Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@23:45:57 GMT

زمان برگزاری آزمون وکالت ۹۹ مشخص شد

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۳۹۶۲

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از برگزاری آزمون وکالت ۹۹ در تیرماه خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، همه ساله و بر اساس قانون آزمون وکالت برگزار می‌شود، آزمونی که البته امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا چندین مرتبه لغو شد و داوطلبان را سردرگم کرد.

در ابتدا قرار بود که آزمون وکالت در آذرماه برگزار شد، اما به دلیل شرایط کرونایی این آزمون به تعویق افتاد و بنا شد تا در اسفند ماه برگزار شود، اما در اسفندماه سال گذشته هم آزمون وکالت لغو و زمان برگزاری آن بیستم فروردین ۱۴۰۰ اعلام شد که مسئولان ستاد کرونا بازهم این آزمون را در فاصله‌ای کمتر از ۱۲ ساعت لغو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سر انجام پس از حواشی فراوان و پیچ‌وخم‌های بسیار زمان برگزاری آزمون به تعویق افتاده سال ۹۹ مشخص شد

به گفته سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا این آزمون قرار است در تیرماه برگزار شود.

رئیسی با اشاره به زمان برگزاری آزمون وکالت بیان کرد: طبق مصوبات آزمون کانون وکلا دادگستری ۲۵ تیر برگزار می‌شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: نحوه برگزاری امتحانات مدارس 1399 1400 دعای روز بیست و چهارم رمضان روز قدس فطریه نشست وین زمان برگزاری ازمون وکالت نحوه برگزاری امتحانات مدارس 1399 1400 دعای روز بیست و چهارم رمضان روز قدس فطریه نشست وین برگزاری آزمون زمان برگزاری آزمون وکالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۳۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری بیش از ۵۰ هزار کلاهبردار فروش سوالات کنکور/ اینترنت در زمان برگزاری آزمون قطع نمی‌شود

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور امشب (چهارشنبه، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در برنامه زنده تلویزیونی، ضمن آرزوی موفقیت برای داوطلبان نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ اظهار کرد: بنده به اندازه همه یک میلیون و ۲۰۰ هزار داوطلب استرس دارم؛ چرا که حساسیت های کار زیاد است و نگران هستیم که شرایط کنکوری ها عادلانه رقم نخورد؛ بنابراین باید مراقب باشیم تا تلاش چندین ساله تمام افراد در فضای رقابتی سالم رقم بخورد.

وی افزود: امشب تا صبح تمام دست اندرکاران برگزاری کنکور بیدار خواهند ماند؛ چرا که شرایط به خوبی باید پیش رود تا پرسش نامه و پاسخ نامه روی میز داوطلب قرار بگیرد؛ پس شرایط سنگینی را در مسیر خود خواهیم داشت، امشب تمام دفترچه ها و سوالات در نقطه های هدف قرار گرفته و تحت حفاظت دستگاه های متعددی از نیروی های نظامی تا حفاظتی و عوامل اجرایی هستند و کسی به هیچ عنوان نمی تواند تا ساعت ۶ صبح به سوالات نزدیک شود، چرا که در محیط ایزوله و بسته با ۲ تا ۳ پلمپ مشخص قفل شده که اگر این اتفاق رخ دهد، با کمک دستگاه های سیگنال اعلام خواهد شد. 

پورعباس تصریح کرد: اولین کسی که سوالات کنکور را باز می کند خود داوطلب است و تمام همکاران از ۵ فروردین تا به امروز در قرنطینه بودند و با هیچ فردی حتی خانواده هایشان ارتباط الکترونیکی و حضوری نداشته اند.  

معاون وزیر علوم ادامه داد: نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ در دی برگزار شد که در آن زمان با فضای برف و بوران زیادی مواجهه شدیم که برای ساکنان کوهستان سختی هایی را به وجود آورد؛ به همین علت با نظر وزارت آموزش و پرورش و سازمان سنجش جهت فرصت مجدد به داوطلبان نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ به اردیبهشت موکول شد و با توجه به اینکه تمام دروس داوطلبان به اتمام رسیده است، فضای رقابت سالم تر و هوا مطلوب تر است. اما، ۲ شهر در سیستان بلوچستان دچار سیل شده اند که با هماهنگی کامل استانداردی  داوطلبان این منطقه با تمهیدات اندیشیده شده در کنکور شرکت می کنند و اگر لازم باشد با هلی کوپتر هم خدماتی ارائه می کنیم. 

پورعباس با بیان اینکه تعداد داوطلبان کنکور امسال در نوبت اول یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ نفر است؛ تاکید کرد: در نوبت اول به علت هم‌زمانی با آزمون فرهنگیان بیشتر است، اما تعداد داوطلبان نوبت دوم ۹۵۰ هزار نفر است. 

وی افزود: نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ که به پایان برسد، داوطلبان از نوبت اول ۱۴۰۲ تا نوبت دوم ۱۴۰۳ دارای ۴ امتیاز معتبر هستند و با نتیجه هر کدام از آزمون ها که بخواهند می توانند متناسب با رتبه بهتری که کسب کرده اند انتخاب رشته کنند؛ البته در صورتی می توانند که مجاز شده باشند؛ چرا که در سال های گذشته هر داوطلب کنکوری تنها یک بار در سال شانس قبولی در کنکور دارند. 

پور عباس تاکید کرد: تعداد نسبت زنان به مردان شرکت کننده در کنکور سراسری ۶۰ به ۴۰ بود که امسال ۶۳ به ۳۷ درصد است، یعنی انگیزه مردان بیشتر به فعالیت در بازار کار هدایت شده است. تنها کشوری هستیم که فضای تحصیلی ویژه ای را برای بانوان فراهم کرده ایم، در رشته ریاضی شاهد حضور بیشتر مردان نسبت به بانوان هستیم؛ چرا که فعالیت در معدن بیشتر مورد پسند آقایان است. 

اینترنت در زمان برگزاری کنکور قطع نمی شود 

وی درباره قطع اینترنت در حوزه های کنکور گفت: قطع اینترنت هیچ ضرورتی ندارد، چرا که آشکارسازها به شیوه خاص عمل می کنند و اگر در سال های گذشته اینترنت را قطع می کردیم به این دلیل بود که امکانات فعلی را نداشتیم.   

پور عباس بیان کرد: برخی از سودجویان فعال در شبکه های مجازی سعی در گمراهی مردم دارند و به شیوه های بسیار ناجوانمردانه به تلکه کردن آنها با فروش سوالات کنکور می پردازند و از آنجایی که فروش سوالی در کار نیست، ولی داوطلب اعتراف کرده که به این کلاهبرداران اعتماد دارد، پس اگر بخواهد اعتراض و شکایتی کند مورد آزار و اذیت کلاهبرداران قرار خواهد گرفت. 

ترک ۱۹ هزار کنکوری از کانال های تقلب در کنکور 

وی گفت: با رصدی که انجام دادیم، امروز حدود ۱۹ هزارنفر یه ترک کانال های غیر مجاز فروش سوالات کنکور اقدام کردند که امر مهمی است، داوطلبان تا فردا صبح این کانال ها را ترک کنند. این سامانه ها تحت رصد کامل نیروهای امنیتی قرار دارد و اگر ترک نکنند و فردا آشکار سازی تقلب آنها را کشف کند از حضور در آزمون های متعدد در سال های جاری طرد خواهد شد؛ چرا که تخلف در کنکور محرومیت از آزمون را به همراه دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آماده‌باش ستاد مدیریت بحران در آستانه برگزاری کنکور در جیرفت
  • دستگیری بیش از ۵۰ هزار کلاهبردار فروش سوالات کنکور/ اینترنت در زمان برگزاری آزمون قطع نمی‌شود
  • اینترنت در زمان برگزاری نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ قطع نمی‌شود
  • زمان پایان لیگ تنیس روی میز مشخص شد
  • زمان برگزاری ۲ دیدار تیم ملی فوتبال ایران اعلام شد
  • زمان برگزاری ۲ دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد
  • زمان برگزاری دو دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد
  • تعطیلی برخی واحدهای دانشگاه آزاد در زمان برگزاری کنکور
  • برگزاری برنامه‌های فرهنگی و تبیینی دهه کرامت در بوشهر
  • جلسه هماهنگی دبیرخانه جایزه ملی جوانی جمعیت با ستاد‌های استانی برگزار شد