Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-28@09:53:25 GMT

رفع ایرادات شورای نگهبان به ۱۰ ماده از طرح جوانی جمعیت

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۳۸۶۱

رفع ایرادات شورای نگهبان به ۱۰ ماده از طرح جوانی جمعیت

رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، از رفع ایرادات شورای نگهبان به ۱۰ ماده این طرح در نشست روز جمعه این کمیسیون خبر داد.

به گزارش مشرق، امیرحسین بانکی پورفرد در تشریح نشست جمعه، ۱۷ اردیبهشت ماه کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده که به منظور رفع ایرادات شورای نگهبان به این طرح با حضور دستگاه‌های مربوطه برگزار شده بود، گفت: روز جمعه اولین نشست کمیسیون برای رفع ایرادات و ابهامات طرح برگزار و ایرادات گرفته شده به ۱۰ ماده رفع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، ادامه داد: یک ابهام و ایراد طرح مربوط به حوزه های علمیه بود که شورای نگهبان مطرح کرد که شما بدون هماهنگی با مدیریت حوزه عملیه و بر اساس اساسنامه آن نمی توانید تکلیفی تعیین کنید که خوشبختانه آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های عملیه در نامه‌ای خطاب به این‌جانب نوشته و گفتند که ما این طرح را تایید و اجرا می کنیم و این نامه پاسخ خوبی برای ارائه به شورای نگهبان بود ضمن اینکه ما در ۵ ماده‌ای که مربوط به حوزه علمیه بود قید عدم مغایرت با اساسنامه را ذکر کردیم.

بیشتر بخوانید: هماهنگی شورای نگهبان و وزارت کشور برای انتخابات

وی افزود: ابهام دیگر در مورد عبارت کلانشهرها بود که ما مشخص کردیم منظور از کلانشهرها شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر بوده که حدود ۱۸ شهر است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم یادآور شد: تعیین شرح وظایف ستاد ملی جمعیت یکی از ابهامات و ایرادات گرفته شده بود که ما شرح وظایف ستاد را مشخص کردیم.

بانکی‌ پورفرد اختصاص زمین را یکی از مهمترین مشوق های طرح جوانی جمعیت دانست و گفت: در این طرح اختصاص زمین ۱۵۰ تا ۲۰۰ متری به خانواده ها را برای تولد فرزند سوم پیش بینی کردیم و مقرر شد زمین در شهرهای زیر ۵۰۰ هزار نفر و روستاها برای همه در نظر گرفته شود یعنی خانواده ای که در تهران صاحب فرزند سوم به بعد می شوند زمینی در یکی از شهرهای زیر ۵۰۰ هزار نفر به آنها اختصاص می یابد و اختصاص این زمین حتی به کسانی که در گذشته از طرح های مسکن استفاده کردند یا صاحب زمین هستند هم تعلق می یابد.

رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده یادآور شد: البته زمین به دو روش اختصاص می‌یابد یا به صورت فروش اقساطی و آن هم با قیمت تمام شده و روش دیگر هم به صورت ۹۹ ساله و مالکیت آن بر عهده دولت است.

عضو کمیسیون فرهنگی ادامه داد: در ماده ۴ طرح جوانی جمعیت معافیت‌هایی دیده شد و شورای نگهبان هم آن را تایید کرده که برای خانواده‌هایی که صاحب فرزند سوم به بعد می شوند تخفیف هایی برای ساخت منزل، عوارض و نظام مهندسی پیش بینی شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم افزود: همچنین در این نشست مقرر شد در الگوی مصرفی که در حال حاضر برای خانواده‌ها در نظر گرفته شده تعداد فرزندان زیر ۲۵ سال در این الگوی مصرف لحاظ شود؛ همچنین مقرر شد ۷۰ درصد خانه‌های سازمانی به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر که مسکن ملکی مستقلی در محل خدمت ندارند تعلق بگیرد.

وی یادآور شد: در مورد خوابگاه‌های متاهلی دانشجویی هم قرار شد ۱۰ درصد از درآمد اختصاصی و اعتبارات تملک دارایی دانشگاه‌ها صرف این خوابگاه‌ها شود و همه دانشگاه‌ها موظف شدند به نسبت دانشجویان متاهل خود بومی، غیربومی و دختر و پسر باید خوابگاه‌های متاهلی در نظر بگیرند و به دانشگاه‌ها اجازه دادیم که از اوراق مالی اسلامی برای این خوابگاه‌ها استفاده کنند و وزارت راه و شهرسازی هم باید نسبت به تامین زمین اقدام و به دانشگاه‌ها اختصاص دهد.

رئیس کمیسیون طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، گفت: مقرر شد سازمان اوقاف و امور خیریه، فرهنگ وقف تعالی خانواده را برای حمایت راه‌اندازی کند؛ صندوق رفاه دانشجویان هم باید ۵۰ درصد ودیعه دانشجویان متاهل را پرداخت کند و همچنین مصوب شد میزان ارائه وام‌ها یکسان نباشد و به ازای هر فرزند در خانواده‌ها ۲۵ درصد به مبلغ وام افزوده شود؛ در نشست شنبه کمیسیون رفع ایرادات سایر مواد در دستور کار قرار می‌گیرد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا فایل صوتی ظریف خانواده شورای نگهبان اصفهان کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم وزارت راه و شهرسازی سازمان اوقاف و امور خیریه کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت رئیس کمیسیون شورای نگهبان رفع ایرادات خوابگاه ها خانواده ها دانشگاه ها مقرر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۳۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۲ درصدی تولد نوزادان در آغازین روزهای سال ۱۴۰۳ نسبت به همین بازه زمانی در سال قبل

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ،کارن یحیائی گفت: خوشبختانه طبق آمار و اطلاعات ستاد نوروزی ۱۴۰۳ دانشگاه، تولد نوزاردان از یکم الی هفتم فروردین ماه ۱۴۰۳ نسبت در سال قبل در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، حدود ۲۲ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در راستای ارائه خدمات و عمل به وظایف در قانون جوانی جمعیت، دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تلاش خود را برای انجام وظایف قانونی بکار بسته و در تمام مدت تعطیلات و ایام نوروز واحدهای خدمات دهنده در زمینه مشاوره ازدواج، زنان و زایمان و اطفال به صورت مستمر مشغول خدمت رسانی بوده اند.

رئیس کمیته رسانه قرارگاه جمعیت دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان خاطرنشان کرد: در اولین روز از سال ۱۴۰۳، درراستای اهمیت جوانی جمعیت و تکریم از مقام مادران، دکتر کامران قدس رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به اتفاق سرپرست معاونت درمان دانشگاه، کارن یحیائی مسئول و پژمان قرائیان دبیر ستاد نوروزی دانشگاه در بازدید از مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی امیرالمومنین (ع)، با مادران و نوزادان تازه متولد شده در این بیمارستان دیدار و تولد نوزادان به خانواده این عزیزان تبریک گفت

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888263

دیگر خبرها

  • واگذاری زمین به متقاضیان طرح جوانی جمعیت در کیار
  • ثبت ۲۷ هزار و ۲۷۰ ولادت در مازندران در ۱۴۰۲/مردمی سازی امور در جوانی جمعیت
  • افزایش ۲۲ درصدی تولد نوزادان در آغازین روزهای سال ۱۴۰۳ نسبت به همین بازه زمانی در سال قبل
  • رتبه سوم مازندران در سالمندی
  • بررسی فعالیت‌های شورای نگهبان در سال ۱۴۰۲
  • موفقیت طرح جوانی جمعیت در گرو همت همگانی است
  • فراخوان جشنواره استانی علمی، فرهنگی و هنری جوانی جمعیت منتشر شد
  • کنایه فلاحت پیشه به شورای نگهبان درباره ردصلاحیت‌ها
  • آغاز فراخوان جشنواره استانی علمی، فرهنگی و هنری جوانی جمعیت
  • شرکت عمران شهر رامشار در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت رتبه برتررا کسب کرد