Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، استاندار ایلام اعلام کرد: تصویب منطقه آزاد تجاری مهران در واقع مطالبه عمومی مردم، فعالان اقتصادی و اجتماعی بود که ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ به تصویب نهایی رسید و صدها فرصت شغلی را برای جوانان جویای کار این استان فراهم خواهد کرد.

به گفته محمد نوذری، پیش از این هیات دولت تبدیل مهران به منطقه آزاد تجاری را تصویب کرده بود اما بدلیل مخالفت مجلس، این روند برای طی مراحل نهایی در اختیار اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار گرفت و اعضای این مجمع نیز آن را به تصویب رساندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هفته گذشته همچنین هشت طرح ورزشی دانشجویی دانشگاه ایلام در آیینی با حضور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس سازمان امور دانشجویان و استاندار ایلام از طریق ویدئوکنفرانس توسط رییس جمهوری افتتاح شد.

مجتبی صدیقی معاون دانشجویی وزیر علوم در حاشیه این آیین گفت: مسوولان این وزارتخانه در تلاش هستند پیش از آغاز سال تحصیلی جدید بخشی از دانشجویان را با هماهنگی ستاد ملی کرونا در برابر کووید ۱۹ واکسینه کنند.

بر اساس اعلام مسوولان دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با بهبود شرایط این استان در موج چهارم کرونا وضعیت سه شهرستان دیگر ایلام طی هفته گذشته از قرمز به نارنجی تغییر کرد و تنها یک شهرستان ایوان در وضعیت قرمز ماند.

راهپیمایی روز جهانی قدس نیز به علت شیوع کرونا به صورت مجازی و در بستر شبکه‌های اجتماعی انجام شد و سخنران ویژه این روز در استان ایلام نیز رییس دانشگاه مذاهب اسلامی بود.

استاندار ایلام: منطقه آزاد مهران به تصویب نهایی رسید

استاندار ایلام گفت: منطقه آزاد مهران امروز و با رای مثبت اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب نهایی رسید.

محمد نوذری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیش از این اعضای هیات دولت و نمایندگان مجلس با اکثریت آرا تبدیل مهران به منطقه آزاد تجاری را تصویب کرده بودند و این روند برای طی مراحل نهایی در اختیار اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار گرفت و اعضای این مجمع نیز آن را به تصویب رساندند.

وضعیت سه شهرستان دیگر ایلام از قرمز به نارنجی تغییر کرد

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: وضعیت سه شهرستان آبدانان، چرداول و دره شهر در این استان با توجه به کاهشی شدن روند بستری های کرونا، از قرمز به نارنجی تغییر کرد.

 به گزارش ایرنا، جمیل صادقی فر شامگاه سه‌شنبه در کارگروه مجازی کرونا اظهار داشت: ایوان تنها شهرستان قرمز استان است و امیدواریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و کاهش بستری‌ها این شهرستان نیز تغییر وضعیت پیدا کند.

۶ هزار و ۲۰۴ نفر در ایلام واکسن کرونا دریافت کردند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: تاکنون ۶ هزار و ۲۰۴ نفر از گروه های هدف اول در این استان واکسن کرونا دریافت کرده اند.

به گزارش ایرنا، جمیل صادقی فر روز شنبه در نشست ستاد کرونا اظهار داشت: کادر درمان، پزشکان خصوصی، اورژانس، سالمندان، پاکبانان درگیر زباله عفونی، جانبازان بالای ۵۰ درصد و گروه های آسیب پذیر نظیر بیماران خاص واکسن کرونا دریافت کرده اند.

هشت طرح ورزشی دانشجویی دانشگاه ایلام افتتاح شد

هشت طرح ورزشی، دانشجویی و رفاهی دانشگاه ایلام در آیین کلنگ زنی پردیس ورزشی این دانشگاه روز پنجشنبه با حضور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس سازمان امور دانشجویان و استاندار ایلام بصورت ویدئو کنفرانس توسط رییس جمهوری افتتاح و کلنگ زنی شد.

به گزارش ایرنا، این طرح ها شامل افتتاح استخر سرپوشیده، سالن تیراندازی، ۲ قطعه زمین والیبال ساحلی، پیست دوچرخه سواری دختران و افتتاح ایستگاه شبانه روزی اورژانس ۱۱۵ و فوریت های پزشکی، همچنین ارتقا و بازسازی آشپزخانه و رستوران های پسران و ارتقا سطح سرای دانشجویی دانش و شهید اختیارزاده است.

فاز نخست پردیس ورزشی دانشگاه ایلام کلنگ زنی شد

فاز نخست پردیس ورزشی دانشگاه ایلام در آیینی با حضور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس سازمان امور دانشجویان و استاندار ایلام روز پنجشنبه کلنگ زنی شد.

به گزارش ایرنا، رییس دانشگاه ایلام در این آیین گفت: زیرساخت های ورزشی بسیار خوبی در دانشگاه ایلام وجود دارد که به منظور ساماندهی فضاها ایجاد پردیس یا دهکده ورزشی در دستور کار قرار گرفته است.

واکسن کرونا تا مهرماه به بخشی از دانشجویان تزریق می شود

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس سازمان امور دانشجویان گفت: مسوولان این وزارتخانه در تلاش هستند پیش از آغاز سال تحصیلی جدید بخشی از دانشجویان را با هماهنگی ستاد ملی کرونا در برابر کووید ۱۹ واکسینه کنند.

به گزارش ایرنا، مجتبی صدیقی روز پنجشنبه در مراسم افتتاح پروژه های عمرانی دانشگاه ایلام با حضور رییس جمهوری اظهار داشت: امیدواریم با برنامه ریزی صورت گرفته توسط ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت میزان تولید واکسن در تابستان به میزان قابل قبولی افزایش یابد و بتوانیم در مهرماه بخشی از دانشجویان را در برابر این ویروس واکسینه کنیم.

معاون وزیر علوم: تعداد دانشجویان غیرایرانی کشور ۳.۲ برابر شد

معاون دانشجویی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تعداد دانشجویان غیر ایرانی که در دانشگاه های سراسر کشور تحصیل می کنند به نسبت ابتدای دولت تدبیر و امید ۳.۲ برابر افزایش یافته است.

مجتبی صدیقی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد در ابتدای دولت تدبیر و امید ۱۸ هزار نفر بود که هم اکنون ۵۸ هزار دانشجوی غیر ایرانی در دانشگاه های سراسر کشور تحصیل می کنند.

۱۳۰ پروژه تا پایان دولت دوازدهم در ایلام به بهره برداری می رسد

معاون امور عمرانی استاندار ایلام گفت: ۱۳۰ پروژه نیمه تمام در مناطق مختلف این استان با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد تا پایان فعالیت دولت تدبیر و امید تکمیل و به بهره برداری می رسد.

به گزارش ایرنا، احمد کرمی روز شنبه در آیین تکریم و معارفه فرماندار جدید شهرستان چرداول اظهار داشت: کوتاهی زمان مسئولیت نباید بهانه ای برای کم کاری مسئولین باشد و همه باید تا آخرین لحظات عمر  مدیریتی در کنار مردم باشیم و از هیچ تلاشی دریغ نورزیم چرا که مسئولیت یک امانت بسیار ارزشمند بوده که در حفظ و  صیانت از آن باید دقت زیادی کرد.

مقاومت فلسطین صهیونیست را زمین‌گیر کرده است

رییس دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: مقاومت ملت فلسطین و ایستادگی آنها، صهیونیست غاصب را زمین گیر کرده است.

به گزارش ایرنا، سید محمد حسینی در برنامه تلویزیونی ویژه گرامیداشت روز جهانی قدس از شبکه استانی ایلام افزود: زمانی مردم فلسطین وسیله ای بجز سنگ برای مبارزه با متجاوزان صهیونیستی نداشتند اما امروز حمایت ملت های آزادیخواه به ویژه جمهوری اسلامی ایران و خط و مشی شخصیت هایی مانند شهید حاج قاسم سلیمانی موجب انزوای این رژیم جعلی شده است.

نماینده ایلام:خلأهای قانونی مناطق آزاد دربرنامه هفتم توسعه رفع می شود

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منطقه آزاد مهران همزمان با ریل‌گذاری برنامه‌ هفتم توسعه کشور تصویب شد، گفت: در این برنامه برخی از خلأ های قانونی در حوزه مناطق آزاد رفع خواهد شد.

علی اکبر بسطامی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تصویب منطقه آزاد مهران یکی از مطالبات بحق مردم ایلام بود و استانداران قبلی و نمایندگان ادوار گذشته تلاش‌های بسیاری برای تصویب منطقه آزاد مهران کردند و پس از رایزنی های فراوان در نهایت به تصویب رسید.

اصناف و بازاریان هزینه تعطیلات اجباری کرونا را متحمل شدند

رییس اتاق اصناف ایلام گفت: پیک چهارم کرونا هرچند نتیجه بی توجهی مردم به شیوه نامه های بهداشتی و ازدیاد مسافرت های تعطیلات سال نو بود، اما هزینه سنگین این موضوع را اصناف و بازاریان با تعطیلی اجباری محل کسب و کار خود پرداخت کردند.

یونس حواسیان  روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با افزایش تعداد مبتلایان، بستری و فوتی ها پس از اتمام تعطیلات نوروزی، ستاد ملی و استانی کرونا دستور تعطیلی صنوف و مشاغل ۲ تا چهار و همچنین پاساژها و مراکز تجاری را صادر کردند و این مشاغل در زمان تعطیلی اجباری با وجود مشکلات و نیازهای شدید مالی اجازه فعالیت نداشتند.

دفتر نظارت و بازرسی نقشی در انتخابات شوراهای ایلام ندارد

رییس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات ایلام گفت: نظارت بر روند برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایری بر عهده دفتر نظارت استان نیست و حق دخالت در این انتخابات را ندارد.

مسعود صیدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایری بر عهده نمایندگان مجلس شورای اسلامی است که آنها نیز یک هیات عالی در استان تشکیل می دهند و امر نظارت را بر عهده دارند و با تشکیل هیات های نظارت در شهرستان ها روند نظارت و اجرای انتخابات در نقاط مختلف استان را پیگیری می کنند.

ایلام استان برتر از نظر مشارکت مردم در ادوار گذشته انتخابات است

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام گفت: ایلام همواره جزو استان برتر از نظر میزان مشارکت و حضور مردم در ادوار گذشته انتخابات بوده است.

به گزارش ایرنا، الیاس فتاحی روز پنج شنبه در نشست ستاد انتخابات استان اظهار داشت: حضور پرشور و مشارکت بالای مردم در انتخابات پیش رو توطئه دشمنان را خنثی و نقشه های آنان را نقش برآب خواهد کرد.

ایلام رتبه دوم کشور در کاهش تصادفات برون‌ شهری را کسب کرد

فرمانده نیروی انتظامی ایلام گفت: امسال و بر اساس آمارهای ناجا در فروردین ماه، پلیس این استان بعد از تهران رتبه دوم کشور در کاهش تصادفات برون‌ شهری را کسب کرده است.

به گزارش ایرنا، سردار دلاور القاصی مهر روز چهارشنبه در نشست قرارگاه کاهش حوادث و تلفات جاده‌ای ایلام اظهار داشت: متاسفانه سالانه بسیاری از هموطنان جان خود را در تصادفات جاده‌ای از دست می‌دهند، همچنین آسیب‌های اجتماعی ناشی از مصدومیت‌های شدید و معلولیت‌ها، فقر اقتصادی ناشی از جان باختن سرپرست خانواده و اختلالات روانشناسی برای از دست دادن فردی در تصادفات آنقدر دردناک و آسیب زا  است که ضروری است همه دستگاه‌ها برای کاهش تصادفات به طور جدی تلاش کنند.

۶۰ کیلوگرم مواد مخدر با همکاری پلیس ایلام و لرستان کشف شد

فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: ماموران مبارزه با مواد مخدر ایلام با همکاری پلیس استان لرستان در یک عملیات اطلاعاتی و مشترک از  ۲ دستگاه خودرو ۶۰ کیلوگرم تریاک کشف کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس ایلام، سردار دلاور القاصی مهر  روز سه شنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر انتظامی استان ایلام با همکاری انتظامی استان لرستان این عملیات را با موفقیت اجرایی کردند.

سامانه معرفی فرصت های سرمایه گذاری در ایلام راه اندازی شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام از راه اندازی سامانه فرصت های سرمایه گذاری در این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا، جهانگیر رستمزاد روز یکشنبه در نشست بررسی و راه اندازی سامانه معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان اظهار داشت: این  سامانه با همکاری اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان طراحی و راه اندازی شده است.

میزان بارش ها در ایلام ۳۸ درصد کاهش یافت

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی ایلام گفت: میزان بارش های این استان در سال آبی جاری تا تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه نسبت به میانگین بلندمدت ۳۸ درصد کاهش را نشان می دهد.

مجتبی میهن پرست روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میانگین کل بارش های حوزه آبریز استان ایلام تا همین تاریخ ۲۴۰ میلیمتر بوده که باید ۳۸۹ میملیمتر بارش را نسبت به بارش های بلندمدت دریافت می کرد

ایلام استان پایلوت تیراندازی در کشور است

نایب رییس فدراسیون تیراندازی کشور گفت: ایلام با توجه به پتانسیل ها و ظرفیت های بالای نیروی انسانی، استان هدف پایلوت تیراندازی در کشور است.

به گزارش ایرنا، محمدحسین حمیسی شامگاه یکشنبه در نشست مجمع عمومی انتخابات هیات تیراندازی استان ایلام اظهار داشت: سالن تیراندازی ایلام در حال حاضر در ایران و آسیا بی نظیر است که با این امکانات و نیروی انسانی مستعد می توان شاهد توسعه بیش از پیش ورزش تیراندازی این استان در کشور و آسیا بود.

کاراته کای ایلامی قهرمان جهان شد

سرپرست هیات کاراته ایلام گفت: ذبیح اله پورشیب کارته کای ایلامی پس از صعود به فینال مسابقات لیگ جهانی کاراته وان لیسبون پرتغال قهرمان جهان شد.

مهرداد جنگلی شامگاه یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پور شیب در وزن منفی ۸۴ کیلو گرم پس از صعود به فینال مسابقات مقابل ریتارو آراگا از ژاپن  قرار گرفت که این ورزشکار ژاپنی به دلیل مصدومیت روی تاتامی حاضر نشد.

دختر تیرانداز ایلامی مدال نقره کرواسی را کسب کرد

نایب رییس هیات تیراندازی ایلام گفت: آرمینا صادقیان تیرانداز ایلامی در رقابت‌های تیراندازی جایزه بزرگ کرواسی در رشته تفنگ درازکش رده جوانان به مدال نقره دست یافت.

کبری غیاثی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: صادقیان در ماده تفنگ درازکش پس از نماینده اسلوونی در جایگاه دوم ایستاد و مدال نقره این مسابقات را بر گردن انداخت.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی ایلام ویروس کرونا مهران اخبارنامه محمد نوذری مجمع تشخیص مصلحت نظام مجتبی صدیقی روز جهانی قدس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی ایلام ویروس کرونا مجلس شورای اسلامی ایلام ویروس کرونا مهران محمد نوذری مجمع تشخیص مصلحت نظام مجتبی صدیقی روز جهانی قدس اخبار کنکور تحقیقات و فناوری و رییس سازمان امور دانشجویان مجمع تشخیص مصلحت نظام بخشی از دانشجویان دانشگاه ایلام منطقه آزاد مهران معاون وزیر علوم استاندار ایلام گزارش ایرنا هشت طرح ورزشی شنبه در نشست استان ایلام تصویب نهایی واکسن کرونا مجتبی صدیقی روز شنبه راه اندازی ایلام گفت کلنگ زنی ستاد ملی بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۳۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخش اندکی از حق آبه هیرمند آزاد شده است

علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد:  در روز‌های اخیر مقداری آب ورود پیدا کرد. سد کجکی افغانستان که ۱۰۰۰ متر مکعب بر ثانیه خروجی آن است سر ریز پیدا کرد و بخش اندکی از حق آبه هیرمند آزاد شده است.

وی درباره سد سازی کشور‌های همسایه خصوصا ترکیه اظهار کرد: بحث مهمی است این موضوع. درباره ترکیه باید عنوان کرد با تبادل کارشناس در فضای مناسب در حال پیگیری هستیم  و در آخرین دیدار‌هایی که با آن‌ها در سازمان ملل داشتیم قرار بر این شد نشست‌ها را برگزار کنیم و هر چه سریعتر مشکلات موجود را حل و فصل کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • ۲۱۸ هزار تن کالا از مرز مهران به عراق صادر شد
  • رشد صادرات گمرکات استان ایلام در یک‌ ماه نخست سال‌ جاری
  • زیرساخت‌های لازم در ۳ بازارچه مرزی چیلات، چنگوله و مهران فراهم شد
  • بخش اندکی از حق آبه هیرمند آزاد شده است
  • ۱۲ هزار مترمربع کف پوش در پایانه مرزی مهران احداث می‌شود
  • جانمایی مواکب در مرز مهران با شرایط جدید وفق داده شود
  • احداث ۱۰ هزار مترمربع سایبان در مرز مهران
  • افزایش ۲۱ درصدی ترانزیت کالا از مرز مهران
  • ۲ دانشکده جدید در استان کرمانشاه ایجاد می‌شود
  • آغاز برداشت گندم از مزارع استان ایلام