Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست واحد‌های شهرقدس، ملارد و صفادشت از کشت ۱۴ هزار نهال‌چه یا گیاه‌چه حاصل از تولید کشت بافت در اراضی سایت شهرقدس خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ عبدالله قاسمی پیربلوطی با اشاره به فعالیت‌های مرکز تحقیقات گیاهان دارویی شهرقدس، ملارد و صفادشت گفت: دانشگاه‌های شهرقدس، ملارد و صفادشت به واسطه داشتن مرکز تحقیقات گیاهان دارویی که حدود چهار سال تاسیس شده، در حوزه‌های کشاورزی فعالیت‌های را با همکاری اعضای هیئت علمی و دانشجویان رشته‌های مختلف انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در خصوص کشت نهال‌های گل محمدی در اراضی ملارد و صفادشت افزود: در سال گذشته برنامه‌هایی را در هر سه واحد آغاز کرده‌ایم، یکی از این  برنامه‌ها کشت نهال‌های گل محمدی در اراضی  ۳ هکتاری ملارد و صفادشت بوده که اقدام برای برداشت آن نیز انجام شده است.

سرپرست واحد‌های شهرقدس، ملارد و صفادشت با تاکید بر فرآوری گیاهان دارویی تصریح کرد: در اسفند ۹۹ و فروردین ۱۴۰۰ اقدام به کشت نهالستان درختان مثمر و البته درخت غیر مثمر در اراضی سایت شهرقدس کرده‌ایم، این نهالستان درختان مثمر از ۱۴ هزار پایه‌ برمبنای کشت زیست فناوری تشکیل شده است.

قاسمی پیربلوطی ادامه داد: ۱۴ هزار نهال‌چه یا گیاه‌چه حاصل از تولید کشت بافت به اراضی سایت شهرقدس در ابعاد حدود ۲ هزار متر مربع منتقل شده که متشکل از نهال رویشی GN  که بیشتر برای بادام و.. استفاده می‌شود و پایه بسیار خوبی را دارا می‌باشد، پایه رویشی گیلاس و گلابی و... است.

 وی گفت: همچنین  تعداد ۴ هزار  پایه رویشی نوعی انگور قرمز  بدون هسته نیز به این اراضی منتقل شده و این محصول یکی از محصولات بازار‌پسند منطقه به خصوص شهریار وملارد است، چراکه این نهال‌ها تحمل و مقاومت بالا در شرایط نامناسب محیطی، بعضی ازبیمار‌ی‌ها و آفات را دارند.

عبدالله قاسمی پیربلوطی عنوان کرد: در این اراضی می‌توانیم به درختان مثمر دست پیدا کنیم که دارای سرعت بازدهی بالا است و در سه سال آینده پایه به دست آمده در شرایط نامناسب محیطی و انواع بیماری مقاومت بسیار خوبی را دارا می‌باشد.

سرپرست واحد‌های شهرقدس، ملارد و صفادشت اظهار داشت:  پالونیا درختی وارداتی که دارای چوب مرغوبی است یکی دیگر از نهال‌های منتقل شده به اراضی شهرقدس می‌باشد و  می‌توان در صنایع دستی، مبلمان و ..‌ مورد استفاده قرار گیرد،  همچنین این چوب دارای انعطاف بالا و رشد متوسط سه تا ۵ متر حتی ۶ متر در هر سال، سایه اندازی خوبی است.

وی در پایان بیان کرد: طی  تفاهم نامه منعقد شده با یکی از  شرکت‌های دانش بنیان، کشت بافت صورت گرفته است و امیدواریم سال آینده حدود ۱۰  یا ۱۲ هزار نهال مرغوب و مثمر را علاقه‌مندان حوزه تولید به خصوص کشاورزان ارائه دهیم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس ملارد و صفادشت هزار نهال کشت بافت ۱۴ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۳۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۳۷ درصدی جرایم نسبت به نوروز سال گذشته در شهرقدس

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ سید نظام موسوی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: در نیمه اول تعطیلات نوروزی پلیس شهرقدس علی رغم افزایش هشت درصدی تماس‌های مردمی و نیازهای پلیسی آنان، ضمن واکنش سریع به مطالبات امداد خواهان رسیدگی سریع کرد.

فرمانده انتظامی قدس ادامه داد: همچنین با اجرای طرح‌های متعدد امنیت اجتماعی و انجام تورهای ایست و بازرسی، جمع آوری معتادان متجاهر، کنترل مجرمین سابقه دار و… پلیس موفق به ثبت رکورد کاهش ۳۷ درصدی در همه جرایم شد.

موسوی اضافه کرد: در مدت هشت روزه تعطیلات نوروزی علاوه بر کاهش وقوع، در بحث کشفیات و دستگیری‌ها توفیقات خوبی حاصل شد، که نوید دهنده ارتقای احساس امنیت در جامعه برای سال جاری خواهد بود.

فرمانده انتظامی قدس ادامه داد: در نیمه اول تعطیلات نورزی، تعداد ۱۱۶ نفر معتاد متجاهر که عمدتاً دارای سوابق هستند، جمع آوری و به مراکز بازپروری انتقال شده و بیش از ۷۰ نفر خرده فروش مواد مخدر دستگیر و مقادیر قابل توجهی انواع مواد مخدر کشف شد، که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد قابل ملاحظه‌ای را شاهد بودیم.

موسوی با اشاره به کاهش جرایم در حوزه پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: با پایش مداوم و لحظه‌ای دوربین‌های ثبت تخلفات و اعمال قانون خودروهای متخلف، توقیف ساعتی خودروهای با تخلفات حادثه ساز، برخورد با راکبان موتور سیکلت های متخلف، آموزش شهروندان با استفاده از تبلیغات گسترده میدانی و توزیع تراکت و بروشورهای آموزشی و سایر اقدامات بازدارنده توسط مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی، شاهد کاهش محسوس جرایم در این ایام بودیم.

کد خبر 6062805

دیگر خبرها

  • ۲هزار قطعه زمین طرح جوانی جمعیت پارسال در قم واگذار شد
  • تجمع انزجار از صهیونیست ها وحمایت از مردم غزه در شهرقدس برگزار شد
  • کشف ۳ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی قاچاق در شهرقدس
  • اجرای طرح جهش تولید گندم در ۱۸۹ هزار هکتار از اراضی آذربایجان غربی
  • شوری ۶.۵ میلیون هکتار اراضی کشاورزی و چالش بهره‌وری در تولید
  • خرید جذاب نهال بادام لیبل دار ۲۹ هزار تومان  تا ۲۰ فروردین
  • تخریب ۲۴ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان قزوین
  • واگذاری اراضی، نهضت مردمی‌سازی مسکن را احیا می‌کند
  • مشارکت مردمی در نوسازی بافت‌های فرسوده پررنگ می‌شود
  • کاهش ۳۷ درصدی جرایم نسبت به نوروز سال گذشته در شهرقدس