی

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۳۷۷۸

غرق شدن اسرائیل در سرزمین‌ های اشغالی

با توجه به داده‌های میدانی و سیاسی، رهبر انقلاب همواره آینده روشنی برای ملت فلسطین پیش‌بینی می‌کنند.

بر اساس همین داده‌ها، شرایط اراضی اشغالی در حال حاضر پایدار نیست. به اعتبار این‌که سه تبار مهم یهودی یعنی اشکنازی، سفاردی و فلاشا که از اتیوپی و آفریقا مهاجرت کردند به‌دلیل ناامیدی از آینده رژیم صهیونیستی در تقابل با یکدیگر قرار گرفتند و در طول یک‌سال گذشته به‌رغم برخی متغیرها و همچنین رابطه‌هایی که میان رژیم‌ های مرتجع عرب با اسرائیل صورت گرفته اما شرایط رژیم صهیونیستی اصلا مناسب نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



از این‌ جهت که چهار بار انتخابات زودهنگام در اراضی اشغالی صورت گرفته و هر چهار بار حزب لیکود و سایر احزاب اسرائیل نتوانستند اکثریت را به دست آورند.

این مساله نشان‌دهنده ناامیدی ساکنان اراضی اشغالی از آینده اسرائیل است. با توجه به فساد مالی رهبران رژیم صهیونیستی، وضعیت امنیتی این رژیم و مهاجرت معکوسی که از اراضی اشغالی به اروپا و آمریکا صورت گرفته، این وضعیت نشان می‌دهد آینده فلسطین اشغالی، آینده قابل‌اتکایی برای صهیونیست‌ها نیست.

به همین دلیل به نظر می‌رسد با توجه به شعارهایی که درگذشته رهبران رژیم اشغالگر قدس مبنی بر تصرف از نیل تا فرات سر می‌دادند، این شعارها رنگ‌باخته و یهودیان ساکن اراضی اشغالی به این نتیجه رسیدند که نباید آینده خود را در این سرزمین اشغال‌شده جست‌وجو کنند.

از سوی دیگر وضعیت اقتصادی به‌دلیل شیوع بیماری کرونا و همچنین به جهت شرایط منطقه‌ای در مقایسه با گذشته، شرایط به‌شدت شکننده‌ای است.

وضعیت سیاسی هم به‌دلیل تقابل جریان‌های صهیونیستی در اراضی اشغالی ناپایدار است. از دیگر سو در حال حاضر شاهدیم که انتفاضه‌های جدیدی در سرزمین‌های اشغالی شروع‌شده که به‌عنوان نمونه می‌توان به انتفاضه شیخ جراح و منطقه باب‌العمود قدس شرقی اشاره کرد.

همچنین افرایش قدرت و توانایی جنبش‌های جهادی فلسطین مثل حماس و ناکارآمدی گنبد آهنین در جلوگیری از موشک‌های حماس و سایر گروه‌های مقاومت، شرایط امنیتی ناپایداری را برای رژیم صهیونیستی به‌وجود آورده است.

به‌ همین دلیل، سه مساله عمده شامل ناپایداری امنیتی، ناپایداری سیاسی و ناپایداری اقتصادی موجب شده است رژیم صهیونیستی به سمت فروپاشی حرکت کند بنابراین رهبر معظم انقلاب وقتی اعلام کردند تا 25سال آینده اثری از اسرائیل باقی نخواهد ماند، مبتنی بر اعتبارات و داده‌های میدانی بود.

حسن هانی‌ زاده - کارشناس مسائل غرب آسیا / روزنامه جام جم

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: فلسطین رژیم صهیونیستی اراضی اشغالی حزب لیکود حسن هانی زاده حماس رژیم صهیونیستی اراضی اشغالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۳۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مکزیک به شهروندانش؛ اسرائیل را ترک کنید

به دنبال بالا گرفتن تنش‌ها در منطقه، مکزیک به شهروندان خود در سرزمین‌های اشغالی توصیه کرد که آن منطقه را ترک کرده و یا از سفر به آنجا خودداری کنند.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه مکزیک در بیانیه‌ای اعلام کرد: انجام سفرهای غیرضروری به منطقه از جمله به سرزمین‌های اشغالی ممنوع است زیرا کمک‌های کنسولی و اقدامات حفاظتی ممکن است به دلیل تشدید تنش‌ها در آنجا به طور جدی تحت تأثیر قرار گیرد.

این بیانیه می‌افزاید: هر یک از شهروندان مکزیک که در حال حاضر در سرزمین‌های اشغالی به سر می‌برد، باید در اسرع وقت برای عزیمت خود برنامه ریزی کند چرا که این امکان هنوز با استفاده از پروازهای تجاری میسر است.

در همین حال آندرس مانوئل لوپز اوبرادور رئیس جمهور مکزیک نیز روز دوشنبه از رژیم صهیونیستی خواست تا به پاسخ گسترده موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به اقدامات تجاوزگرانه این رژیم واکنش نشان نداده و دست به اقدام تلافی‌جویانه نزند.

لوپز اوبرادور در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی با بیان اینکه سازمان ملل باید نقش فعال‌تری در خصوص اوضاع خاورمیانه به عهده بگیرد، گفت: اگر (رژیم) اسرائیل به حمله جمهوری اسلامی ایران پاسخ ندهد، اوضاع به همین شکل باقی می‌ماند اما در غیر این صورت درگیری تشدید خواهد شد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • حمایت ائتلاف اردنی از حمله ایران به اراضی اشغالی
  • هشدار مکزیک به شهروندانش؛ اسرائیل را ترک کنید
  • حمله ایران به اراضی اشغالی اجرای شیوه جدیدی از بازدارندگی بود
  • ژاپن نگران تنش‌های ایران ـ اسرائیل شد
  • واکنش آلمان و کمیسیون اروپا به حملات موشکی ایران به اراضی اشغالی
  • آذوقه در اسرائیل تمام شد | تعطیلی سراسری مدارس و ساختمان‌های دولتی در سرزمین‌های اشغالی
  • اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد
  • تداوم هراس در سرزمین های اشغالی؛ آذوقه در اسرائیل تمام شد
  • «تنبیه متجاوز» آغاز شد/ ده‌ها فروند پهپاد در مسیر اسرائیل/اطلاعیه شماره یک سپاه پاسداران پیرامون حمله اهداف معینی در سرزمین‌های اشغالی
  • تداوم تظاهرات ضد نتانیاهو در تل‌آویو/درخواست نجات اسرا از«بایدن»